تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815627580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخاطب رسانه فرصتی برای شنیدن اطلاعات طولانی را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مخاطب رسانه فرصتی برای شنیدن اطلاعات طولانی را ندارد تهران بزرگ - ایرنا - مدیر رادیو تجارت گفت: مخاطب امروز رسانه بسیار کم صبر است و تحمل شنیدن حرف های طولانی را ندارد به همین دلیل نه تنها در رادیو بلکه فرصتی برای خواندن جملات طولانی در فضای مجازی را هم ندارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی لبیبی در چهل و دومین نشست زرین قلم و رونمایی از کتاب ˈرادیو چیست؟ˈ که صبح چهارشنبه 21 اسفند ماه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد گفت: مخاطب امروز فقط به شنیدن یک جمله کوتاه برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود اکتفا می کند و وقتش را صرف شنیدن اطلاعات طولانی نمی کند.
وی با بیان اینکه رادیوی امروز مانند سابق مورد توجه مخاطبان نیست ادامه داد: بچه های نسل چهارم حتی تلویزیون و بازی های رایانه ای را هم مورد توجه قرار نمی دهد بلکه با عبور از دوران به تلفن همراه و تبلت روی آور شده است.
لبیبی گفت: رادیو باید از شکل گسترده خود خارج شود و به شکل منطقه ای با مخاطبان ارتباط برقرار کند زیرا در جامعه امروز هر منطقه دیدگاه متفاوت خود را دارد.
در این مراسم حسن خجسته گفت: تنها راهی که رسانه دینی می تواند به افکار مردم راهی پیدا کند نشان دادن رجا و امیدواری به خدا و دوری از خوف است.
وی رادیو را به پرنده کوچکی تشبیه کرد و ادامه داد: پریدن تنها راهی است که رادیو می تواند در میان انبوهی از پرندگان غول آسا دیده شود.
خجسته با اشاره به دوران طلایی رادیو تصریح کرد: نشانه هایی از قبیل احساس خود کم بینی و ضعف در میان دست اندر کاران رادیو، مقایسه شدن با رسانه های جدید و بی اعتنایی سازمان های مربوطه دلایل خروج رادیو از دوران طلایی خود بود.
نویسنده کتاب بیان کرد: تمامی این نشانه ها به دلیل کاهش شدید مخاطبان بود پس مدیران رادیو تصمیم گرفتند با طراحی مجموعه ای از برنامه ها رادیو را از این معضل بزرگ رهایی بخشند.
وی افزود: دلیل نوشتن این کتاب شرایط بعد از دوران طلایی رادیو بود تا بتوانیم آموخته های خود را به رسانه مدرن منتقل کنیم.
محمدرضا ترکی نیز با بیان اینکه رادیو به فرهنگ دینی و کهن ما نزدیک تر است افزود: ایران در کنار فرهنگ مکتوب غنی خود، فرهنگ شنیداری پرباری نیز دارد.
مدیر رادیو فرهنگ افزود: در دوره شعرهای سبک هندی، هر بیت معنای مستقلی از ابیات دیگر یک غزل پیدا کرد و به همین دلیل علمای ادبیات در تلاش بودند تا پیام های خود را به صورت کوتاه به مخاطب انتقال دهند.
وی تصریح کرد: به همین دلیل تاثیر گذاری پیام هایی که بسیار کوتاه بودند قابلیت انتقال بیشتری پیدا کردند و موانع شنیداری باعث عدم فهم در ذهن مخاطبان نمی شود.
ترکی بیان کرد: فردی که از توانایی بلاغت برخوردار است می تواند بدون استفاده از حرکات بدن منظور خود را تنها با صدا منتقل کند.
وی افزود: رادیو مظهر بلاغت ناب است به همین دلیل است که بسیاری از افراد با قدرت اجرایی بالا در تلویزیون نمی توانند در رادیو به همان شیوایی به اجرای برنامه بپردازند.
وی با اشاره به کلمه فقر مطلق که در کتاب رادیو چیست؟ به کار رفته است، اظهار کرد: این کلمه بسیار برای مطالعات نظری رادیو مناسب است زیرا ما واقعا در این زمینه دچار کمبود هستیم.
ترکی افزود: شبکه های بسیار رادیویی داریم اما باید شبکه ها همانند نام متفاوت خود، روش متفاوتی را برای جذب مخاطب انتخاب کند.
در پایان مراسم رونمایی کتاب ˈرادیو چیست؟ˈ مدیر فرهنگسرای رسانه از حسن خجسته، محمدمهدی لبیبی، قاسم پور حسن، محمد رضا ترکی، شهرام گیل آبادی و عبدالکریم خیامی قدردانی کرد.
تهرام/1392/ 699
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن