تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818796252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: باید به دولت کمک کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: باید به دولت کمک کنیم کرمان - ایرنا - نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید به دولت کمک کنیم تا موضوع کارشناسی شده هدفمندی یارانه ها اجرا شود.


ˈمحمدرضا پورابراهیمیˈ شبانگاه شنبه در جمع خبرنگاران در کرمان افزود: دولت تمام موارد قانونی مربوط به اجرای هدفمندی یارانه ها را در دستور کار قرار داده است.
وی در ادامه گفت: در زمینه اجرای این قانون چندین بار در صحن علنی در زمان دولت قبل به نحوه اجرای آن اعتراض کردیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت یارانه ها باید بر اساس درآمدها باشد اما دولت قبل همه افراد را مشمول دریافت یارانه ها دانست در حالی که قانون هم این اجازه را نمی داد.
وی گفت: در مرحله نخست چندین بار هم ما گفتیم این قانون در کشورهای دیگر دنیا نیز بر اساس درآمدها پرداخت می شود.
پورابراهیمی افزود: در 18 کشور از 20 کشور مورد مطالعه، دهکهای پردرآمد کمترین یارانه و دهکهای کم درآمد بیشترین یارانه را دریافت می کنند لذا هم اینک دولت در صدد انجام این کار می باشد و قرار است ˈاظهارنامه یارانهˈ را ارائه کند.
وی ادامه داد: هدفمندی یارانه ها یکی از موضوعات مهم است که رسانه ها نیز برای اجرای آن باید کمک کنند تا اشکالات دوره قبل گرفته شده است.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ساختار بودجه کشور هم در بخش منابع و هم در بخش مصارف دچار اشکال جدی می باشد که سالها است باید این ساختار اصلاح می شد.
وی افزود: امروز کشور در حوزه مباحث اقتصادی در موقعیت خاص و ویژه ای قرار گرفته و به نظر می رسد نیازمند بازنگری در موضوعات مهم اقتصادی هستیم.
او ادامه داد: از بحث بودجه که سند مهم اقتصاد کشور محسوب می شود تا موضوعات دیگر همه اینها موید این است که باید متناسب با شرایط جدید موضوعات اقتصادی را مدیریت کنیم.
وی گفت: در بخش منابع کل بودجه 93 که تصویب و نهایی شد بیشترین حجم منابع هنوز متوجه درآمدهای نفتی است یعنی حدود 60 درصد از منابع بودجه کشور متعلق به درآمدهای نفتی و 20 درصد متعلق به فروش داراییهای مشمول اصل 44 و اوراق مشارکت و داراییهای مالی است.
پورابراهیمی افزود: بر این اساس 20 درصد از درآمدهای کشور مربوط به مالیات و درآمد مستمر است.
وی گفت: کارشناسان حوزه انرژی معتقدند در دو تا سه دهه آینده منابع نفتی کشور به اتمام می رسد و در فروش اموال نیز به همین صورت است لذا باید در آینده این روند برعکس شود.
او ادامه داد: در بخش مصارف نیز حدود 80 درصد از بودجه کشور هزینه جاری می باشد این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته این امر برعکس می باشد.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد کشور نیازمند تحولات اساسی می باشد و این در حالی است که دشمن تمام توان و تمرکز خود را روی فروپاشی اقتصادی کشورمان گذاشته و تمام قد در برابر اقتصاد ایران اسلامی ایستاده است.
وی گفت: عبارتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه جهاد اقتصادی بکار برده اند عبارت بطور کامل دقیقی است.
او افزود: جهاد اقتصادی به مفهوم این است که دشمن تمام قد در عرصه اقتصادی در برابر ایران اسلامی ایستاده است.
وی گفت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی کلیدواژه ای تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تعریف کرده اند که به نظر من با وفاقی که همه ارکان نظام روی آن قرار داده است در ابلاغ رهبری فضای جدیدی ایجاد شده است.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد مقاومتی در کشور ما وجود نیروهای توانمند انسانی، منابع مختلف و امنیت است.
وی گفت: مطمئن هستیم به فضل الهی شیطنت دشمن در دست جهاد اقتصادی تبدیل به فرصتهای بزرگ برای رشد اقتصادی خواهد شد زیرا تجربه جهاد اقتصادی را در جهاد نظامی ما دیده ایم.
او با شاره به دستاوردهای نظام اسلامی در ابعاد مختلف افزود: با همدلی موجود ارکان دولت، رییس جمهور و مجلس پای کار آمده اند لذا مطمئن هستم سالهای آینده دوران رونق اقتصادی کشورمان خواهد بود.ک/2
7433/2624
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن