تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804028162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسوولان از افزایش بی رویه قیمتها پس از اجرای فاز دوم هدفمندی جلوگیری کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مسوولان از افزایش بی رویه قیمتها پس از اجرای فاز دوم هدفمندی جلوگیری کنند رشت - ایرنا - استاندار گیلان ٰگفت: مسوولان در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ، از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری کرده و نظارت لازم را انجام دهند.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدعلی نجفیˈ عصر دوشنبه در جلسه گردهمایی شهرداران سراسر استان گیلان افزود: با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها در بخش سوخت بخصوص بنزین و کمی گازوئیل افزایش ملایمی اتفاق می افتد و مسولان باید از بار سنگین افزایش حمل و نقل شهری در این بخش جلوگیری و آرامش جامعه را حفظ کنند.
وی اظهار داشت: دولت قبلی با اجرای ناقص مرحله اول هدفمندی یارانه ها، بدهی سنگینی از طریق بانک مرکزی بر جای گذاشته که دولت فعلی هم ناچار است آن را ادامه دهد.
وی خاطرنشان کرد: در سال های 91 و 92 پرداخت یارانه ها در استان گیلان هشت برابر اعتباراتی است که صرف کارهای عمرانی در استان شده است.
نجفی با اشاره به اینکه در بخش بهداشت و درمان مشکلات فراوانی وجود دارد و برخورداری از خدمات بهداشتی در کشور بسیار پایین آمده ، تصریح کرد: این مشکلات روز به روز بیشتر شده و باید چاره ای برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اندیشیده شود.
وی با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه ها باید برای اقشار ضعیف جامعه و ارتقاء خدمات درمانی و بهداشت عمومی هزینه شود، گفت: در حال حاضر اگر کسی مریض شود باید 80 درصد هزینه های بیمارستانی را پرداخت کند در صورتیکه این وضعیت باید اصلاح شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش؛ بر ضرورت نوسازی حمل و نقل شهری و خرید ماشین آلات شهرداری ها تاکید و بیان کرد: بخشی از منابع یارانه ها باید به امور زیربنایی و نوسازی حمل و نقل اختصاص یابد و شهرداری ها بتوانند دستگاه های جدیدی خریداری کنند.
استاندار گیلان به امضای تفاهمنامه شش استان شمالی کشور با سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص پسماندها و زباله ها اشاره و اظهار کرد: درحالی که در خیلی از شهرها مثل تهران با تفکیک زباله توسط مردم این مشکل حل شده، ولی در استان گیلان این مشکل وجود دارد.
وی ادامه داد: این وضعیت آلودگی ها و زباله ها زیبنده استانی همچون گیلان نیست و مردم باید زباله های خشک را تفکیک کنند.
نجفی یادآور شد: در روز دوشنبه هفته آینده یک حرکت نمادین با حضور مدیران، فرمانداران و سایر مسوولان استان در خصوص جمع آوری زباله انجام می گیرد و حل مشکل زباله و اندیشه تفکیک زباله از مبداء به عنوان یک رویکرد مدیریتی برای سال آینده در گیلان دنبال خواهد شد.
استاندار گیلان گفت: گام بعدی برای حل مشکل زباله، خرید کارخانه های زباله سوز است که 250 میلیارد ریال به این امر اختصاص می یابد.
ˈحجت شعبانپورˈ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز گفت: 60 درصد جمعیت گیلان شهرنشین هستند و تاکنون از 52 شهرداری این استان، 51 شهردار تعیین تکلیف شده اند و در انتخابات شهوراهای گیلان؛ شهردار 19 شهر ابقا، 11 شهردار منتخب و 21 شهردار جدید انتخاب شدند.
وی خاطرنشان کرد: از بین شهرداری های استان گیلان، شهرداری رشت با دوهزار و 300میلیارد ریال اعتبار بیشترین بودجه در بین شهرداری های گیلان را دارد.
وی بزرگترین چالش شهرداری های گیلان را کمبود منابع مالی و اعتباری ذکر و بیان کرد: با این محدودیت اعتباری چاره ای جز سرمایه گذاری و برون سپاری امور وجود ندارد و باید با شناسایی ظرفیت ها و همکاری مردمی ، طرح های عمرانی در شهرداری ها توسعه یابد.
محمدابراهیم خلیلی شهردار کلانشهر رشت نیز در این جلسه گفت: برای شهرداران بیش از 300 وظیفه تعریف شده و شهرداران با انبوهی از مشکلات در شهرها مواجه هستند که ناگزیرند برای جلب رضایت شهروندان از همه امکانات استفاده کنند ولی وقتی با کمبود منابع مالی مواجه می شو ند در توسعه زیرساخت های شهری و حمل و نقل مشکل خواهند داشت .
وی افزود: بخشی از منابع حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت ، منابع هدفمندی یارانه و تخلفات رانندگی می تواند منابعی باشد که به شهرداری ها کمک کنند.
خلیلی یادآور شد: با احداث مسکن مهر در شهرها و بخصوص افزوده شدن جمعیت یکصد هزار نفری به جمعیت شهر رشت به دلیل رعایت نشدن قانون در خصوص زیرساخت های این واحدها مشکلاتی برای شهرداری ها ایجاد شده است.
انصاری شهردار لنگرود نیز در این گردهمایی اظهار داشت: اگر نسبت به زیرساخت های مسکن مهر در شهرهای گیلان اقدام نشود، در آینده در این شهرها یک فاجعه رخ می دهد.
وی افزود: هیچ یک از قوانین در خصوص ساخت مسکن مهر رعایت نشده و با مشکلات این شهرها بار سنگین این شهرک ها در آینده بر دوش مردم خواهد بود و وجوهی بابت زیرساخت های این شهرک ها به شهرداری ها پرداخت نشده است.
وی خاطرنشان کرد: برغم مصوبات مجلس شورای اسلامی، توفیقی در تمرکز زدایی در شهرها صورت نگرفته و برخی سازمان های موازی نظیر همیاری شهرداری ها و پسماند تشکیل شده است.
وی یادآور شد: مهمترین مشکل استان گیلان در حال حاضر مشکل زباله ها و پسماندهاست و بار این آلودگی ها به مردم تحمیل می شود و اگر این دو سازمان منحل شوند و اعتبارات آنها بصورت عادلانه به حل مشکل زباله تخصیص یابد ، مشکل زباله های گیلان حل خواهدشد.
حسنعلی خدایگانی رییس شورای اسلامی استان گیلان نیز گفت: شهرداران باید بدنبال درآمد پایدار برای شهرداری ها باشند.
وی تصریح کرد: شش سال قبل از محل درآمد بنزین 10 درصد به حساب شهرداری ها واریز می شد ولی هم اکنون این مبلغ حذف شده است.
وی با اشاره به مشکل زباله ها اظهار داشت: شوراها و شهرداری استان گیلان این آمادگی را دارند در حفظ محیط زیست و زباله ها نهایت همکاری را داشته باشند .
وی از زباله و پسماندها در گیلان به عنوان یک فاجعه یاد کرد و متذکر شد: اگر استانداری گیلان امحا، دفن بهداشتی و تفکیک زباله از مبدا را در اولویت کاری خود قرار دهد؛ خدمت بسیار بزرگی به استان انجام داده است.ک/2
619/695
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن