تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819209548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراغه از دیرباز مهد پرورش بزرگ مردان فرهنگ و ادب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مراغه از دیرباز مهد پرورش بزرگ مردان فرهنگ و ادب است مراغه - ایرنا - معاون فرهنگی , هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مراغه از دیرباز تاکنون مهد پرورش بزرگ مردانی مانند اوحدی، عبدالقادر و خواجه نصیر است.


به گزارش ایرنا، اکبر آرمند روز چهارشنبه در آیین پایانی نهمین جشنواره تئاتر مردم در مراغه افزود: به جز این چهره ها ده ها چهره دیگر نیز از این شهرستان پرورش و در آسمان فرهنگ، ادب و هنر ایران زمین درخشیده اند.
وی برگزاری چنین جشنواره هایی در شهرستان ها را فرصت مغتنمی برای خلق آثار فاخر از سوی هنرمندان دانست و اظهار کرد: در شهرستان ها، هنرمندان بزرگی هستند که باید فرصتی برای آن ها فراهم شود تا بتوانند استعداد خود را به منصه ظهور و بروز برسانند.
آرمند با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش تئاتر در استان ادامه داد: برگزاری جشنواره های متعدد تئاتر در شهرستان ها، جشنواره نمایشنامه نویسی و افتتاح تئاتر شهر در تبریز از جمله فعالیت های مهم این حوزه است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: نهمین جشنواره تئاتر مراغه به همت هنرمندان این شهرستان اجرا و آثار بسیار ارزشمندی در آن خلق شد.
احمد دادرس فیاض با اشاره به اینکه زندگی کنونی دارای ریتم تند و پرشتابی بوده و فرصت های طلایی بسیار اندک و گرانبهاست، افزود: کسی در این وضعیت موفق است که از این فرصت ها، نهایت استفاده را ببرد.
وی با اشاره به نقش هنرمندان پیشکسوت در جامعه هنری، اظهار کرد: هنرمندان پیشکسوت به عنوان گنجینه های معنوی، ریشه های بسیار عمیق در فرهنگ و هنر جامعه داشته و باید از زحمات آنان قدردانی کرد.
دادرس فیاض ادامه داد: این جشنواره در دو بخش اجرای صحنه ای و نمایشنامه خوانی اجرا شد که پس از اعلام فراخوان، 36 متن به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد 18 متن مورد بازبینی قرار گرفت و 9 اثر به مرحله نهایی راه یافت.
جشنواره نهم تئاتر مردم به همت انجمن هنرهای نمایشی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی و شهرداری مراغه از 17 تا 20 اسفند در این شهرستان برگزار شد.
7483/590/587
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن