تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804335437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان: تکفیریها جهان اسلام را تهدید می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان: تکفیریها جهان اسلام را تهدید می کنند زاهدان - ایرنا - رییس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان گفت: جنایاتی که تکفیریها با حمایت و تحریک دشمنان و سوءاستفاده از جوانان ناآگاه انجام می دهند خطر وقوع جنگ مذهبی در جهان اسلام را قوت بخشیده است.


حجت الاسلام دکتر ˈمهدی فرمانیانˈ روز دوشنبه در ˈهمایش علمای شیعه و سنی با عنوان تبیین معارف اسلامی و بررسی خطر جریانهای تکفیریˈ در زاهدان افزود: گروه القاعده با تحلیلها و تفسیرهای دلخواه از دین مبین اسلام جوانان مسلمان را که اطلاعات کاملی از اسلام ندارند فریب داده و به جان مسلمانان انداخته و آنان هم در این گمان هستند که بخاطر خدا جهاد می کنند.

وی گفت: از نگاه گروه القاعده حتی آل سعود کافر هستند این در حالی است که پیامبر عظیم الشان اسلام فرمودند اگر مشرک کلمه شهادتین را حتی از روی ترس به زبان آورد نباید او را به قتل رساند، علمای حنفی نیز صراحتا اعلام کرده اند که اهل قبله را کافر نمی دانیم.

وی با تشریح ایمان و کفر از نگاه مذاهب افزود: بحث کفر و ایمان یک موضوع بسیار فنی است و نمی توان به راحتی یک نفر را مومن، مسلمان و یا کافر دانست.

او ادامه داد: نخستین کسانی که در اسلام بحث تکفیر مسلمانان را مطرح کردند خوارج بودند که با برداشت غلط از قرآن کسانی را که مرتکب گناه کبیره می شدند کافر و قتل او را واجب می دانستند، امروز پیشینه خوارج دامنگیر جامعه اسلامی شده است.

رییس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان گفت: یکی از کسانی که به شدت با خوارج مخالف بود امام ابوحنیفه است.

وی افزود: یکی از مصائب بزرگ جهان اسلام این است که برخی خود را عین خدا و پیغمبر می دانند.

فرمانیان اظهار داشت: علمای اسلام در قرون اول تا چهارم بحثهای فراوانی بر روی مساله اسلام و ایمان کردند و بر همین اساس فضای تکفیری از قرن چهارم از جامعه اسلامی رخت بر بست اما متاسفانه از زمانی که ابن تیمیه در قرن 12 فتاوایی صادر کرد و برخی جوانان از این فتاوا برداشتهای اشتباه کردند مجددا جهان اسلام به دوران ابتدایی برگشت و دوباره بحث کفر و ایمان به میان آمد.

وی گفت: همه علمای اسلام اعم از شیعه و سنی به این نکته رسیدند که کفر وقتی صورت می گیرد که یک نفر منکر ضرورت دین شود.

رییس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان بیان کرد: دین اسلام در کجا گفته است که یک جوان به خود اجازه دهد سر مسلمانی را ببرد و با آن فوتبال بازی کند و یا جگر مسلمانی را در آورده و در مقابل دوربینها آن را به دندان بگیرد.

وی افزود: چرا علمای اسلام در مقابل اینگونه حرکات که ساخته و پرداخته دشمنان اسلام است سکوت کرده و اقدامی نمی کنند.

او گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند تمامی فرقه های اسلامی مسلمان هستند و تکفیر فرقه ها جایز نیست، بر همین اساس ما وهابیت را مسلمان می دانیم گرچه آنها مسلمانان را کافر می دانند اگر وهابیت دست از تکفیر بردارد با آن مشکلی نخواهیم داشت و دعواهای جامعه اسلامی نیز تمام می شود.

وی افزود: سپاه صحابه و القاعده، شیعیان را کافر می دانند ولی ما آنان را کافر نمی دانیم زیرا معتقد به فرمایش پیامبر گرامی اسلام هستیم که فرمودند هرکس کلمه شهادتین گفت مسلمان است.

رییس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان گفت: برخی افراد در مذهب شیعه نیز تندرو و افراطی هستند که از طریق شبکه های ماهواره ای برای ایجاد اختلاف در میان مسلمانان تلاش می کنند اما ما آنان را قبول نداریم و اقدامات و حرکات و اعمالشان را محکوم می کنیم.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: همایش علما و روحانیون شیعه و سنی با عنوان ˈتبیین معارف اسلامی و بررسی خطر جریانهای تکفیریˈ از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دفتر نمایندگی تبلیغات اسلامی قم در جنوب شرق کشور برگزار شده است.

حجت الاسلام ˈاحمد براتیˈ افزود: این نشست با هدف هم افزایی و همگرایی میان علما و فرهیختگان شیعه و اهل سنت و شکل گیری اندیشه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.ک/2

653
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن