تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815489401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانایی سه دانشگاه برای تبدیل شدن به نسل سوم/ میزان فروش فناوری 4 دانشگاه دنیا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دانش و فناوری قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل:
توانایی سه دانشگاه برای تبدیل شدن به نسل سوم/ میزان فروش فناوری 4 دانشگاه دنیا
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با تاکید بر اینکه برای ایجاد دانشگاههای نسل سوم باید دانشگاهها تنوع درآمد و فعالیت های بین المللی داشته باشند، گفت: بر اساس رتبه بندی ها 3 دانشگاه از ایران قابلیت تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین را دارند.



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین سالار آملی در هفدهمین کنگره سراسری دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی با اشاره به ویژگی های دانشگاه نسل سوم افزود: این دانشگاهها دارای 3 ویژگی عمده هستند که از آن جمله می توان به تنوع درآمدزایی، بین المللی بودن دانشگاهها و توانایی دانشگاهها در راه اندازی رشته های دانشگاهی اشاره کرد. قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه بر این اساس رتبه بندی های متفاوتی از سوی موسسات انجام شده است، اظهار داشت: بر اساس این رتبه بندی ها، انگلستان رتبه اول را در دانشگاه نسل اول از آن خود کرده است. وی با اشاره به وضعیت دانشگاههای آسیا در ایجاد دانشگاههای نسل سوم خاطرنشان کرد: بر اساس این رتبه بندی 22 دانشگاه ژاپن، 15 دانشگاه چین، 12 دانشگاه تایوان، 5 دانشگاه ترکیه و 3 دانشگاه از ایران پتانسیل حرکت به سمت ایجاد دانشگاه کارآفرین را دارند. سالارآملی با تاکید بر اینکه تنوع درآمدزایی دانشگاهها از مهمترین ویژگی های ایجاد دانشگاههای کارآفرین است، ادامه داد: اگر بخواهیم دانشگاههای کشور در میان 100 دانشگاه برتر دنیا در زمینه دانشگاههای کارآفرین قرار گیرند باید در بعد فعالیت های بین المللی و تنوع درآمدزایی اقدامات جدی تری انجام دهیم. وی با تاکید بر اینکه ضعف جدی دانشگاههای ما در بعد بین المللی است، یادآور شد: این امر نیز در مطالعات ما نشان داده شده است. قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به مدل های اجرایی شده در دانشگاههای کارآفرین دانشگاههای دنیا یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام شده نشان می دهد که در یک طرف دانشگاهها و طرف دیگر صنعت قرار دارند و بین این دو مجموعه نهادهایی شکل گرفته است که این نهاد در اکثر دانشگاههای کارآفرین وجود دارد. قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با تاکید بر اینکه این نهادها در زمینه ایجاد ارتباط میان محققان و صنعت فعالیت می کنند، یادآور شد: از این رو هرگز از محققان و پژوهشگران انتظار فروش محصول و یا لیسانس نمی رود. سالارآملی همچنین به بیان تلاش های دانشگاههای برتر بر اساس این مدل پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس رتبه های انجام شده در این زمینه دانشگاه NOTTWESTORN با استفاده از این مدل موفق به فروش 161 میلیون دلار لیسانس شده است و پس از آن دانشگاه کلمبیا 154 میلیون دلار، دانشگاه نیویورک 113 میلیون دلار و دانشگاه کالیفرنیا 103 میلیون دلار فروش لیسانس داشته است.  


۱۳۹۲/۱۲/۲۰ - ۱۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن