تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820345658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرزمین جادویی، آغوش بر روی گردشگران می گشاید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرزمین جادویی، آغوش بر روی گردشگران می گشاید ایلام- ایرنا- کوه های پوشیده از درختان بلوط و بنه محکم و استوار ایستاده اند؛ درختان بلوط با امواج باد نجوا می کنند، دشت و دمن چمن مخملی سبز رنگش را گسترانیده و آسمان آبی؛ فیروز فام در تلالو درخشان آفتاب جلوه بدیع خلقت الهی را در این پهن دشت به نمایش گذارده است.


اینجا ایلام است، گنجینه بی مانند گردشگری طبیعی؛ سرزمین طلوع آفتاب در باختری ترین نقطه ایران.
مناطق گرمسیری اش به ویژه دشت های دهلران و مهران که بهارش از نیمه دوم زمستان فرا رسیده با طبیعتی بکر و متنوع و چشم اندازهای کم نظیر تا پایان فروردین فرصتی پیش روی مشتاقان ایرانگردی و سیر و سیاحت فراهم آورده تا از تماشای جاذبه هایی که کمتر جایی می توان آن ها را دید خاطره ای فراموش نشدنی در ذهن جاری کنند.
آنچه که باعث جذب هزاران گردشگر و تفرج کننده به این دیار می شود، اشتیاق برای دیدن ویژگی های نادری است که تنها در دل طبیعت ناب و بکر آن به چشم می خورد.
رشته کوه شاه نخجیر در ضلع جنوبی شهرستان ایلام و امتداد کوه ˈگراب و نرگسˈ به طرف غرب منطقه کشیده شده و با خلق مجموعه ای بزرگ و مملو از درخت و جنگل تا انتهای تخت خان و بانروشان منظره بدیع و دیدنی پیش دیدگان تفرج کنندگان پدید آورده است.
در زیر شانه جاده؛ روستای ˈچم آوˈ قرار دارد که دارای طبیعت بکر و زیبا با آبشارهای کوچک و بزرگ است که زیور رنگین این منطقه را دوچندان می کند و به همین خاطر است که در نوروز میزبان صدها خانواده از جای جای شهر ایلام است که با برپایی چادر شادابی و طراوت جان خویش را از طبیعت می گیرند.
کمی از جاده جدید ایلام صالح آباد که مسیر جاده قدیمی را به طرف ایلام در پیش می گیری روستای ماربره وجود دارد که جای جای دیارش مشهد ده ها شهید دوران دفاع مقدس و بمباران های هواپیماهای رژیم بعث است و از کنار روستا که به سمت کوه شاه نخجیر با جاده آسفالته بالاتر می روی در دامنه کوه شاه نخجیر دشت های زیبایی با هزاران درخت بنه بزرگ و زیبا و چشمه سارهای چشم نواز با وزش باد شمالی اوج شعف و شادی را برای گردشگران به ارمغان می آورد.
دوباره در امتداد جاده جدید به سمت شهر صالح آباد به راه می افتی و در منطقه زیبای تخت خان که مزین به سنگ نوشته ای از تاریخ کهن این دیار است در دشت و دمن با طراوت هزاران گل آلاله و بابونه زیبایی را با تمام وجود می توانی حس کنی.
این مجموعه چشم نواز و ارزشمند، در دشتهای ˈتوه حلˈ و پایین دست روستای بانروشان میانبند دهها خانوار عشایری است که با برپایی سیاه چادرهای خود خاطره عهد کهن این دیار را زنده می کند.
طبیعت و چشم انداز بدیع و هوای لطیف، دشت های ˈگلم زردˈ، نیزارهای ˈدرگ وانˈ و نخل های چشم به آسمان گشوده ˈسرنیˈ و کمی آنسوتر بقعه ˈامام زاده علی صالحˈ (ع) منطقه صالح آباد را به یکی از کانون های مهم گردشگری استان ایلام تبدیل کرده است.
اگر در مسیر جاده شمالی شهر ایلام در حال گذر به سمت سرابله باشی در پنج کیلومتری شهر ایلام دره ارغوان و درختان ارغوان اش که نمونه ای از تابلوی زیبای طبیعی با ترکیب برگ های سبز بلوط و گل های ارغوانی درخت ارغوان است طبیعت بی مثالی خلق کرده است که تو را به وجد می آورد.
درختانی با شکوفه های ارغوانی و زمینی سبز رنگ همچون آراسته ترین عروسی که خود هیبت زیبای خود را به رخ می کشاند، چشم هایت را نوازش می کند.
طبیعت بسیار دیدنی منطقه مله پنجاو و تنگه رازیانه در سر راه ایلام - درشهر به اندازه ای با طراوت و زیباست که هر تماشاگری را به تحسین خالق یکتای این همه زیبایی وا می دارد.
کوه های مانشت و سایه سارهای خنک و دلپذیرش در تمام طول سال میزبان تفرج کنندگانی است که از همه جا به آنجا می روند تا لحظه های خود را به شیرینی سپری کنند.
بی شک از زیبایی های بی مانند شهرستان های ایوان و دره شهر و آبدانان نمی توان به بیان چند جمله اکتفا کرد، زیرا این مناطق به گونه ای زیبا و دل نواز و دارای مناطقی بکر و چشم نوازند که تنها حضور در آنجا گویای همه حقایق حسن خالق واقعی است.
راه دسترسی آسفالت، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضاهای سبز، زیارتگاه ها، دسترسی به واحد های اقامتی و پذیرایی و توقفگاه از امکانات مناسب برای رفاه حال طبیعت گردان این مناطق است.
با این اوصاف وجود غار طبیعی ˈزینگانˈ شهره به ˈغار بهشتˈ خنکای بهار را در گرمای سوزان شهرستان مهران با چشم اندازهای مفرح و شادی بخش اش انسان را به سجده و سپاسگزاری از خالق حسن و زیبایی ها وامی دارد.
وجود غار خفاش، چشمه های آبگرم دهلران، منطقه تفریحی کلم، تجریان، باغ های میوه سیوان، طبیعت چشم نواز و گشن دامنه های کبیر کوه، منطقه بسیار دیدنی دالاهو و ششدار و ده ها منطقه طبیعی بکر و زیبای ایلام که با قلم نوشتاری قابل توصیف نیست، تنها با حضور و لذت تماشای این همه زیبایی است که گوشه هایی از واقعیت های آفرینش آنها نمایان خواهد کرد.
به این امید که در نوروز 93 گردشگران و طبیعت دوستان سراسر کشور در سفر به استان ایلام از این همه زیبایی جادویی لذت برند و خاطره دیدارشان از عروس زاگرس را برای همیشه در ذهن به یادگار گذارند. ک/4
7177/565
انتهای پیام /*




19/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن