تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819562385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله جوادی آملی: جامعه، ستون دین اسلام محسوب می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله جوادی آملی: جامعه، ستون دین اسلام محسوب می شود قم –ایرنا –آیت اللهˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید گفت: از نظر اسلام، جامعه ستون دین تلقی می شود بنابراین شناخت توده مردم، (به منزله) شناخت ستون دین است.


به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در نشست دانش اجتماعی مسلمانان، ظرفیت ها و چالش ها در بنیاد بین المللی اسراء قم، با اشاره به کلامی از امام علی (ع) افزود: دین برای جامعه، یک ارزش ویژه و الهی قائل است.
وی گفت: از آنجا که از منظر دین، جامعه ستون دین تلقی می شود بنابراین شناخت توده مردم، شناخت ستون دین است و ما موظفیم این ستون یعنی جامعه را بشناسیم و بعد از شناخت، آن را اقامه کنیم.
وی افزود: مردمی می توانند ستون دین باشند که دیندار باشند و جنبه الهی داشته باشند، زیرا دین، مردم را به ستونی محکم تبدیل می کند همانگونه که مردم ایران پس از انقلاب برای نظام جانفشانی کردند ولی همین مردم در قضایایی مانند کودتای 28 مرداد به صحنه نیامدند.
وی در بخش دیگر سخنانش گفت: جامعه شناسی موضوع پایداری ندارد و دو عنصر محوری در این زمینه باید مورد نظر باشند که علم و عمر انسان است.
وی گفت: انسان، مدت کوتاهی در دنیا بسر برده و سپس ابدی می شود از این رو باید دانشی را بطلبیم که ابدی باشد، و اگر علم جامعه شناسی ابدی نباشد باید آن را با یک دانش ابدی پیوند بزنیم.
وی افزود: همه علوم که ره توشه دنیاست، می تواند جنبه دینی داشته باشد لذا جامعه شناسی علمی شریف اما محدود و کوتاه مدت است که باید به علم ابدی توحید پیوند بخورد.
وی گفت: جامعه ایران در جنگ جهانی اول و دوم، ایرانی بود اما ستون (دین) نبود و به همین دلیل نمی توانستیم روی پای خود بایستیم اما زمانی که امام(ره)، روحانیت، مسجد و قرآن و عترت به میان آمدند نظام حفظ شد.
این مرجع تقلید افزود: این جامعه دینی بود که شاخه انقلاب را ستون کرد و ایران را نگه داشت و در حقیقت ستون دین در نظام اسلامی مردم هستند که باید جنبه الهی خود پیوند بخورند.
وی ادامه داد: شعور سیاسی مردم ستونی بود که پیش از انقلاب اسلامی آن را کم داشتیم و دلهای مردم به نظام اسلامی گرم شد و هشت سال در دفاع مقدس فداکاری دیدیم.
وی گفت: این مکتب اسلامی است که چنین ستونی را می پروراند ، مکتب ایرانی، ستونی نمی پروراند همانطور که در جنگ با شعار یا زهرا(س) و یا حسین(ع) پای به میدان گذاشتیم و سه رنگ پرچم ما حفظ شد.
آیت الله جوادی آملی افزود: در جبهه ها یک شعار ˈمرز پرگهرˈ نبود و سراسر شعار یا حسین(ع) یا زهرا(س) بود و دین است که شاخه بودن مردم در جامعه را به یک ستون تبدیل می کند.
وی تاکید کرد: اسلام، قرآن، نماز جمعه و جماعت و حج و زکات در زمان طاغوت اسیر بودند و پس از انقلاب آزاد شدند و در سایه این آزادی شاخه های خشک به ستون تبدیل شد.
ˈ نشست دانش اجتماعی مسلمانان ، ظرفیت ها و چالش ها ˈ به مدت یک روز با حضور اساتید برجسته و حوزوی در بنیاد اسراء و دانشگاه باقرالعلوم قم برگزار شد. ک/3
7408 / 380/
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن