تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801306011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فانی :تاسیس مرکز ارزیابی حرفه ای معلمان باید به دانشگاه فرهنگیان واگذار شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فانی :تاسیس مرکز ارزیابی حرفه ای معلمان باید به دانشگاه فرهنگیان واگذار شود تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: تاسیس مرکز ارزیابی حرفه ای معلمان باید به دانشگاه فرهنگیان واگذار شود.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، علی اصغر فانی در دومین سالگرد تاسیس دانشگاه فرهنگیان با بیان این مطلب افزود: مرکز ارزیابی حرفه ای معلمان باید صلاحیت حرفه ای معلمان را بررسی و گواهی نامه برای آنها صادر کند؛ این مرکز می توان معلمان را برای ارتقای فردی و گروهی فرابخواند.
وی تشکیل کلاس حضوری برای همه معلمان را سخت و غیرممکن توصیف و اظهار کرد: مرکز ارزیابی حرفه ای معلمان می تواند در دانشگاه فرهنگیان شکل بگیرد و معلمان با دریافت بسته های آموزشی این دانشگاه در آزمون های آن شرکت و گواهی نامه دریافت کنند و این گواهی نامه ها در استخدام آنها موثر باشد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که دانشگاه فرهنگیان می تواند در نظام رتبه بندی معلمان نقش داشته باشد، تصریح کرد: اگر در مدیریت منابع انسانی تنها بر آموزش تکیه کنیم راه به جایی نخواهیم برد و در این زمینه باید به آموزش، ارزیابی، پاداش، حقوق و دستمزد و تمام عوامل دیگر همزمان توجه داشته باشیم.
فانی، مدیر، معلم ، محتوا و برنامه (کتاب های درسی)، مقررات آموزشی، بودجه و فضا و امکانات و تجهیزات را شش رکن آموزش و پرورش نامید و در بین آنها نقش معلم را ممتاز دانست.
عضو کابینه تدبیر و امید با تاکید بر اینکه تربیت معلم مهم ترین رکن مدیریت در آموزش و پرورش است، تصریح کرد: معلمی کاری تخصصی است و هرکسی نمی توان معلم باشد؛ معلمی نیاز به مهارت ها و شایستگی های مختلفی دارد و هرچه دوره تحصیلی دانش آموزان پایین تر باشد، تخصص معلم مهم تر و بالاتر باید باشد.

*** دانشگاه فرهنگیان نهادی استراتژیک
وی وظیفه دانشگاه فرهنگیان را تربیت و آموزش معلمان دانست و گفت: نقش دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش منحصر بفرد و ممتاز است و به این دلیل اعتقاد داریم که دانشگاه فرهنگیان یک نهاد استرات‍ژیک برای نظام تعلیم و تربیت کشور است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که دانشگاه فرهنگیان نقش تربیت نیروی انسانی و بهسازی نیروهای این وزارتخانه را برعهده دارد، افزود: سند تحول نظام آموزش و پرورش جزو اولویت های نظام است و همه بزرگان نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای این سند تاکید دارند.
فانی تصریح کرد: تا زمانی که معلم توانمندی و انگیزه لازم را نداشته باشد، هیچ تحولی در آموزش و پرورش شکل نخواهد گرفت.
عضو کابینه تدبیر و امید تاکید کرد: ما وظیفه خود می دانیم که از دانشگاه فرهنگیان به طور تمام قد حمایت کنیم.
وی به بودجه سال 1393 کل کشور اشاره کرد و گفت: بودجه سال 93 نسبت به سال 92 در مجموع 11 درصد افزایش داشته اما بودجه آموزش و پرورش 26 درصد رشد داشته و این مساله نشان از حمایت دولت دکتر روحانی از آموزش و پرورش است.
دومین سالگرد تاسیس دانشگاه فرهنگیان بعد از ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.
فراهنگ(3)**9129 ** 1917
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن