تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820011357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ سوالات خود در زمينه سرطان معده را از اينجا بخوانيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رايگان درمان شويد؛
پاسخ سوالات خود در زمينه "سرطان معده" را از اينجا بخوانيد
سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "فوق تخصص گوارش" پاسخ داده شده است.


گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  


شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.


اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "سرطان معده" كه توسط دكتر سيد محمود اسحاق حسيني فوق تخصص گوارش داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:


*** شهاب:مدتهاست سمت چپ شکمم زیر آخرین دنده‌هايم به اندازه سکه درد دارم، آيا فقط در موقع سيري معده درد مي گيرد يا در هنگام گرسنگي نيز همينطور است؟پاسخ، از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: این ناحیه مربوط به معده است، در هنگام سیری یا گرسنگی مربوط به طحال هم است باید به پزشک مراجعه کند.
*** احمد محسنی مددی : 46 ساله است كه پدر و برادرم با سرطان معده و بعد از گاستروکتومی توتال فوت کردند.سرطان معده چقدر با ژنتیک می‌تواند مرتبط باشد؟ و چه راهکارهایی برای جلوگیری می‌توان انجام داد؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: بله سرطان ارثی است اما تغذیه نیز خیلی تاثیر دارد. باید سیگار و الکل و غذاهای شور مصرف نشود و آندوسکوپی از راه‌های جلوگیری است.***محمد رضا جلینی کرد:علائم و علت سرطان معده چیست؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش:  علامت مشخصی ندارد، آقایان بالای 50 سال سیگاری‌ها تغذیه‌ی نامناسب و عدم ترک از عوامل ایجاد کننده‌ی آن است.
***ناشناس:آیا سرطان معده قابل درمان است؟ راه تشخیص آن قبل از پیشرفت چیست؟ سرطان معده در منطقه‌ی ما یعنی ترکمن صحرا زیاد است، میشه بگین چه عواملی بر پیشرفت آن تاثیر دارد؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش:  علت شیوع در منطقه‌ی ترکمن صحرا مسئله‌ نوع تغذیه است که این افراد احتمالا ماهی شور زیاد مصرف می‌کنند و برای تشخیص زودرس بهترین روش آندوسکوپی است.
***باران:چند سالی است که از نفخ شدید رنج می‌برم. بعد از خوردن غذا حتی به مقدار کم معده‌ام ورم می‌کند و شکمم بزرگ می‌شود، غذا ساعت‌ها در معده‌ام می‌ماند و خیلی دیر هضم می‌شود و دچار یبوست هم هستم. گاهی وقت‌‌ها تا 3 روز شکمم کار نمی‌کند، لطفا من را راهنمایی کنید که چکار کنم؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: شما دچار تنبلی کل دستگاه گوارش هستيد، یعنی سوء هاضمه حرکتی داريد، توصیه می‌کنیم چاق شويد، ورزش كنيد، از غذاهای نفاخ استفاده نكنيد و حجم غذا را کم كنيد.
***معصومه:زمانی که فردی به مدت 10 سال در معرض عوامل سرطان‌زا قرار گیرد،پس از چند سال (بعد از آن 10 سال) سلول سرطانی معده تشکیل خواهد شد؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش:  هر عامل استرس زا در ایجاد سرطان موثر است.
***پژمان:
چند سال هست دچار یبوست می‌شوم یا سال‌ها در یک ماه تقریبا 20 روز یبوست دارم، اشتهايم عالی، مدفوع خون ندارد، درد معده ندارم، آیا معدم مشکل داره؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش:  این فرد سرطان ندارد و مبتلا به سندروم روده‌ تحریک پذیر است و از استرس باید اجتناب کند. ***امین:من یك مشکل دارم که واقعا خستم کرده، زمان دفع مدفوع زیاد از معده‌ام صدا خارج مي‌شود و خیلی خجالت می‌کشم جایی یا مسافرتی بروم.راه حلي براي اين مشكل وجود دارد؟ پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش:  سه عامل در تشکیل گاز معده دخیل هستند. 1. بلعیدن هوا، مثلا هنگام آب خوردن هوا را می‌بلعند. 2. خوردن غذاهای نفاخ. 3. وجود 50 میکروب در معده که گاهی بیش از حد فعال شوند. این فرد باید به پزشک مراجعه کند.
***حسن حسینی:آیا رفلاکس معده  موجب سرطان می‌شود؟ آیا استفاده از رانیتیدین در دراز مدت عوارض دارد؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: در صورت دیر مراجعه کردن ، رفلاکس موجب سرطان می‌شود. بله در صورت مصرف دراز مدت احتمال سرطان معده وجود دارد.
***ناشناس:آیا رفلاکس معده در کودکان می‌تواند باعث کم وزنی و کاهش روند رشد باشد؟ پسری دارم شش ساله که همه آزمایش‌های خون و مدفوع و ادرار نشان می‌دهد سالم است، ولی هرگاه یک لقمه غذا می‌خورد، می‌گوید شکمم درد می‌کند و از غذا خوردن امنتاع می‌کند. پسرم الان 16.5 کیلو وزن دارد. دیگر ما درمانده شده‌ایم و نمی‌دانیم چکار کنیم تا فرزندمان غذا بخورد. لطفا ما را راهنمایی کنید. در ضمن یادآور می‌شود بنا به پیشنهاد دکتر معالج الان شبی یک قاشق شربت فروگلوبین می‌خورد.پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش:  رفلاکس در کودکان باعث کاهش وزن می‌شود. اگر سوء تغذیه دارد ممکن است همراهش بیماری دیگری نیز داشته باشد. باید به پزشک مراجعه کند و شربت نام برده را مصرف نکند.***جمال:پدر من مبتلا به سرطان معده بود و با تشخیص پزشکان عمل شد و کل معده را برداشتند( گاسترو کتومی) و 18 ماه گذشته و آثار متاستاز هم بعد سی تی اسکن مشاهده نگردید. وضعیت عمومیش بد نیست فقط خیلی ضعیف و لاغر شده است. خواهشمند است راهنمایی بفرمایید چه کار بکنیم توان بدنی و وزن شان بالا برود؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: درمان به موقع انجام شده. علت لاغری این است که این فرد معده ندارد بنابراین جذب ویتامین صورت نمی‌گیرد باید غذای بیشتری مصرف کند.
***مصطفی:من 10 سالی هست که مشکل معده دارم، اوایل با قرص رانیتیدین خوب میشدم بعد از مدتی به سفارش یکی از اقوام رژیم غذایی گرفتم  صبحانه خوبی كه می‌خوردم دیگر نمیخورم تا نهار بعد ناهار مقوي می‌خورم دیگر هیچ چيز نمی‌خورم تا شام و شام هم همینطور زیاد می‌خورم ولي بین وعده‌های غذایی هیچی جز آب نمی‌خورم تا یک ماه به این کار ادامه دادم تا اینکه کامل خوب شدم و تا 5 سال هیچ مشکلی نداشتم تا اینکه نمی‌دانم چرا باز معده درد اومد سراغم، رفتم دکتر واسم آندوسکپی نوشت و معلوم شد زخم معده دارم. نمونه برداری هم کردن بعد از آزمايش گفتند که ورم مزمن داری و یك میکروب در معده‌ام استکه اگر از بین نره تبدیل میشه به سرطان اسم میکروب خوب یادم نیست ولی می‌دونم HP رو داشت. تو اسمش دیگه واسم 4و3 قلم دارو نوشت که یکیشون اسمش بیسموت بود در 2 تا دوره 15 روزه مصرف کردم که البته بين آن 10 روز به دستور به پزشک مصرف نکردم بعد واسم آزمایش مدفوع نوشت که تو جواب آزمایش اومده بود که میکروبی ندارم و از بین رفته البته گفت که آزمایش از طریق نفس و آندوسکوپی هم هست ولی فرق ندارد که من به خاطر هزینه آزمایش نفس و درد آندوسکوپی مدفوع دادم حالا می‌خواستم بدونم آیا احتمال سرطان داشته باشم؟ورم معده‌ام زیاد است و اذیتم می‌کند معده‌ام بیشتر وقت ها که غذا می‌خورم شدید سنگینی می‌کنه مخصوصا شب ها البته غذا هم زیاد کنه نه ولی خوب می‌خورم، به نظرتون چه غذاهایی بخورم يا چه دارویی مصرف کنم واسه زخم و ورم معده‌ام؟ آیا داروهای گیاهی خوبه؟ بدنم زیاد مو داره اما قسمتی از موهای روی معده‌ام کاملا ریخته الان چند سال است حالا من چکار کنم؟ لطفا جواب بدید چون واقعا پول دکتر رفتن ندارم.پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: خیر اصلا سرطان نیست، چون میکروب ریشه کن شده احتمال سرطان در آینده صفر است. این فرد غذاهای نفاخ، شور، شيرين و نوشابه نباید مصرف کند. گیاهان دارویی تاثیر ندارد و ریختن مو‌ها بدون اشکال است.
***وان منمعده‌ من همیشه درد می‌کند بعضی وقتها از درد فکر می‌کنم که پشتم دارد سوراخ می‌شود همیشه از آمپرازول استفاده می‌کنم و درد آن را تسکن می‌دهد، به نظر شما چه کار کنم؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: این فرد دچار افزایش ترشح اسید معده است با آمپرازول بهتر می‌شود اما در اولین فرصت باید آندوسکوپی شود.
***سید ولی:می‌خواستم بدونم در چه صورت ناراحتی معده منجر به سرطان معده می‌شود؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: اگر کسی ورم معده‌ مزمن، پلیپ معده و میکروب هلیکو باکتر داشته باشد و درمان نکند، در 10-15 سال آینده به سرطان تبدیل می‌شود.***کامران:مدت 2 هفته است که وقتی به دستشویی می‌روم خون می‌بینم و البته بعد از مدفوع این مسئله 5 سال قبل تکرار شده بود و من کلونوسکوپی انجام دادم که شاید یک همورویید کوچک بود همینطور آندوسکوپی انجام دادم که چیز خاصی نبود با توجه به نظر دکتر متخصص الان دوباره تکرار شده حالا برای هفته آینده آزمایش مدفوع دارم و برای ماه آینده کلونوسکوپی شما چه توصیه می‌کنید؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش:  اگر خون دیده شده هرچه زودتر باید کلونوسکوپی انجام دهد.
***وحید:من حدودا 1/5 ساله که وضع معده‌ام خیلی داغون شده به طوری که پارسال تابستون هرچی می‌خوردم حتی نون خالی رو بالا می‌آوردم . پیش چند تا متخصص رفتم و بالاخره معده‌ام بهتر شد اما الان حدود 2 ماهه دوباره همونطوری شدم مشکل از چیه ؟ اینم بگم معده درد و تقریبا همه فامیلای نزدیکمون دارن و مادر بزرگ خدا بیامرزم به خاطر سرطان معده فوت شدن احتمالش هست منم دچار سرطان معده بشم؟ من الان 20 سالمه و هر ماه 2-1 بارم قلیون می‌کشم.پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: سرطان معده ندارند، به مشکل حرکتی دستگاه گوارش مبتلا هستند باید به پزشک مراجعه کنند و قلیان را ترک کنند.***وحید :2 سال گذشته یک نقطه به اندازه سر سوزن در روی معده‌ام تیر میکشید در همان اوایل چندین مدل آزمایش بر روی روده‌ کوچک و بزرگ آندوسکوپی و عکسبرداری انجام شد ولی همه چیز نرمال بود الان همان نقطه کمی با دست بیشتر درد می‌گیرد به طوری که دست بر روش می‌کشم درد مشهود تر می‌شود چکاری باید انجام دهم؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: نباید نگران باشند. اختلال حرکتی دستگاه گوارش است.
***مجید:راه‌های تشخیص سرطان معده چیست؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: بهترین روش آندوسکوپی و دید مستقیم معده است.
***کاظمی:میزان عمر شخص 60 ساله پس از جراحی معده و برداشتن غده سرطانی و بیضی از معده و مقداری از روده و انجام شیمی درمانی معمولا چقدر است؟پاسخ: از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: بر اساس آنچه گزارش شده شانس امید به زندگی 10 تا 20 سال است.***كاربر:راههای پیشگیری از سرطان معده و همچنین غذاهایی که باید خورد که به درد مبتلا نشویم كدامند ؟پاسخ، از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني، فوق تخصص گوارش: سرطان درد ندارد و راه‌های پیشگیری از آن عدم استفاده از دخانیات و الکل، ورزش کردن، نخوردن غذا‌های شور و چرب و فست فودها است.انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن