تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820789234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری سنندج نیم درصد درآمدهای خود را به کتابخانه ها پرداخت کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهرداری سنندج نیم درصد درآمدهای خود را به کتابخانه ها پرداخت کند سنندج - ایرنا - فرماندار شهرستان سنندج از شهرداری خواست باقیمانده نیم درصد درآمدهای خود در سال 92 را نیز در کمترین زمان ممکن به کتابخانه شهرستان سنندج پرداخت کند.


به گزارش ایرنا، ولی الله میرزایی اصل شامگاه پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان با اشاره به اینکه شهرداری سنندج از حیث درآمد وضعیت مناسبی ندارد و کارهای فراوانی هم در دست اقدام دارد، افزود: تا پایان آبان امسال 116 میلیون تومان از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری به کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج اختصاص یافته است.
وی ضمن تقدیر از اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان در برگزاری همایش ˈمترجمان کرد ایرانیˈ گفت: برگزاری اینگونه همایش ها در واقع معرف هویت فرهنگی جامعه است و باید استمرار داشته باشد.
وی گفت: مطالعه غذای روح است و جامعه ای با سرانه مطالعه بالا، روح جستجوگری، پرسشگری و تطبع را در خود توسعه می دهند و دوری از مطالعه موجب خشکیدن روح و آسیبی جدی برای جامعه است.
میرزایی اصل افزود: علل کاهش سرانه مطالعه را نمی توان با یک بررسی ساده و تک معلولی بررسی و توجیه کرد بلکه این کار نیازمند تحقیقاتی گسترده، علمی و کارشناسانه است تا با شناسایی دلایل عدم رغبت مردم به کتاب و کتابخوانی، به راهکارهای مناسب در این حوزه برسیم.
فرماندار شهرستان سنندج تصریح کرد: باید در نظر گرفت که عدم مراجعه به کتابخانه به معنی عدم مطالعه نیست و هر کسی ممکن است در خانه و یا از روش های دیگر به مطالعه بپردازد.
وی گفت: با اصلاح فرهنگ در جوامع، سایر بخش ها نیز احیا می شود چون فرهنگ در دستیابی به توسعه، نقشی زیربنایی و محوری دارد و باید از سوی متولیان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
میرزایی اصل افزود: کار فرهنگی نیاز به حساسیت بیشتر دارد و باید همه بخش ها در تقویت آن و تامین و افزایش سرانه مطالعه اقدام کنند.ک/2
533











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن