تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821043979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ سوالات خود در زمينه فشارخون را از اينجا بخوانيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رايگان درمان شويد/
پاسخ سوالات خود در زمينه "فشارخون" را از اينجا بخوانيد
سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "فوق تخصص قلب و عروق" پاسخ داده شده است.


گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  


شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.


اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "فشارخون" كه توسط دكتر محمدرضا محمدحسنی فوق تخصص قلب و عروق داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:


***محمد:


آیا خوردن گریپ فروت باعث کاهش فشار خون است؟ استفادش برنامه‌ی خاصی دارد؟ روزی چقدر؟ هفته‌ای چند بار؟


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: بله، خوردن گریپ فروت فشار خون را پایین می‌آورد و روزانه یک عدد باید مصرف شود.


***Sina:


سلام، 19 سال سن دارم، از 15 سالگی فهمیدم فشار خون دارم، به محض فهمیدن به متخصص عمومی مراجعه و آزمایشات مربوطه را انجام دادم، ولی همه سالم بودند، بعد از آن پیش فوق تخصص کلیه رفتم، آن هم یکسری آزمایش برام نوشت که آن‌ها هم سالم بودند و بعد از آن پیش متخصص قلب رفتم، آزمایش اکو هم سالم بود، در کل هر آزمایشی تا به امروز دادم سالم بودند، دکتر‌ها میگن فشار خون داری، ولیتو آزمایشات سالم هستند حالا هم "قرص آنالاپریل 20" مصرف می‌کنم، چند ماهی است قرص فشار خون مصرف می‌کنم و فشار من هم 15/8 است، این را هم بگم ارثی ندارم.


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: فشار خون ارثی است، شاید این فرد در خانواده یا فامیل خود فرد فشار خونی دارد، مصرف قرص آنالاپریل 20 را روزی یک عدد ادامه دهد و نمک مصرف نکند.


***123:


مضرات قرص‌های اتانالول و لوزاتون برای شخص دارای فشار خون چیست؟ حدودا 50 ساله.


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: مصرف این قرص ممکن است باعث سرفه و خارش گلو شود.


***محمد: 


محمد هستم، 28 ساله مجرد، کارمند قد 172 و وزن 72 ، روز پیش برای چکاب سالیانه آزمایش دادم، همه چیزم طبیعی و نرمال بود، ولی فشار خونم معمولا 13 تا 14 هست، نمیدونم چرا، شاید ارثی باشد، یا اینکه بالاست، ولی علائمی بروز نمیدم، مثل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع یا غیره موندم چکار کنم. بیزحمت راه پیشگیری یا درمان فشار بالا را بگین، ممنون.


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: فشار خون ارثی است ولی فشار این فرد بالا نیست، بهتر است از مصرف نمک خودداری کند که بهترین راه پیشگیری همین است.


***ناشناس:


مینیموم فشار خون مادرم بالاست، ولی ماکزیمم آن مشکلی ندارد، چه کار باید بکنم؟


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: مینیموم در فشار خون بسیار مهم است و این فرد برای درمان باید سریعا به پزشک مراجعه کند.


***Hamid:


 آیا فشار خون در سنین جوانی هم بروز پیدا می‌کند و یا فقط افراد مسن دچار آن خواهند شد؟


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: فشار خون از جوانی نیز خود را نشان می‌دهد و شروع آن ممکن است از 20 یا 30 سالگی باشد.


***عسل:


خانمی چهل و هفت ساله هستم، پای چپ من از مچ به پایین همیشه یخ است و اصلا گرم نمی‌شود، به طوری‌که همیشه کنار بخاری دراز می‌کشم و پای چپم را در نزدیک ترین حالت ممکن کنار بخاری نگه می‌دارم تا گرم شود، همین قضیه باعث شده پشت پایم همیشه کبود و قرمز باشد، اما بازهم پایم گرم نمی‌شود، علت چیست؟ خواهشمندم بنده را راهنمایی کنید، راه حل بهبود چیست؟


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: این فرد دچار سندروم رینود است و باید به پزشک مراجعه کند، زیرا در صورت درمان نشدن به اسپاسم عروق مبتلا می‌شود.


***میرزایی:


آیا یبوست می‌تواند باعث فشار خون شود؟


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: بله یبوست می‌تواند عاملی برای فشار خون باشد و استفاده از داروهای مسهل توصیه می‌شود.


***جواد:


ضربان قلبم در مواقع استراحت اکثرا 56 تاست، ورزشکار نیستم، آیا فشار خونم مشکل داره؟


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: خیر، فشار خون مشکلی ندارد، این فرد سالم است و یک قلب قوی دارد.


***Editor:


 آقای 35 ساله هستم و از 19 سالگی متوجه شدم به فشار خون بالا مبتلا هستم و قرص اتنولول 25 مصرف می‌کردم، بعد از حدود 10 سال که اکو دادم، معلوم شد که عضلات قلبم کمی ضخیم شده و داروی آتنولول 50 و لوزار 50 مصرف می‌کنم، به دلیل بیماری ام اس مجبور شدم شیمی درمانی انجام بدم و از اون موقع مدام فشار خون روی 18 رو 10 ثابت می‌شه و با دارو و هیچ چیزی پایین نمیاد و مجبورم به استفاده از چند قرص زیر زبانی می‌شوم که باید همزمان بدنم را خیس کنم و در هوای سرد قرار بگیرم تا فشار کمی پایین بیاید، لطفا بگویید چکار کنم تا از این وضعیت زجر آور رها شوم.


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: این فرد فشار خون جدی دارد و باید به متخصص قلب و کلیه مراجعه کند و تحت نظر جدی پزشک باشد.


***رضا:


دستگاه مچ بند دیجیتالی دارم، فشار را باهاش اندازه می‌گیرم،مثلا اول 12 نشون میده، دو دقیقه بعد بخوام فشار بگیرم، کمتر یا بیشتر نشون میده، البته ضربان را تقریبا درست نشون میده، آیا مشکل از فشار خونم هست یا دستگاه مشکل داره و یا خطای این دستگاه‌ها زیاده؟


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: هیچ دستگاه فشار سنج دیجیتالی استاندارد نیست، اما اگر تغییرات در محدوده‌ی 20 تا 10 میلی متر جیوه است، طبیعی و قابل قبول است.


***حسین میرزایی:


علت تعریق و احساس بد حالی از فشار باد فشار سنج بر مچ یا بازو با وجود به اندازه باد کردن تلمبه چیست؟


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: این فرد باید به پزشک داخلی مراجعه کند، زیرا "مشکل هورمونی" دارد.


***Milad :


آیا کسی که سابق فشار خونش از 10 الی 16 بوده با سن 33 سال باید دارو مصرف کند؟ البته بیشتر اوقات فشارم نرمال بوده. شما پزشکان چه زمانی داروی تمام وقت به یک فرد فشار خونی تجویز می‌کنید؟


پاسخ، از دکتر محمد رضا محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق: تجویز دارو بسته به مورد فرق می‌کند، این فرد باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کند.


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 522]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن