تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804781684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آذربایجان غربی سرزمین بلندقامتان همیشه جاوید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آذربایجان غربی سرزمین بلندقامتان همیشه جاوید ارومیه - ایرنا - آذربایجان غربی سرزمین بلند قامتان جاودانه ای است که در عین گمنامی نام آور شدند و خون مقدسشان برخاک سیاه دشت ها، قله کوه ها، آب رودخانه ها و مرداب ها عزت و اعتبار بخشیده و زیارتگاه تمام آزاد مردان و آزاد زنان شد.


آذربایجان غربی سرزمین مجاهدان بی سلاحی که در کشاکش هشت سال نبرد نابرابر با دشمنی غدار، به سرداران و امرای بزرگی تبدیل شدند و با تاکتیک های جنگی شان ، رزم آزموده های جهان را به حیرت و تعجب واداشتند.
آذربایجان غربی سرزمین جوانان، دانشجویان و دانش آموزانی است که در مدرسه عشق ، ایثار و شجاعت و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به درجات عالی استادی و مرشدی رسیدند، مریدانی که در پیروی از امام و مقتدای خود یک شبه ره صد ساله رفتند.
آذربایجان غربی سرزمین زنان و مادرانی است که لباس رزم را با دست خود بر تن فرزندانشان کردند در مقابل شهادت عزیزانشان با قلبی آکنده از سرشک آه و اشک ، بر پیکر قطعه قطعه شده آنان لبخند زدند تا مبادا دشمنان تصور کنند آنان گرفتار عجز و ناامیدی شده اند .
آذربایجان غربی سرزمین سرداران و امرای بزرگی چون شهید حمید و مهدی باکری، شهید مهدی امینی، شهید قهاری، شهید ناصر صفرزاده، شهید جواد قنبری، شهید حجت فتوره چی، شهید باباساعی، شهید حاج حسینلو، شهید علیرضا طالعی، شهید قربانعی کوچری، شهید حجت الاسلام محمد حسنی، شهید ماموستا ملا احمد ذوالفقاری ، ماموستا محمد عظیمی امام جمعه سردشت، شهید فریدون کشتگر و 12 هزار شهید دیگر است که در راه اعتلای اسلام و حراست از انقلاب نوپای خمینی (ره) کبیر به ندای شهدای کربلا لبیک گفته و مردانه در مقابل دشمنان ریز و درشت ایستادند.
و چه سخت و دردناک بود وداع با آن بزرگواران در پنجشنبه های در دوران دفاع مقدس و چه زیبا بود میثاق مردمی که با شهادت هر شهیدی دهها دلاور مرد دیگر جای آنان را در جبهه ها می گرفت و قلب و جمجمه دشمن را نشانه می رفت.
آذربایجان غربی از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی وارد عرصه نبرد و مقابله با بقایای رژیم طاغوت، ضد انقلاب و ایادی مزدور قدرت های شرق و غرب شد، مزدورانی که همصدا با دشمن کمر با نابودی انقلاب و ربودن آزادی مردم بسته بودند و مزورانه و ناجوانمردانه راه را بر رهگذران و مسافران می بستند، جهادگران، معلمان و خدمتگذاران مردم را بی مهابا می کشتند، بر زنان و نوامیس مردم تعدی و دست درازی می کردند.
ولی ترکتازی های ضد انقلاب چندان دوامی نداشت ، پس از تثبیت نسبی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه و بسیج ، مجاهدان و رزمندگانی از جنس مردم و ایثارگرانی بی مدعا و شجاع همانند مجاهد نستوه حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی ، فتوره چی و مهدی امینی و دهها جوان گمنام دیگر وارد عرصه کارزار شده و ضد انقلاب را که روزی در شهرها و روستاها میدان داری می کردند به کوه و دشت و لانه های موش تاراندند و اینگونه شد تا این استان پهناور در مدت نه چندان طولانی از لوث وجود گروهکها پاکسازی شد.
دارلک ، آلواتان ، سرو، حکی، دولتو، دوبره، بند، حاج عمران، کلاشین، آلان، بیتوش، زینو، ممی خان، تنگه چومان، لولان و سیدکان، همه نام های آشنایی برای رزمندگان آذربایجان غربی و مردم استان است که هر کدام از این مناطق داستان های زیادی از قهرمانی و حماسه سازی رزمندگان اسلام را به یاد دارند ، قهرمانی هایی که برای مردمان این مناطق آزادی، عزت، سرافرازی ، توسعه و عمران را به همراه داشت.
با آغاز جنگ تحمیلی و تجاورز رژیم بعثی عراق به خاک مقدس ایران اسلامی ، مردم آذربایجان غربی در کنار مبارزه و جنگ با گروهک های ضد انقلاب و اشرار مسلح ، همگام با مردم سایر نقاط کشور به سوی جبهه های جنگ با رژیم بعثی روان شده و از شهرستان اشنویه در جنوب استان گرفته تا شلمچه و اروند در استان خوزستان حماسه های جاودانه ای از دلاوری ، سلحشوری، ایثار و شهادت آفریدند .
با وجود مشکلاتی که ضد انقلاب در نوار مرزی برای آذربایجان غربی ایجاد کرده بود، مشارکت در دفع تجاوز و دفاع از میهن اسلامی و بیرون راندن متجاوزان بعثی وظیفه ای بود که بر دوش مردم غیرتمند آذربایجان غربی سنگینی می کرد و برای ادای این تکلیف، نیروهای داوطلب از راه های گوناگون به دنبال اعزام به جبهه های جنوب بودند که صفوف طولانی مردم برای ثبت نام و اعزام به جبهه های حق علیه باطل شاهد این مدعاست.
نقش رزمندگان آذربایجان غربی در عملیات های مهمی چون ثامن الائمه، فتح المبین، بیت المقدس ، رمضان، والفجر، خیبر، بدر، کربلا در تاریخ هشت سال دفاع مقدس ثبت و ضبط شده و شهیدانی چون حمید و مهدی باکری و دهها سردار و رزمنده دیگر در عملیات های مناطق جنوبی کشور حدیثی از دلاوری و حماسه سازی هایی است که در تایخ کمتر ملتی دیده شده است.
پاکسازی شهرستان نقده و سرکوبی ضدانقلاب، سرکوبی ضد انقلاب در منطقه دارلک مهاباد - ارومیه، پاکسازی جاده ارومیه - مهاباد و شهادت شهید محمد بروجردی، پاکسازی منطقه ترگور ارومیه، پاکسازی جاده سلماس - سرو و پاکسازی مجدد جاده مهاباد - بوکان از اشرار و اجانب و اجرای عملیات های کربلای دو و هفت در منطقه عمومی حاج عمران، نصر پنج و هفت در منطقه قلعه دیزه سردشت و ارتفاعات مرزی بلفت و دوپازا، نصر هشت در منطقه ماووت عراق - ارتفاع گرده رش، نصر 9 در حاج عمران و سه کانیان در غرب پیرانشهر، بخشی از کارنامه مردم و رزمندگان آذربایجان غربی در دفاع از نظام اسلامی است.
در استان آذربایجان غربی علاوه بر رزمندگان داخل استان ، سرداران و رزمندگانی چون محمد بروجردی، مهدی زین الدین، ناصر کاظمی، علی قمی، حسن آبشناسان، احمد کاظمی، سعید قهاری، مهدی امینی، شهید طیاره، صیاد شیرازی، شهید علمی نیک، مهدی باکری، نورعلی شوشتری و شهید نسرین پور حماسه های ماندگاری آفریده و مردم استان را برای همیشه مدیون خود ساخته اند.
استان آذربایجان غربی امروز به حضور 176 هزار خانواده شاهد، جانباز و آزاده متبرک است و نام یادشان بر نسل حاضر و نسل های آینده خیر ، برکت ، عطر و بوی ایثار و شهادت می افشاند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی می گوید : این استان در طول هشت سال دفاع مقدس و دوران شرارت گروهکها 12 هزار شهید سرافراز را تقدیم انقلاب و اسلام کرده که این شهداء در داخل استان و جبهه های غرب ، شمالغرب و جنوب کشور، پس از خلق حماسه های بزرگ راه مولایشان امام حسین (ع) را ادامه داده اند.
یحیی تیموری اضافه می کند: علاوه بر آن افتخار داریم که 17 هزار جانباز و افزون بر دو هزار و 250 آزاده سرافراز نیز از این استان در راه انقلاب و اسلام جانفشانی و ایثارگری کرده اند.
وی می افزاید : آذربایجان غربی از لحاظ آمار شهدا در بین 31 استان کشور در رده نهم قرار دارد که این شاخص نشان از شهادت طلبی ، ایثارگری و سلحشوری مردم این خطه از میهن اسلامی دارد.
امروز با گذشت بیش از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و 24 سال از پایان هشت سال دفاع مقدس ، هنوز رنگ و بوی ایثار و شهادت در جای جای آذربایجان غربی به مشام می رسد.
امروز نیز مردم قدردان و ولایی آذربایجان غربی هر اقدام عمرانی و فرهنگی و اقتصادی را با نام و یاد شهداء آغاز می کنند و با بزرگداشت یاد آنها و خانواده های معظم شان به پایان می برند، هنوز مزار شهداء میعادگاه عاشقان ولایت و خط سرخ شهادت در سراسر استان است.
هنوز مردم آذربایجان غربی به پاس خون شهداء در اکثر مناسبت ها ، جشن ها و عزاداری ها بر سر مزار شهدای خود حاضر می شوند ، همنوا با عزیزان در خون خفته خود دعای کمیل ، ندبه و توسل می خوانند، شاخه های گل بر سر مزارشان می گذارند و به اشک چشمان خود غبار از مزارشان می زدایند.
هنوز روح پاک شهداء به مردم استان نیرو و انرژی می بخشد، هنوز فرزندان شاهد و خانواده های آنان چشم و چراغ مردم استان هستند و تا دنیا باقی است ، میثاق و پیمان مردم آذربایجان غربی با شهداء برقرار است و تا شهداء هستند ملت ایران زنده و پویا شکست ناپذیر خواهد بود.
8136/583
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن