تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812939840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی مصرف آب، باعث رشد قد می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
وقتی مصرف آب، باعث "رشد قد" می‌شود
رشد قدی به عوامل مختلفی وابسته است. ازجمله مهم‌ترین این عوامل، ژنتیک، سن بروز بلوغ، نوع رژیم غذایی، وضعیت وزنی و فعالیت فیزیکی است.


گیتی بهدادی‌پور، کار‌شناس تغذیه، درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کودکان تا بروز بلوغ، با روندی ثابت رشد می‌کنند، درطی دوران بلوغ، پدیده جهش رشد اتفاق می‌افتد. این پدیده در دختران، در ۱۰ تا ۱۱ سالگی شروع شده و در ۱۲ سالگی به اوج رسیده و در سن ۱۴ سالگی به پایان می‌رسد. 
این دوره در پسر‌ها از ۱۲ تا ۱۳ سالگی شروع می‌شود، در ۱۵ سالگی به اوج می‌رسد و در ۱۹ تا ۲۰ سالگی به پایان می‌رسد. 


وی افزود: در این دوره با داشتن رژیم غذایی مناسب، می‌توان رشد قدی را بهبود داد. ورزش‌های کششی مانند بسکتبال، والیبال، شنا و بارفیکس نیز به رشد قدی کمک زیادی می‌کند، استراحت و خواب‌کافی نیز زمینه را برای رشد مناسب فراهم می‌سازد. 


بهدادی‌پور تصریح کرد: رژیم غذایی مناسب شامل همه گروه‌های غذایی است. توجه خاص به مواد غذایی مانند کلسیم، ویتامین D۳، پروتئین و روی در رشد قدی بسیار موثر است. 


وی خاطر نشان کرد: کلسیم برای رشد و استحکام استخوان ضروری است منابع خوب کلسیم عبارتند از شیر و ماست و پنیر که منابع عالی کلسیم هستند. دریافت آب کافی، ماهیچه‌ها را تقویت کرده و به رشد قدی کمک می‌کند. 




انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن