تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833320050
گفتگو با مردی دارای "کلاه پهلوی" و "کیف انگلیسی"
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
سیدضیاءالدین دری از جمله فیلمسازانی است که با حضور محدودش در سینما آثار درخوری را ساخته است. نمونه بارز آن فیلم «سینما، سینماست» که بعد از خودش جریانساز بوده است. البته این روزها بیشتر اسم او به دلیل سریال «کلاهپهلوی» سر زبانهاست ولی واقعیت این است که اگر بخواهیم او را از زاویه خارج از سینما تبیین کنیم، در هیچکدام از تعاریف نمیگنجد و تنها زمانی میتوانیم درباره او به تحلیل برسیم که فقط آثارش اعم از فیلم و سریال را در محک قضاوت قرار دهیم. گفتوگوی پیشرو بخشی از واقعیتهایی درباره او را پیشروی ما گشوده است: نام شما بهدلیل سریال «کلاهپهلوی» سر زبانها افتاد. با وجود هجمههایی که به این سریال شد موضعگیریهای اخیر شما برایم جالب است. مثلا درمورد هجمه به فیلم «رستاخیز» و سریال «سرزمین کهن» واکنش نشان دادید. از این کار چه هدفی را دنبال میکردید؟ بهطور طبیعی حمله به سریال «کلاهپهلوی» دلیل بر این نمیشود که یکسری از واقعیات موجود در این حرفه را نادیده بگیریم. هر چیز بدی، بد است و فرق نمیکند مربوط به چه کسی باشد. اگر اینجا بخواهم فقط به خودم فکر کنم رسالت روشنفکرانهام را از دست میدهم و به فردی خودخواه تبدیل میشوم. ممکن است در مورد کارهای آقایان درویش و تبریزی نظر شخصی داشته باشم، اما بازخوردهایی که از سطح جامعه روی کار همکارانم بهوجود میآید ممکن است برای من هم اتفاق بیفتد که البته افتاده. بنابراین ما دیگر باید به جریانی که به هر شکلی خودش را تحمیل میکند فکر کنیم. در این جریان چه چیز مهمی دیدید که مجبور به واکنش شدید؟ احساس خطر میکنم! این احساس خطر برمیگردد به اینکه صداوسیما و وزارت ارشاد ارگانهای مهم کشور هستند و اگر بنا باشد که تحت هر شرایطی بخواهند از بیرون متحمل فشاری شوند، یعنی فلسفه وجودیشان با همه محدودیتها و سختیها زیر سوال میرود. آن وقت عدهای درباره کاری که تخصصش را ندارند تصمیم میگیرند که درست نیست. البته ممکن است معترضان جایی حرف درستی بزنند، اما بهتر است آن حرف را هم اصولی طرح کنند. طبیعی است که اجازه ندهیم یک نوع آنارشی فرهنگی به وجود بیاید. البته امیدوارم این گفته شامل حال همه شود. یعنی اینطور نباشد که برای یک طیف با یک نوع نگرش مطلوب و برای دیگری نامطلوب جلوه کند. البته این رویهای جدید نیست. مثلا به فیلم «شوکران» در زمان خودش از سوی پرستاران اعتراض شد و... کلا در سینمای ایران از این دست موارد کم نبوده. به نظرتان علت آن چیست؟ خب از دولت مرحوم بازرگان تا به حال همیشه بحث «دولت در دولت»داشتهایم. یعنی تشکیلاتی که موازی با دولت حرکت میکند، بدون اینکه اختیارش دست دولت باشد. بالاخره یک روز باید این مسایل حل شود. اگر هم به کاری اعتراضی هست باید از جایگاه خودش رسیدگی شود. مثلا از طریق قوهقضاییه. آیا در این صورت قضیه پیچیدهتر نمیشود؟ البته در قوهقضاییه هم باید کمیسیون تخصصی وجود داشته باشد. چون طبیعی است یک قاضی که به جرم و جنایت رسیدگی میکند، نمیتواند به حوزه سینما و سریالسازی وارد شود. شما از دو موضع دفاع کردهاید، یعنی هم جایگاه صداوسیما و هم دولت. در مقاطع مختلف زمانی صداوسیما و دولت با هم چالشهایی داشتهاند. که البته گاهی این اختلافات سیر صعودی داشته و گاهی هم نزولی. حالا چطور میتوانم این پارادوکس را در نگاه شما تحلیل کنم که یک نفر مدافع هر دو طیف فکری میشود؟ جایگاه هر دو نهاد فرهنگی در قانون اساسی تعریف شده است. دولت و رییسجمهور در بهترین شرایط میتواند طی دو دوره چهارساله حضور داشته باشد و بر اساس دیدگاههایی که مورد تایید مردم قرار گرفته برنامههایش را اجرا و عملی کند. مردم وقتی به آن دولت رای میدهند آن دولت معتقد است پیرو رای مردم عمل میکند. منتها در کشورهای دیگر اگر رییسجمهور ناموفق عمل کند، حتی اگر رییسجمهور باقی بماند، یکسری از اختیاراتش را از دست میدهد چون میزان محبوبیتش کاهش یافته. ولی در ایران اینطوری نیست. بنابراین چون سینما زیر نظر دولت است، تا زمانی که سر کار است میتواند خواستههایش را از طریق سینما اعمال کند که بهنظرم اشتباه است. چطور؟ مثلا از زمان حضور آقای خاتمی در کسوت رییسجمهور، شعفی که هنرمندان کشور از خود نشان دادند که اتفاقا افرادی با گرایش چپ بودند، باعث شد که «تبلیغ دولت» را باب کنند. در حالی که اگر دولتی باب میل و فکر هنرمندی هست، آن هنرمند باید در آن دوره صریحتر حرف بزند و مسایل را نقد کند. چیزی بدتر از این برای یک هنرمند نیست که نانخور دولت باشد. شما استقبال هنرمندان از رویکرد یک دولت را «نانخوری» دولت میدانید؟! نگاه من کلی است؛ ولی چون این مساله در زمان آقای خاتمی باب شد، باعث شد آقای احمدینژاد هم توقع چنین کاری از هنرمندان داشته باشد. حرکت هنرمندان در هر دو دوره حرکتی خودخواسته بود. یعنی کسی آنها را مجبور نکرد که از فلان رییسجمهور حمایت کنند و از دیگری عدمحمایت. درست است که خود هنرمندان خواستند با یک رییسجمهور کار کنند و با دیگری کار نکنند. اما در نهایت هنرمند نباید زیر بلیت دولت برود. چگونه میتوان مانع آن شد. در حالی که اقتصاد سینمای ما دولتی است. هرچند بارقههایی در بخش خصوصی وجود دارد؟ از نظر من نفس این عمل غلط است. من در مورد اصول حرف میزنم نه فروع. هنرمند در دولتی که بابمیلش است باید تندتر هم باشد. اما به شرطی که دولت قایل به نقد هم باشد؟ زمانی که این کار را برای آقای خاتمی انجام دادیم، نمیتوانیم به آقای احمدینژاد بگوییم شما نخواهید. اگر قاطبه هنرمندان قبول نکردند که با ایشان کار کنند. آقای احمدینژاد هم هنرمندان حامی خودش را آورد. در نتیجه شکافی عمیق بهوجود آمد. من به شخصه نمیخواستم در عمیق کردن این شکاف دخیل باشم. مخالفتم را بروز دادم و از سینما فاصله گرفتم. ولی بعدا منتقدان بنده را به فردی با گرایش راست متهم کردند. خب از سینما فاصله گرفتید. ولی درنهایت با تلویزیون که بودجهاش از دولت تغذیه میشود همکاری کردید. با همین نیت سریال «کلاه پهلوی» را ساختید؟ «کلاه پهلوی» را سال 1363 نوشته بودم. سابقه و پروندهاش در صداوسیما موجود است. اولین بار زمانی که هنوز فارابی تشکیل نشده بود آقای منوچهر محمدی با من قرارداد بستند. آقای عبدالله اسفندیاری، آن زمان مدیر گروه فیلم و سریال بود. منتها اگر در دهه اول انقلاب این سریال ساخته شده بود خیلی بهتر بود. چون آن زمان به دلیل نفوذ و قدرت امام(ره) دعواهای سیاسی و این همه شکافها درون جناحهای حاکمیت برملا نشده بود. خاطرم است در همان دهه اول انقلاب آیتالله مهدویکنی در مسجد بازار طی سخنانی تاکید میکرد اینکه میگویند میان ما اختلاف است، اعلام میکنم تا زمانی که امام در قید حیات هستند چنین اتفاقی نخواهد افتاد. خب چرا این کار به تعویق افتاد؟ به چندین دلیل؛ اول اینکه چون جوان بودم، تحویلم نمیگرفتند و به لابیهای تلویزیون راه نیافتم. من هم در آغاز راه بودم و میخواستم به تنهایی کار کنم. مانند الان نبود که فیلمساز جوان به راحتی بتواند فیلمش را در جاهای مختلف نمایش دهد و معروف شود. در دهه اول انقلاب عملا اجازه کارکردن را به من ندادند. حتی اواخر دهه دوم، بعد از سپریکردن یک دوره 20ساله توانستم «کیف انگلیسی» را بسازم که آن هم متعلق به زمان قبلتر بود. سریال «کلاه پهلوی» را با همین نگاه ساختم. از سویی در تلویزیون به دلیل محدودیتهایش همیشه ترسی از کارهای جدید وجود دارد. بالغ بر 45 ممیز روی «کلاه پهلوی» کار کردند. این سریال سهدوره معاونت سیما را طی کرد. از چه وقت؟ از سه سال آخر دوره آقای لاریجانی تا زمان آقای ضرغامی. وقتی ایشان آمدند هنوز آقای مهاجرانی در معاونت سیما بودند. سپس آقای میرباقری و بعد از آن هم آقای دارابی آمدند. از آقای دارابی یکی، دو بار تعریف کردم. چون ایشان از بنده نخواستند که فیلمنامه را از ابتدا نزدشان ببرم. به نظرات افراد قبلی اعتماد کردند. اما این دوندگی تا شش سال ادامه داشت. با همه سختیها سریال ساخته و ماحصل «کلاه پهلوی» با 200دقیقه سانسور مواجه شد. چرا به این سانسور اعتراض نکردید؟ من سریالی ساختم حدود سه هزار دقیقه فیلم و هر قسمت آن بین 55 الی 60 دقیقه بود. اگر قرار باشد با حذف دو یا سه دقیقه در هر قسمت، آن سریال معنایش را بهطور کلی از دست بدهد، بهتر است اساسا این سریال ساخته نشود. اما قبول میکنم که وقتی بیش از 50 قسمت سریال در مجموع هر قسمتش دو، سه دقیقه حذف شود در کل 200 دقیقه میشود که زیاد است. اما چارهای نیست. نمیتوانستم با صاحبان سریال بجنگم. چون پول دادند و در قبال آینده نظام و بیتالمال احساس مسوولیت میکنند. اما با حذفیاتی که درمورد «کلاه پهلوی» انجام شد، درنهایت حدود 15درصد کار آسیب دید و برای کاری نظیر «کلاه پهلوی» تا حدودی قابل تامل و تحمل است. چون هدفم این بود که مردم آن دوران را ببینند. میدانم که این فیلم در آینده بهعنوان مرجع استفاده خواهد شد. یقین دارم در این فیلم چیزی به اشتباه نگفتم. اما هر کاری میتواند کسریهایی داشته باشد. یکی از نقدهای جدی به «کلاه پهلوی» تحریف تاریخ است. نظرتان چیست؟ قبول ندارم. تحریف یعنی واقعیتی را دروغ نشاندادن. در این سریال مثلا شخصیت سیدحسن تقیزاده ظرف سهدقیقه معرفی میشود. گفته میشود در ابتدا روحانی بود. خودش لباس روحانی را درآورده و به روشنفکر تبدیل و بعدها به قتل آیتالله بهبهانی متهم میشود. اتفاقا سیدحسن تقیزاده از جمله شخصیتهای پیچیده تاریخ معاصر ماست که در سه دقیقه چگونه میتوانید حق مطلب را درباره او ادا کنید؟ متاسفم در تلویزیون به دلایلی اجازه نمیدهند فیلمی در مورد این شخصیت ساخته شود. زندگی ایشان چندین فراز پیچیده دارد. اما مگر ما ادعا نمیکنیم که کشورمان کشوری انقلابی و به دنبال اهداف عاشورایی است. اگر زندگی سیدحسن تقیزاده را نشان دهیم، مردم خودشان میفهمند که زندگیاش با مبانی شیعه و انقلاب مغایر است. آن وقت حق مطلب ادا میشود و یا بهطور مثال روزی که برناردو برتولوچی فیلم «1900» را ساخت و 45 سال تاریخ ایتالیا را از سال 1900 تا پایان جنگ جهانی دوم و فرار و اعدام موسولینی را از زاویه دید کمونیسم ایتالیا نشان داد، آیا همه تاریخ ایتالیا را به تصویر کشیده؟ منتها فیلم برداشت او از تاریخ بود. آیا تمام نظریاتی که الان دوستان در حوزه سیاست ادعا میکنند درست است؟ درد من با حوزه ژورنالیسم و نقد این است که هنوز نمیخواهند همه جوانب واقعیت را درنظر بگیرند. ما میتوانیم در حزب باشیم و درعین حال جنگ حزبی کنیم. اما حق نداریم در عرصه نقد سیاسی، تاریخ، اجتماعی یا هنری یارگیری کنیم. رسالت ژورنالیسم به خصوص در حوزه فرهنگ بهعنوان رکن چهارم دموکراسی فراتر از اینهاست. خب سه رکن دیگر دموکراسی چیست؟ آزادی (freedom)، مساوات (equality)، سازش یا تساهل و تسامح (compromise) و به علاوه مطبوعات آزاد که رکن چهارم است. تنها کسی که واژه «تساهل و تسامح» را در تاریخ ما بیان کرد همین آقای تقیزاده بود. منتقدان نیز معتقدند به لحاظ ارزشهای زیباییشناسانه و بصری «کلاه پهلوی» عقبتر از «کیف انگلیسی» است. نظرتان چیست؟ سه کارشناس که یکی از آنها آقای بهروز افخمی باشد را بیاورید تا این دو سریال را با هم مقایسه کنند... یعنی سریال هیچ مشکلی نداشت؟ 150 پلان «کلاه پهلوی» out of focus نسبی داشت. یعنی به جای اینکه فوکوس روی چشم بازیگر باشد سر شانهاش بود! این اختلال فنی بود و میتوانست ناشی از هر اختلالی همچون نارسایی چشم فیلمبردار، جاخوردگی لنز و... باشد. اما هر چه که باشد ریشهاش در لابراتوار است. چون با نگاتیو فیلمبرداری کردیم. لابراتور صداوسیما هرگز به روز نشده. نگاتیوهای مصرفشده را هر روز به لابراتوار میفرستادیم و زمانی نتیجه این تصاویر را میگرفتیم که یکماه گذشته بود و آن لوکیشن را ترک کرده بودیم. امکان فیلمبرداری مجدد هم نداشتیم. بنده دو سریال در قطع 35میلیمتری ساختهام. واقعیت این است با توجه به تلاش تهیهکننده برای فراهمکردن امکانات مطلوب موجود که حتی دوربین خریداری کردند و جای تشکر دارد ولی سایر ابزار جانبی همان ابزار ناقصی بود که در کشور موجود است. با این وجود شما سریالی معرفی کنید که در آن بالغ بر صد پلان و 50 تغییر زاویه در یک سکانس 10دقیقهای وجود داشته باشد که در «کلاهپهلوی» زیاد وجود دارد. مورد دیگر در جاهایی به نحوه آرایش هنرپیشگان زن ایراد گرفتند. مجبور بودیم نور را کم کنیم. من میدانم بالاخره در آینده این سریال جای خود را باز میکند. حتی بعد از ساخت «کیف انگلیسی» طراحی صحنه در سریالهای تلویزیونی تغییر درخشانی داشت و توجه به رنگ بصری بیشتر شد و در بعضی کارهای جدیتر تلاش شد رنگ بهتری به مردم تحویل بدهند. مورد بعدی ورود شخصیتهای ژورنالیست به داستانهای تلویزیونی است. در حالی که پیش از آن شخصیتهای درام تکرار میشدند. با «کیف انگلیسی» ژورنالیستها بهعنوان شخصیت حقیقی و حقوقی مستقل دارای پایگاه اجتماعی مورد توجه قرار گفتند. ولی هیچکدام از مطبوعات قدردانی نکردند از اینکه روزنامهنگار را وارد درام ایرانی کردم. خب قبلتر چنین شخصیتی وجود داشت. نه اینکه قبل از کار من نبوده، اما با «کیف انگلیسی» تماشاگر عادت کرد شغلی به نام روزنامهنگاری وجود دارد. البته آن زمان ارتباطات جمعی به اندازه امروز نبود و متاسفانه «کیف انگلیسی» با بایکوت روزنامهای مواجه شد. همان موقع در «کیف انگلیسی» گفته شد ما نفهمیدیم که شما با یزید هستید یا با امامحسین(ع)؟ و ژورنالیسم کشور ما نپرسید چرا؟! همین جمله هم در «کلاه پهلوی» تکرار شد. یعنی یک خط فکری تداوم پیدا میکند. طبیعتا کسی که سریال الف ویژه برای تلویزیون میسازد، نمیتواند غیرخودی باشد. ضمن اینکه هم در دوره آقای شمقدری و هم آقای ایوبی در شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی حضور داشته و دارید. حتما بهتر از من میدانید که شورای پروانه نمایش جایگاه کلیدی دارد. چطور توانستید با دو دیدگاه مختلف کار کنید؟ قدیمیبودن من، پاسخ سوال شماست. به نظرم همین مساله شخصیت من را نشان میدهد. اینکه هم در تیم آقای ایوبی هستم و هم با آقای شمقدری کار کردم. از من پرسیده شد که تمایل به ادامه کار در شورا در تیم آقای ایوبی دارید و من گفتم بله. اگر میگفتم نه، یعنی با آقای ایوبی مخالف بودم؟ چطور با آقای شمقدری آشنا شدید؟ اوایل سال 64 با آقایان شمقدری، درویش، رحیمیپور و جمال شورجه آشنا شدم. سال 64 آقایان درویش، آقای رحیمیپور و شورجه به منزل من آمدند و میخواستم با دیدگاهشان آشنا شوم. همه میگفتند ما در خط امام هستیم. از آن زمان با هم آشنا شدیم. بعدها میان این طیف شکاف و انشعاباتی به وجود آمد و از هم جدا شدند. بهتدریج به جایی رسیدند که دشمن هم شدند. ولی من نمیخواستم وارد این درگیریها شوم. چون این مشی را در حوزه هنر و روشنفکری اشتباه میدانم. اگر احزاب، آزاد باشند. یعنی احزاب دارای شناسنامه - زیرزمینی یا محفلی نباشند- سردر و تابلو داشته و اعضایشان هم مشخص باشند، یعنی یک حزب که تعداد هوادارانش مشخص است و از هوادارانش حق عضویت ولو صدتومان بگیرد، یعنی امنیت فعالیت حزبی وجود داشته باشد، آن زمان من میتوانم در فلان حزب باشم و اعلام موضع کنم. اما وقتی شرایط سیاسی داخل کشور شکل جناحی دارد؛ یعنی دو، سه قدم عقبتر از حزب، ترجیح میدهم عضو جایی نباشم. تلاش کردهام مستقل بمانم اما به این مفهوم نیست که اگر تلویزیون ما که انحصاری دولتی نیست و متعلق به نظام است بهعنوان فیلمساز با آن کار نکنم. من ناگزیر به استفاده از همین رسانه هستم. هرچند این رسانه باید بیطرف باشد و نباید به گرایشهای جناحی توجه کند. خب با این دیدگاه چگونه توانستید در تلویزیون کار کنید؟ اگر توانستهام در تلویزیون کار کنم به این دلیل بوده که اطمینان داشتهاند چیزی را که با هم تفاهم کردیم، میسازم و اگر اختلافنظر داریم یا اصلا نقطه اختلافنظر را طرح نمیکنم یا رسانه ملی به آن میزان از باور رسیده که از مطالبی که بنده مطرح میکنم اشکالی نگیرد. با این حال چگونه برای آقایان فلاحیان و کروبی فیلم تبلیغاتی ساختید؟ سالی که برای آقای فلاحیان کار کردم دوره دوم آقای خاتمی بود. در این دوره 10نفر کاندیدا شدند که یکی از آنها آقای فلاحیان بود. اینکه چرا ایشان وارد عرصه انتخابات شده است به من ربطی ندارد. مرجعی هم که ایشان را تایید کرد همان مرجعی است که آقای خاتمی را تایید کرده؛ یعنی شورای نگهبان. بنابراین آقای فلاحیان از منظر نظام و مردم رایدهنده با سایر کاندیداها همعرض بود. من فردی هستم که به سیاست علاقه دارم اما سیاسی نیستم. معتقد بوده و هستم که باید رجال سیاسی دوران خودم را بشناسم. منتها کسانی که در دوره اول ریاستجمهوری کنار آقای خاتمی بودند در دوره دوم هم همراهشان بودند. پس برای من جایی وجود نداشت. شاید اگر قرار بود برای آقای خاتمی فیلمی تبلیغاتی بسازم این کار را بهخوبی انجام میدادم. اما اصل ماجرا این بود که آقای اکبر نبوی از من دعوت کرد برای آقای احمد توکلی فیلم بسازم. در آن دوره ارقام بالایی برای ساخت فیلمهای تبلیغاتی پرداخت میشد. اما آقای نبوی به بنده گفتند آقای توکلی فردی بدون پول است و نمیتواند هزینه کند. با این حال قبول کردم وارد بازی شوم. چرا؟ چون میخواستم رجال سیاسی روزگارم را بشناسم. با آقای توکلی دیدار و صحبت کردم. با تفکرشان آشنا شدم و فیلم ایشان را هم ساختم. البته فیلم متفاوتی نبود. فیلم آقای توکلی در دومین شب نمایش فیلم کاندیداها پخش شد. اما فیلم آقای فلاحیان قرار بود شب هشتم پخش شود. فقط شش شب برای ساخت فیلم وقت داشتیم. آقای عبدالله اسفندیاری با بنده تماس گرفتند و از بنده خواستند فیلم آقای فلاحیان را بسازم. منتها در این مورد درخواست 10میلیون تومان کردم. تهیهکننده فیلم چه کسی بود؟ گفتند تهیهکننده خدابیامرز فواد نور است. با ایشان قراری گذاشتیم. آقای نور از فیلمی که برای آقای توکلی ساخته بودم تعریف کرد. بعد به من گفتند که قراردادی 30 میلیونتومانی برای ساخت فیلم بستهاند و 10میلیونتومان هم گرفتهاند. بههرحال به اتفاق ایشان به منزل آقای فلاحیان رفتیم. گفتند کارگردانهای زیادی به اینجا آمدهاند ولی به توافق نرسیدیم. چه کسانی؟ اجازه ندارم عنوان کنم. من به آقای فلاحیان گفتم باید با شما صحبت کنم و چند شرط هم گذاشتم. چه شروطی؟ گفتم باید در مورد قتلهای زنجیرهای و دادگاه میکونوس صحبت کنید. چون این دو مورد جزو بحرانهای شماست. ایشان قبول کرد. از بنده پرسیدند چرا از آقای توکلی پول نگرفتی؟ گفتم میخواستم ایشان را بشناسم و هزینهای هم دریافت نکردم، چون نداشتند. اما از شما پول میخواهم چون این کار شغل من است. در کارم هم خیانت نمیکنم. شما را آنطور که هستید نشان میدهم، اما به این معنی نیست که نام شما را در صندوق بیندازم که البته از سخن آخریام ناراحت شد. اما در نهایت از صداقتم خوشش آمد. بههرحال فیلم ساخته شد اما با تاخیر آماده شد. اصلا فیلم پخش نشد. چرا؟ فیلم باید ساعت 10شب پخش میشد. ولی ساعت یکربع مانده به 10 تازه به شورایی که باید فیلم را بازبینی میکردند رسید که آنها رفته بودند. در نهایت فیلم نمایش داده نشد و وارد بازار سیاه شد. آقای فلاحیان هم به من پولی نداد. علت تاخیر فیلم چه بود؟ آقای فلاحیان سر تدوین فیلم آمدند و به جاهای مختلف هم اعتراض کردند خب همین مساله وقت هدر داد. این فیلم با شعری از شفیعیکدکنی تمام میشد و 30دقیقه هم زمان داشت. فیلم آقای کروبی چگونه شکل گرفت؟ ساخت آن فیلم هم روال طبیعی داشت. در انتخابات سال 1388برای حزب اعتمادملی کار کردم و فیلمش هم پخش شد. اتفاقا در انتخابات سال 1392 هم میخواستم برای آقای هاشمیرفسنجانی زمانی که کاندیدا شدند فیلم تبلیغاتی بسازم. ولی در نهایت ایشان احراز صلاحیت نشدند. بههرحال من دیگر این کار را انجام نمیدهم. بهتر است راه برای جوانان گشوده شود. بد نبود درباره وضعیت سینما در دوره آقای شمقدری و حوادث آن هم صحبت کنیم... . ما کلی با هم حرف زدیم. بحث درباره آن مفصل است. خوشحال میشوم در فرصت دیگری به آن بپردازیم. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]
صفحات پیشنهادی
مخالفت قانونگذاران انگلیسی با اعطای "چک سفید" به اوکراین
سهشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱ ۲۶ نمایندگان پارلمان انگلیس هشدار دادند مشارکت انگلیس در اعطای وام اضطراری 19 میلیارد پوندی به اوکراین کاملا غیرقابل پذیرش است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل این در حالی است که اخیرا ویلیام هیگ وزیر امور خارجه اکارگردان "کلاهبرداری آمریکایی" از سریال سازی منصرف شد
کارگردان کلاهبرداری آمریکایی از سریال سازی منصرف شد فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت «دیوید اوراسل» از ساخت سریال تلویزیونیاش انصراف داد هنوز یک ماه از خبر ساخت سریالی تلویزیونی به تهیهکنندی و نویسندگی دیوید اوراسل نمیگذرد که این فیلمساز نقیمت انواع "کیف پول" چرم مردانه +جدول
قیمت انواع "کیف پول" چرم مردانه جدول قیمت انواع کیف پول چرم مردانه را در جدول زیر مشاهده نمایید به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران قیمت انواع کیف پول چرم مردانه به شرح زیر است نامقیمت تومان کیف پول مردانه D55160000کیف پول مردانه 61171000کیف پولبرگزاری نشست علمی "جایگاه فرهنگ جوانمردی در کرمانشاه"
یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲ ۱۴ نشست علمی جایگاه فرهنگ جوانمردی در کرمانشاه با تقدیر از بهمن پرورش غواص کرمانشاهی عصر روز یکشنبه چهارم اسفند در تالار انتظار کرمانشاه برگزار میشود صدرالله بابلی معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتوگو با خبرنگارگفتگوی "جو بایدن" و "رییس جمهور سوییس" درباره ایران
گفتگوی "جو بایدن" و "رییس جمهور سوییس" درباره ایران جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا و دیوید بورک هالتر رییس جمهوری سوییس روز گذشته سه شنبه در واشنگتن دیدار و درباره ایران گفت و گو کردند به گزارش ایرنا خبرگزاری قطر روز چهارشنبه از واشنگتن گزارش داد که د"پژو 206" خانواده انگلیسی را از مرگ حتمی نجات داد+عکس
"پژو 206" خانواده انگلیسی را از مرگ حتمی نجات داد عکس به گزارش پلیس زوج جوانی که در حال تردد از مسیر جنگلی بودند پس از سقوط یک تنه درخت بر روی خودریشان به شکل معجزه آسایی نجات پیدات کردند به گزارش نامه نیوز باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشتیدپرس در پی بادهای شدیدیپخش "کلاه قرمزی" در نوروز ۹۳ قطعی شد
پخش "کلاه قرمزی" در نوروز ۹۳ قطعی شد مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی علی رغم تائید و تکذیبهای فراوان نوروز ۹۳ از شبکه دو سیما پخش میشود علی رغم اخبار متفاوتی که این روزها درباره سرنوشت مجموعه عروسکی کلاه قرمزی در نوروز ۹۳ منتشر شد سری جدید این مجموعه نوروز روی آنتن شتغییرنام خیابان "بهبودی"
سهشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱ ۱۶ یکی از اعضای شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به تماسهای مکرر شهروندان تهرانی در خصوص تغییرنام خیابانهای شهر تهران گفت با توجه به بررسیهای صورت گرفته نام خیابان بهبودی تغییر خواهد کرد به گزارش خبرنگار سرویس شهری ایسنا در این جلسه مجتبی شاکری"چاقی مرگ"چیست؟
"چاقی مرگ"چیست یک کارشناس تغذیه گفت افرادی که دچار چاقی مرگ هستند نیاز به کنترل سریع اضافه وزن دارند چرا که در غیر این صورت احتمال بروز مشکلات خطرناکی همچون خفگی آنها را تهدید میکند به گزارش نامه نیوز به نقل از شفاف علی اشرف رشیدی به تعریف چاقی مرگ پرداخت و گفتآخرین وضعیت المان میدان "انقلاب"
یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸ ۵۰ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تاکید بر اتمام مطالعات در مورد طرح ساماندهی میدانهای انقلاب و امامخمینی ره از آغاز عملیات اجرایی این میادین در آینده نزدیک خبر داد جمال کامیاب در گفتوگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا"اظهارات نتانیاهو حاکی از پایان مذاکرات صلح است"
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶ ۱۶ یک عضو کمیته مرکزی فتح سخنرانی نخستوزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن را اظهارات رسمی یکجانبه حاکی از پایان مذاکرات صلح توصیف کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا نبیل شعث عضو کمیته مرکزی فتح به خبرگزاری فرانسه گفت بنیامین نتانیاهو نخسپیروزی بایرن با هتتریک روبن/ توقف برانشوایگ با گل به خودی "داوری"
یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹ ۰۵ بایرن مونیخ در هفته بیست و سوم بوندسلیگا جشنواره گل به راه انداخت و موفق شد با نتیجه پنج بر یک شالکه را در هم بکوبد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا هفته بیست و سوم بوندسلیگا با انجام شش دیدار پیگیری شد که در حساسترین بازی بایرن مونیخ درتصاویری از یک "گاو دریایی" مهربان
تصاویری از یک گاو دریایی مهربان جامعه > سرگرمی - کریستال ریور فلوریدا جایی است که گاوهای دریایی بدلیل سرما به این منطقه گرم می آیند الکساندر موستارد عکاس انگلیسی و همکارش به این منطقه آمده تا بتوانند عکسهای زیبایی از این حیوان بزرگ اما ساکت و مهربان بگیتا میتوانید قبل از عید به "آرایشگاه "نروید!
تا میتوانید قبل از عید به "آرایشگاه "نروید اگر شما هم هنوز هیچ برنامهریزی برای خود نکردهاید و تمام کارهای مربوط به خودتان را به هفتهی آخر موکول کردهاید بد نیست بدانید بسیاری از خطرات از هم اکنون در کمین شما نشستهاند به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاراانصراف "کریمانه" استقلال از شکایت علیه نفت
انصراف کریمانه استقلال از شکایت علیه نفت معاون حقوقی باشگاه استقلال میگوید با توجه به اینکه قنبرزاده مدیرعامل نفت تهران از بیانیه صادر شده از سوی باشگاهش عذر خواهی کرده باشگاهش از شکایت علیه دیگر تیم تهرانی منصرف شده است محسن بزرگی در گفتوگو با ایسنا با اعلام این"مسوت اوزیل" با یک عکاس تصادف کرد
"مسوت اوزیل" با یک عکاس تصادف کرد روزنامه دیلی میل از تصادف بازیکن میانی تیم فوتبال آرسنال با یک عکاس خبر داده با این حال گفته کسی در این حادثه بازداشت نشده است مهر مسوت اوزیل که روزهای خوبی را پشت سر نمیگذارد از سوی پلیس مورد بازجویی واقع شده است وی در برخورد با یمعصومه ابتکار: "آلودگی هوا" باید جنبه کیفری پیدا کند
معصومه ابتکار "آلودگی هوا" باید جنبه کیفری پیدا کند رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت قانون قبلی هوای پاک نواقص بسیاری داشت که در پی رفع این نواقص و اضافه کردن موارد جدید به آن هستیم به گزارش نامه نیوز دکتر معصومه ابتکار - معاون رئیس جمهوری در گفتوگو با ایسنا افزود-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها