تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816185530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرارگاه فرهنگی در مهدیشهر تشکیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قرارگاه فرهنگی در مهدیشهر تشکیل می شود سمنان - ایرنا - دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدیشهر از 22 مصوبه در آخرین نشست این خبر داد و گفت: قرارگاه فرهنگی در این شهرستان تشکیل می شود.


ˈمحمدعلی یوسفیان ˈ روز دوشنبه در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدیشهر در سال 92، با توجه ویژه به بیانات مقام معظم رهبری بر شناسایی قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی- اجتماعی تاکید کرد.
وی گفت: در این نشست پیش نویس تهیه شده حدود 70 مساله در قالب قوت، ضعف، فرصت و تهدید شهرستان ذکر شده است که بر اساس آن راهبردهای اصلاح و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی تدوین می شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مصوبات دیگر این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین مصوبه این نشست تشکیل قرارگاه فرهنگی است.
وی گفت: این قرارگاه برای مدیریت فرهنگی شهرستان و برقراری همکاری بین نیروهای صف و ستاد فرهنگی تشکیل می شود و رصد مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر و هدایت، نظارت و حمایت از فعالیت های فرهنگی از جمله وظایف این قرارگاه است.
یوسفیان گفت: از دیگر موارد مطرح شده در نشست بررسی طرح تشکیل مرکز مشاوره دینی و پاسخگویی به سوالات مذهبی بود که مقرر شد موضوع دستور جلسات آتی باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی به جایگاه دانشگاه ها در پیشرفت فرهنگی اشاره و تاکید کرد: این شورا برای دانشگاه ها چهار مصوبه داشت که بر اساس آن مقرر شد دانشگاه های مهدیشهر نسبت به برنامه ریزی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، اقدام نمایند.
همچنین دانشگاه های این شهرستان موظف شدند تا سیاست افزایش رشته دانشگاهی را براساس نقشه جامع علمی کشور و با توجه به شرایط فرهنگی و اقلیمی شهرستان تدوین و برای اطلاع اعضای شورای فرهنگ عمومی به این شورا ارایه نمایند.
یوسفیان ادامه داد: با توجه به آمادگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برای برگزاری گفتمان های دینی در دانشگاه ها مقرر شد تا تمهیدات لازم از سوی مدیریت دانشگاه ها برای برگزاری این نشست ها توسط تشکل های دانشجویی انجام گیرد.
در خصوص پاسداشت زبان و فرهنگ بومی نیز مقرر شد تا روسای دانشگاه های شهرستان مهدیشهر در خصوص تدریس زبان محلی در دانشگاه به عنوان دو واحد درسی اختیاری بررسی و پیگیری نمایند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدیشهر به تاثیر نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی در ترویج فرهنگ اسلامی در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: بر این مبنا، شورا دبیرخانه را مامور کرد تا مراکز تولید نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی را از طریق صنف به فروشندگان معرفی نماید.
ترویج بازی های بومی و ایرانی از دیگر مصوبات شورا بود که مصوب شد تا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، طرح تبلیغ و ترویج بازی های بومی، محلی و ایرانی را آماده و به شورا اعلام نماید.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهدیشهر به مساله ترویج سبک زندگی غربی در کتب آموزش زبان انگلیسی اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای شورا مصوب کردند تا در نشستی با حضور مدیران و مدرسان آموزشگاه های زبان شهرستان، موضوع بررسی و آسیب شناسی شود.
یوسفیان با اشاره به حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: باعنایت به نبود کتابفروشی مناسب برای ارایه کتب فرهنگی و مذهبی در شهر، مقرر شد تا اداره ارشاد، شهرداری و مجمع امور صنفی موضوع را بررسی و راهکار مناسبی جهت حمایت از بخش خصوصی برای فعالیت در عرصه کتاب بیابند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی به دغدغه رهبری در مورد کاهش جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: مصوب شد تا طرح های مناسب در لزوم توجه به مساله جمعیت و تبلیغ خانواده ها به فرزندآوری توسط مرکز بهداشت شهرستان تهیه و در مراکز بهداشتی نصب شود.
روز شهدا و برگزاری یادواره های شهدا از دیگر موضوعات نشست شورای فرهنگ عمومی مهدیشهر بود که بازتاب آن در مصوبات را دبیر شورا اینگونه کرد: تاکید شد تا برگزاری کلیه یادواره های شهدا با نظارت و مجوز بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام گیرد و بیشتر هزینه های مربوط به برگزاری یادواره شهدا در سطح شهرستان، به سمت تولید آثار مکتوب و ماندگار از شهدا با نگاه ویژه به سبک زندگی شهدا هدایت شود.ک/1
599/608
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن