تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805610992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیابت و فشار خون موجب رشد فزاینده بیماریهای کلیوی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دیابت و فشار خون موجب رشد فزاینده بیماریهای کلیوی می شود تهران بزرگ- ایرنا- یک متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های کلیه گفت : دیابت و فشار خون موجب رشد فزاینده بیماری های کلیوی می شود.


دکتر ˈفروغ سبز قباییˈ روز چهار شنبه به مناسبت روز جهانی کلیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به نارسایی کلیه در کشور افزود:شیوع نارسایی مزمن کلیه بین 13 تا 16 درصد تخمین زده شده است.
وی افزود: در سال اخیر بیماری های کلیوی به علت شیوع یکسری بیماری های غیر واگیر نظیر دیابت و فشار خون رشد فزاینده ای داشته است و این روند در سال های آتی سرعت بیشتری پیدا می کند.
دکتر سبز قبایی ادامه داد: بیشتر بیماری های کلیه در ابتدا علائم خاصی ندارد و معمولا زمانی علائم بیماری در فرد بروز پیدا می کند که بیماری مراحل اولیه خود را طی کرده و دیگر اقدامات پزشکی خاصی برای حفظ کلیه بیمار نمی توان انجام داد.
این متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های کلیه، تغییر رنگ ادرار، تورم چشم ها، تورم دست ها و پاها بویژه در کودکان، افزایش دفعات ادرار در شب، دفع مکرر سنگ های کلیه، سختی در دفع ادرار، افزایش فشار خون و افزایش قند خون را از علائم اولیه بیماری های کلیه در افراد برشمرد.
سبز قبایی تصریح کرد: اگر رنگ ادرار به صورت رنگ چایی، قهوه ای و یا ادرار خونی باشد باید فرد سریعا به پزشک مراجعه کند.
وی با بیان اینکه به افراد توصیه می شود به علائم اولیه و گاهی ناچیز بیماری خود توجه کنند، افزود: مبتلایان به فشار خون بالا نیز داروهای خود را زیر نظر پزشک مصرف کنند و مرتب فشار خود را کنترل کنند.
دکتر سبز قبادی اضافه کرد: با مصرف مایعات به میزان کافی خصوصا در فصل های گرم و در مناطق گرم، جلوگیری از مصرف دارو های ناشناخته و بدون تجویز پزشک، جلوگیری از مصرف دارو های مسکن و آنتی بیوتیک ها و کنترل فشار خون و قند خون می توان از ابتلا به بیماری های مزمن کلیوی تا حد زیادی جلوگیری کرد.
این متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های کلیه تصریح کرد: بعد از سن 30 سالگی واحد های عملکردی کلیه به آرامی کاهش می یابند و با پیر شدن انسان کلیه های او نیز پیر می شود که این مسئله اهمیت مراقبت بیشتر از کلیه ها را در سنین بالاتر نشان می دهد.
دکتر سبز قبادی افزود: با انجام یکسری از آزمایش های خون و ادرار بسیاری از بیماری های کلیوی در مراحل اولیه قابل تشخیص است .
وی با بیان اینکه روز جهانی کلیه در سراسر دنیا فرصتی برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص محافظت از کلیه های خود و اطرافیان آنان است، ادامه داد: امسال فدراسیون جهانی کلیه بنا به ضرورت افزایش بیماری های کلیه در جوامع شعار روز جهانی سالمندان و پیشگیری از بیماری های کلیه را برای این روز انتخاب کرده است.
دکتر سبز قبایی از تمامی مردم بخصوص خانواده های بیماران دیالیزی برای شرکت در همایش روز جهانی کلیه که پنجشنبه 22 اسفند ماه جاری ساعت 10 صبح در بیمارستان فیروزگر تهران برگزار می شود، دعوت بعمل آورد.
تهرام7364/ 699/ 605
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن