تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820095563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار فارس: مردم می خواهند پیشرفت فارس را درعمل ببینند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار فارس: مردم می خواهند پیشرفت فارس را درعمل ببینند شیراز - ایرنا - استاندار فارس گفت: مردم می خواهند پیشرفت و توسعه این استان از حرف و شعار خارج شده و درعمل این تحول و پیشرفت را مشاهده کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد احمدی، یکشنبه در همایش شهرداران استان فارس در شیراز افزود: استان فارس دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری است که اگر از این ظرفیت ها استفاده شود شرایط و وضعیت این استان متحول خواهد شد.
وی، رونق کسب و کار درفارس را با توجه به وضعیت نامناسب اشتغال نامطلوب توصیف کرد و ادامه داد: اگر تنها در بخش توریسم بتوانیم فعال شویم و از ظرفیت های استان در این بخش به خوبی استفاده کنیم، حتی اگر یک کارخانه هم در استان نباشد باز اشتغال ما کامل خواهد شد.
استاندار فارس گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی امروز کشور از نظر امنیتی به ثبات کامل رسیده و باید به سمت تثبیت اقتصادی برویم که یکی از ویژگی های آن اشتغال کامل است.
وی ادامه داد: با رفع مشکل اشتغال و کاهش بیکاری مردم دیگر دغدغه معیشت نخواهند داشت و به این ترتیب می توانیم با شتابی مطلوب به سمت ثبات اقتصادی پیش رویم.
استاندار فارس، دوری از هیاهوی سیاسی و تنگ نظری را شرط موفقیت درعرصه اقتصاد دانست و گفت: باید تمام فکر و توان خود را صرف کار و تلاش کنیم و با همکاری و همراهی یکدیگر و استفاده از توان و استعداد تمام جریان های همفکر وغیرهمفکر این استان را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت کنیم .
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، مزیت برتر فارس یعنی کشاورزی را یک مصیبت عظما برای این استان دانست و گفت: شیوه های سنتی و نادرست در کشاورزی و بهره برداری بی حساب و کتاب از ذخایر آب ، امروز فارس را با مشکل کم آبی و بی آبی مواجه کرده است.
احمدی افزود: در چنین شرایطی باید ضمن اصلاح شیوه کشاورزی به سمت استفاده از دیگر ظرفیت های استان به ویژه حوزه معادن برویم.
وی اظهارکرد:ازجمله اقداماتی که دراین زمینه انجام شد، کلنگ زنی اجرای بیش از 200 واحد فرآوری سنگ در شهرک سنگ شهرستان بوانات بود که حتی اگر از این تعداد 50 واحد هم به نتیجه برسد تحول چشمگیری در بخش اشتغال این شهرستان ایجاد می کند.
استاندار فارس افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی که امروز دولت با آن دست و پنجه نرم می کند ، نمی توان انتظار داشت که کمک قابل توجهی از مرکز به استان شود و به همین دلیل بیشتر فشارها بر روی دوش استان خواهد بود.
احمدی اضافه کرد: درچنین شرایطی، شهرداری ها باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و بهره گیری از توان مشاوره ای آنها، به راهکارهایی برای کسب درآمد دست پیدا کنند.
استاندار فارس افزود: شهرداری ها باید از ظرفیت و توان فکری و مالی نیروهای بومی که در دیگر نقاط کشور و یا دیگر کشورها سکونت و اقامت دارند نیز استفاده کرده و شرایط را برای سرمایه گذاری آنها فراهم کنند.
وی، با اشاره به استفاده از نیروهای مجرب در سمت های مدیریتی فارس گفت: با توجه به این که درکشور دولت تدبیر و امید از نیروهای مجرب، قوی و با انگیزه، استفاده کرده است شاهد اقدامات خوبی بوده ایم و امیدواریم بتوانیم در استان فارس هم با بهره مندی از نیروهای مجرب برنامه های تاثیرگذار بسیاری را اجرایی کنیم.ک/2
678 /679
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن