تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی سلاحی کارآمد در مقابل فشارهای دشمن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتصاد مقاومتی سلاحی کارآمد در مقابل فشارهای دشمن است سمنان - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی روشی مهم در بهبود حرکت اقتصادی کشور و سلاحی کارآمد در مقابل فشارهای دشمن است.


ˈسیدمحمدرضا حسینیˈ روز دوشنبه در گفت و گویی در خصوص اقتصاد مقاومتی تحقق این تفکر اقتصادی مبتنی بر ارزش های اقتصادی اسلامی و ایرانی را سدی محکم در برابر هجمه های جبهه استکبار عنوان کرد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب با آینده نگری و رصد مدبرانه شرایط کشور در سال های اخیر و فشارهای اقتصادی دشمن با پیشینه بیش از سی سال این رویکرد را روشی مهم در خروج از چالش های حال حاضر و پیش روی دانست.
وی افزود: وقتی رهبر فرزانه انقلاب در تشریح اهمیت پرداخت به باید و نباید های اقتصاد مقاومتی بر لزوم رسیدن اقتصاد و اقتدار کشور به نقطه ای از تولید که در هر حال قادر باشد وابستگی خود را به صدور نفت قطع کند می پردازد نشان دهنده این مطلب است که کشور باید به جای رویکردی انفعالی در مقابل هرگونه تحریم و فشار فعالانه اختیار تحولات را در دست بگیریم.
حسینی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب از چندین سال قبل بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کردند چون با بینش والای خود دریافته اند که دشمن در شرایط فعلی روی اقتصاد متمرکز می شود تا به رشد ملی لطمه بزند، به اشتغال لطمه بزند، رفاه ملی دچار اختلال و خطر شود، مردم دچار مشکل شوند، دلزده بشوند و از نظام اسلامی جدا شوند.
فرمانده سپاه ناحیه دامغان با یادآوری های دشواری های پیش روی کشور در دوران جنگ تحمیلی تفکر رهبر انقلاب در پست ریاست جمهوری در باب اقتصاد مقاومتی را در آن برهه حساس راهگشا دانست و گفت: شرایط به گونه ای بود که حتی سیم خاردار هم به ایران نمی فروختند، در واقع نه تنها با صدام بلکه با جبهه جهانی می جنگیدیم، موشک های فرانسوی، آواکس های آمریکایی، تانک های تی72 شوروی، تانک های چیفتن و توپ های عظیم انگلیسی که شیمیایی هم پرتاب می کردند، تانک های لئوپارد آلمانی و کمک های بسیار دیگری که رژیم بعثی از آنها برخوردار بود گواهی بر این مدعا است.
حسینی با اشاره به اینکه به اذعان مسوولان گذشته دستگاه اقتصادی کشور، رونق اقتصادی از طریق رشد تولید و حمایت از فعالان اقتصادی همراه با سیاست های پولی تولیدمحور از اندیشه های رهبری در دوران دفاع مقدس بوده است، اضافه کرد: جنگ از این جهت برای ما نعمت بود زیرا مردم ما یاد گرفتند که بهینه مصرف کنند، تولیدات داخلی با تمام ظرفیت فعال شد، سیاست های تشویقی و تسهیلات بانکی به سمت تولید رفت و از این طریق در بسیاری از کالاها به خود کفایی رسیدیم و اشتغال زایی نیز رونق گرفت.
وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال های اخیر ضمن اهتمام و تأکید همیشگی بر مسئله بنیادی فرهنگ در جامعه اسلامی، محوریت اقتصادی را برای نام گذاری سال ها یا موضوع سخنان خود برگزیده اند و با بیان اهمیت موضوعاتی همچون انضباط، وجدان کاری، نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی، حماسه سیاسی و اقتصادی و اقتصاد مقاومتی راه را به مردم و دولت مردان نشان داده اند.
فرمانده سپاه ناحیه دامغان با اشاره به ازوم نقش آفرینی بسیجیان به ویژه نخبگان بسیجی در تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: نیروهای توانمند بسیجی در کنار توجه علم آموزی و تولید دانش، کمک به رونق تولیدات داخلی در بعد کمی و کیفی و فرهنگ سازی مصرف بهینه باید برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند که اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن دور کشور نیست بلکه به معنای اقتصادی است که می تواند حتی در شرایط فشار هم رشد و شکوفایی خود را حفظ کند.ک/1
599/608
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن