تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821264636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازرسان بر فروش فوق العاده اصناف نظارت دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بازرسان بر فروش فوق العاده اصناف نظارت دارند قزوین - ایرنا- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، از نظارت این سازمان بر فروش فوق العاده اصناف در سطح استان خبر داد و گفت: اصناف برای برپایی فروش فوق العاده باید مجوز بگیرند.


ˈعلی اکبر کبیریˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش فروش فوق العاده و تعدد حراجی ها در روزهای اخیر افزود: در بسیاری از موارد افراد سودجو با این عنوان کالاهای نامرغوب و بی کیفیت را به شهروندان عرضه می کنند، لذا بازرسان این سازمان نیز بر کیفیت کالا و اجناس این فروشگاهها و قیمت آن نظارت داشته و در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد می کنند.
وی اظهارکرد: طبق آیین نامه اجرایی قانون نظام صنفی، فروش فوق العاده مفهوم خاص خود را دارد و تعداد دفعات برگزاری آن، حداکثر سه نوبت در سال و هر نوبت حداکثر به مدت یک ماه است.
کبیری ادامه داد: واحدهای صنفی موظفند پس از اخذ مجوز فروش فوق العاده، ضمن الصاق آن در محل کسب، تابلویی شامل نرخ اولیه، میزان تخفیف و مدت فروش فوق العاده و قیمت کالا پس از کسر تخفیف را در داخل مغازه خود به طوریکه در معرض دید همگان باشد، نصب کنند.
وی تاکید کرد: واحدهای صنفی مجاز نیستند برای جلب مشتری درباره کالاهای مورد عرضه در فروش فوق العاده برخلاف واقع تبلیغ کنند، زیرا تبلیغ خلاف واقع علاوه بر تعقیب قانونی موجب جلوگیری از فروش فوق العاده خواهد شد.
کبیری، پیرامون چگونگی عرضه کالاهای حراج شده گفت: بازرسان مرکز بازرسی مجمع امور صنفی و معاونت بازرسی و نظارت سازمان به حراجی ها سرکشی و عملکرد واحد صنفی که به حراج اقدام کرده اند را با مواردی که قبل از حراج ادعا کرده است انطباق می دهند.
وی با اشاره به میزان جریمه طبق ماده 68 قانون نظام صنفی گفت: واحد صنفی که بدون مجوز اقدام به حراج کند در هر بار برگزاری حراج به پرداخت جریمه محکوم و در صورت گرانفروشی نیز بر اساس قانون نظام صنفی به میزان مبلغ گرانفروشی جریمه خواهد شد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: صنوف باید نسبت به رعایت درصدهای سود دهی عمده فروشی و خرده فروشی اعلام شده از طرف اتحادیه توجه کنند.
کبیری یادآورشد: بازرسان این سازمان با شماره 124 به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش های مردمی هستند.
7389/ 614
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن