تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802197789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز | معرفی جاذبه های گردشگری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سیری در ایران: تاریخ خبر : 1392/12/7 – گناوه – خبرگزاری مهر: بخش ریگ شهرستان گناوه با جاذبه های متعدد گردشگری هر ساله شاهد حضور گردشگران بسیاری در این بخش بوده که چند روزی از تعطیلات نوروزی خود را در سرزمین میرمهنای بندر ریگی سپری می کنند و در همین راستا مسئولان بخش ریگ نیز با تلاشی جدی در حال فراهم کردن هر چه بهتر شرایط میزبانی از گردشگران نوروزی و رفع کمبودها در سطح این بخش هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، بخش ریگ شهرستان گناوه با طبیعتی مثال زدنی هر ساله شاهد حضور خیل عظیمی از گردشگرانی است که به شهرستان گناوه سفر می کنند و این شهرستان و به ویژه بخش ریگ را برای سپری کردن تعطیلات نوروزی خود انتخاب می کنند. پیشینه بندر ریگ همچون بندر گناوه به دوره ایلامی ها می رسد و در طول تاریخ خود دارای فراز و فرودهای بسیاری به لحاظ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … بوده است.

IMG00512230 300x201 سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز
میرمهنای بندر ریگی از قهرمانان ضد استعماری ایران
این بندر باستانی زادگاه یکی از قهرمانان ضد استعماری ایران زمین یعنی میرمهنای بندر ریگی بوده که توانست به سلطه و استعمارگری چند قرن پرتغالی ها در خلیج فارس پایان دهد. بندر ریگ در دوره ای نه چندان دور به عنوان مرکز سیاسی محدوده فعلی شهرستان گناوه محسوب می شده و تمام تحولات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … به ویژه در دوره حکمرانی خوان های حیاتداوود بر بلوک حیاتداوود به این شهر ختم می شد. روستاهای این بخش اعم از روستاهایی که در طول نوار ساحلی و در دشت های این بخش قرار دارند، هر کدام در نوع خود دارای زیبایی های دل انگیز و بیشمار هستند که دیدن آنها خالی از لطف نیست. این بخش دارای مردمانی بسار مهمان نواز و خونگرم با سواحلی کم نظیر با چشم اندازهایی به غایت زیبا و آثار باستانی بسیار است که چشم هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد. مرکز این بخش شهر ریگ است که در فاصله نزدیک به 20 کیلومتری شهر گناوه با توجه به مسیر فعلی قرار دارد؛ این بندر باستانی در فاصله 10 کیلومتری از بزرگراه گناوه – برازجان واقع است.

IMG00512054 194x300 سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز
گنجینه ای گرانبها از صنایع دستی در بندرریگ
با افتتاح جاده ساحلی بوشهر- ریگ – گناوه این بندر برای همیشه از بن بست تاریخی خارج شد و در حال حاضر بیشتر کسانی که از بوشهر قصد سفر به گناوه و یا بالعکس را دارند از این مسیر به دلیل کاهش بعد مسافت نسبت به مسیر گناوه- برازجان- بوشهر تردد می کنند. بندر ریگ دارای چندین بازار خرید کالاهای خارجی است که گردشگران می توانند با سفر به بندر ریگ به خرید از این بازارها در کنار لذت بردن از سواحل کم نظیر و دیدن آثار باستانی آن اقدام کنند. بندر تاریخی ریگ دارای گنجینه ای گرانبها از صنایع دستی هنرمندان پیر و جوانی است که گردشگران نوروزی می توانند به عنوان سوغات سفر به بندر ریگ این صنایع را با خود از این شهر به یادگار ببرند. در همین راستا امسال نیز به مانند سال های پیشین مسئولان بخش ریگ از مدتی قبل با برنامه ریزی ها و تدارک گسترده در تلاشند تا شرایط بهتری را نسبت به گذشته برای میزبانی از گردشگران نوروزی در سطح این بخش داشته باشند و به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود در میزبانی از گردشگران نوروزی اقدام کرده اند.

IMG00512550 300x211 سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز
آمادگی دستگاه‌های اجرایی بندرریگ برای میزبانی از مسافران نوروزی
بخشدار ریگ شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نیاز است كه با برنامه ريزی مناسب و اصولي به طور شايسته ای به اين صنعت بپردازيم و در اين زمينه بايد از تمامي پتانسيل ها استفاده کرد. مصطفی بازیاری گفت: با توجه به بارش سنگين برف در مناطق شمالي كشور پيش بيني مي شود كه استان بوشهر و خصوصا شهرستان گناوه پذيراي مسافران بيشتري نسبت به سال هاي گذشته باشد. بازیاری بیان داشت: بايد تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا مسافراني كه به اين منطقه سفر مي کنند، سفر به بندرريگ را جزو برنامه هر ساله خود قرار دهند و همواره خاطرات خوشي از اين ديار در اذهان خود داشته باشند. وی با بیان اینکه اقتصاددانان قرن بيست و يكم را قرن صنعت گردشگری نام نهاده اند، افزود: از جمله اقداماتي كه نياز هست هرچه سريعتر صورت پذيرد، بهسازي مسير راه هاي روستاهاي محمدی گوابين، مجنون و آمادگي پايگاه های هلال احمر و اورژانس جاده ای است. بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: گشت‌های نظارتی، فعال بودن شركت های بيمه، رفع عيوب احتمالی پمپ های بنزين و گاز و چاپ نقشه راهنمای بخش ریگ از دیگر مقولاتی است که باید مسئولان مرتبط به آن توجه ویژه کنند.

IMG00512411 300x198 سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز
آماده‌بودن محل اسكان مسافران در بندرریگ
شهردار بندر ريگ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای آمادگي در تعطيلات نوروزي جلسات متعددي در شهرداري برگزار شده و اقداماتي نيز تا كنون صورت گرفته است. كرامت طاهري گفت: آماده سازي معابر ورودي و خروجي شهر، نظافت روزانه پارك ها و ميادين، نصب بنرهای خيرمقدم، آماده بودن محل اسكان مسافران، برگزاری جشنواره های فرهنگی و توجه ويژه به نيازهاي مسافران نوروزی از جمله بهداشت در برنامه كاري اين شهرداري است. طاهری بیان داشت: شهرداري بندر ریگ در ايام تعطيلات نوروزی همه روزه به فعالیت خود ادامه خواهد داد و هر روز يكي از مديران ستادي در شهرداري حضور دارد. وی ادامه داد: همچنین قسمت خدمات شهرداري مانند هميشه بلكه جدي تر در ايام تعطيلات نوروز نيز فعال خواهد بود. طاهری اضافه کرد: شهرداري از تاريخ 20 اسفند هيچگونه مجوز حفاري صادر نخواهد کرد. شهردار بندر ريگ در پایان گفت: لكه گيري و آسفالت معابر، رنگ آميزي جداول و خط كشي معابر سطح شهر نيز از ديگر برنامه هاي شهرداري است كه با جديت پيگيري و دنبال مي شود.

IMG00511508 300x210 سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز
ترميم و تعريض تقاطع جاده قديم بندر ريگ و جاده ساحلي رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان گناوه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش مي شود كه لكه هايي كه در مسير جاده ساحلي به وجود آمده است هرچه سريعتر برطرف شوند. صدرالله عبدالهي گفت: در نقاطي نیز كه نياز به نصب تابلو مي باشد، تلاش مي شود كه تابلوهاي لازم نصب شده و همچنين ترميم و عريض تر كردن تقاطع جاده قديم بندر ريگ و جاده ساحلي را در دستور كار داريم. تجهیز مدارس بندرریگ برای اسکان مسافران نوروزی رئيس اداره آموزش و پرورش بندر ريگ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در تعطيلات نوروز سال 92 جمعيتي برابر با جمعيت شهر بندر ريگ يعني شش هزار نفر مسافر از فرهنگيان آموزش و پرورش در مدارس بندر ريگ اسكان داده شدند. فريدون فريدوني با اشاره به نيازها در مدارس برای رفاه حال مسافران گفت: هم اكنون نيازمند تعدادي فرش، يخچال و تعدادي سطل های زباله چرخ دار در سطح مدارس هستيم. تهيه چادر و تانكرهاي آب و چاپ نقشه و بروشور
صالحی نماينده سازمان ميراث فرهنگي در شهرستان گناوه نیز به خبرنگار مهر گفت: تهيه چادر، تانكرهاي آب، نقشه، بروشورها و تبليغات لازم برای معرفي هر چه بهتر شهرستان از اقدامات اين مركز در تعطيلات نوروزي است. روان سازي ترافيك شهرستان گناوه برای ایام نوروز
جانشين فرماندهي پليس راه شهرستان گناوه نیز اظهار داشت: در چند روز آينده جلسه اي تخصصي در خصوص ايجاد و استقرار پايگاه سيار با بخشدار محترم برگزار مي شود. سروان ناصر شكور گفت: در خصوص روان سازي ترافيك نيز نياز است كه نماينده اي از پليس راه شهرستان در بخش ريگ حضور داشته باشد.

IMG00553581 300x201 سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز
روستاي چهارروستايی مأوايی برای استراحت و رفع خستگي مسافران
دهيار روستاي چهارروستايی بخش ریگ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدارس اين روستا آماده ميزبانی از مسافرين نوروزی هستند. شهمرادی گفت: مجتمع تفريحي و پارك بين راهي اين روستا مشكل برق و روشنايي دارد و در اين زمينه نياز است كه سريعاً اقدامات لازم صورت گيرد. وی با بیان این نکته که روستای چهارروستايي به عنوان ورودي شهرستان گناوه محسوب می شود، افزود: این روستا با توجه به موقعیت خاص خود پذيراي حجم بالايي از مسافران است و ضرورت دارد كه به اين منطقه توجه ويژه اي شود. دهيار روستای چهارروستايی بخش ریگ در پایان گفت: اين روستا مي تواند در كنترل ازدحام مسافر و همچنين ترافيك در شهرهاي گناوه و بندر ريگ تاثيرگذار بوده و مأوايی برای استراحت و رفع خستگي مسافران باشد. برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در كنار ساحل روستاي جزيره شمالي
دهيار روستاي جزيره شمالي نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هرس كردن درختان، احداث سايبان و آلاچيق در كنار ساحل، لوله كشي برای آبرساني به مسافران، آماده سازی مدارس روستا، آماده سازی سرويس هاي بهداشتی در كنار ساحل از جمله اقدامات صورت گرفته برای تعطيلات نوروزی و حتی پیش از این تعطیلات در روستاي جزيره شمالي است. داريوش حائري با اشاره به برنامه ريزی برای گراميداشت مراسم چهارشنبه سوری در كنار ساحل این روستا گفت: در ايام نوروز جشنواره غذاهاي محلي در كنار ساحل زيباي خليج فارس برگزار مي شود و همچنين قايق هاي تفريحي نيز برای خدمت رسانی به مسافران ساماندهی شده اند.

IMG00512005 300x209 سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز
……………………………………
گزارش و عکس: حسین غلامی
star سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز

loading سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز
این مطلب را به لیست مطالب مورد علاقه خودتون اضافه کنید" rel="nofollow">این مطلب را به لیست مطالب مورد علاقه خودتون اضافه کنید





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیری در ایران]
[مشاهده در: www.seeiran.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن