تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803715181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کواکبیان: دولت در مسیر درستی در مذاکرات هسته ای حرکت می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کواکبیان: دولت در مسیر درستی در مذاکرات هسته ای حرکت می کند سنندج - ایرنا- دبیرکل حزب مردم سالاری، مسیر حرکت دولت تدبیر و امید در بحث هسته ای را درست دانست و گفت: مذاکرات صورت گرفته در این دولت منجر به کسب دستاوردهای مثبتی برای ملت ایران شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی کواکبیان شامگاه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان در تالار مولوی این دانشگاه، حضور مدیران شرکت های خارجی در کشور، لغو تحریم ها و سفر مقامهای بلندپایه کشورهای اروپایی به ایران را از دستاوردهای مثبت توافقنامه ژنو دانست و افزود: پیش بینی می شود این مذاکرات به نتیجه برسد و بسیاری از مشکلات در این حوزه برطرف شود.
وی با اشاره به سفر امروز کاترین اشتون رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا به تهران گفت: این سفر از ابعاد گوناگون حائز اهمیت است چرا که بعداز چند سال یک مقام بلند مرتبه اروپایی در ادامه روند مذاکرات وارد کشورمان می شود.
کواکبیان سفر اشتون را فرصت مغتنمی برای تقویت مباحث مربوط به مذاکرات ژنو دانست و اظهار کرد: این سفر در راستای تقویت رابطه ایران با کشورهای اروپایی و گشایش دیپلماسی دو طرف حائز اهمیت است و پیام ها و دستاوردهای قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.
کواکبیان سفر اشتون را موجب گشایش در روابط خارجی کشور دانست و گفت: در زمان رییس جمهوری آقای خاتمی کشورهای اروپایی زیادی به تهران آمدند اما در زمان آقای احمدی نژاد مقامات هیچ کشور خارجی افتخار حضور در ایران را نمی دادند و روابط ما در آن دوره عجیب بود.
وی افزود: از اینکه خانم اشتون به تهران می آید نیز نباید زیاد مفتخر باشیم اما از این باید خوشحال باشیم که بحث هسته ای را حل کنیم و به دیگر مطالبات مردم بپردازیم.
دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه در دولت قبلی از قطعنامه به عنوان کاغذ پاره یاد می کردند، گفت: در پایان دوران فعالیت دولت دهم، آقای احمدی نژاد فهمید که قطعنامه جدی است و کاغذ پاره نیست اما متاسفانه دیر بود و زمان گذشت.
وی با اشاره به اینکه در مجلس فریاد می زدیم این قطعنامه ها جدی است و کاغذ پاره نیست، افزود: بعد از افزایش نرخ دلار به 38 هزار ریال و اعمال تحریم ها، آن وقت فهمیدند که تحریم ها جدی و تاثیرگذار است اما دیگر عمر مدیریتشان کفاف نداد.
دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه در دولت های نهم و دهم مذاکرات از نوع باخت - باخت بود، گفت: در این مذاکرات تنها زمان را تلف می کردیم به گونه ای که نه دستاوردی برای ما داشت و نه برای کشورهای غربی و تنها مذاکره می کردیم که دور بعدی کجا مذاکره کنیم.
کواکبیان با اشاره به اینکه در دولت قبلی در حوزه دیپلماسی هسته ای توفیقی نداشتیم، افزود: در آن دوره در بحث فیزیکی فناوری هسته ای پیشرفت کردیم اما در حوزه دیپلماسی پیشرفتی حاصل نشد.
وی به موفقیت مذاکرات ژنو نیز اشاره کرد و گفت: غنی سازی اورانیوم در خاک خودمان و تغییر نگاه غربی ها نسبت به ایران و لغو تحریم ها از دستاوردهای مذاکرات ژنو است.
وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها برخی اوقات رجز خوانی می کنند، گفت: با این اوصاف کشورهای اروپایی حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخته اند و این موضوع را بارها اعلام کرده اند.
دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه به لغو تحریم ها و تمایل مدیران شرکت های اروپایی برای سرمایه گذاری در کشورمان اشاره کرد و گفت: این مسایل نشان می دهد سازمان تحریم ها شکسته شده و مذاکرات ژنو دستاوردهای مثبتی داشته است اما راه طولانی در پیش است و تا لغو کامل تحریم ها باید پیش برویم.
وی با اشاره به اینکه همه مسایل و مشکلات کشور با توسعه روابط خارجی برطرف نمی شود، یادآور شد: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم ها است و بخش دیگر با نگاه به داخل و تقویت بحث اقتصاد مقاومتی رفع می شود.
وی تاکید کرد: بخشی از اقتصاد مقاومتی باید مقابله با فساد مالی باشد و نباید دیگر اجازه دهیم اختلاس های کلان در کشور اتفاق بیفتد.
کواکبیان مسیر و فعالیت دولت در رفع مشکلات کشور را درست دانست و گفت: در برخی اوقات نیز دولت از روش های غیرصحیحی در برخی از حوزه ها استفاده می کند مانند سبد کالا که می توانست در قالب بن کالا این سبد را به مردم تحویل دهد تا مشکلی پیش نیاید.
وی از دولت خواست هدفمندی یارانه ها را نیز جدی بگیرد و بدون تعارف رقمی را تعیین کند و به افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند پرداخت کند و مابقی را حذف کند.
صاحب امتیاز و مدیر مسوول روزنامه مردم سالاری بخش دوم سخنان خود را به مسایل فرهنگی کشور اختصاص داد و با مهم شمردن این حوزه، به دغدغه های رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری در این حوزه اشاره کرد. او گفت: تا کی ما باید دغدغه داشته باشیم که ماهواره های ضد انقلاب روی افکار ما تاثیر بگذارند.
کواکبیان با اشاره به اینکه 35 سال است فرهنگ این کشور را تولی گری و تصدی گری می کنیم، افزود: باید ببینیم مشکل ما چیست که مخاطبان شبکه های ماهواره ای از شبکه های صدا و سیما بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 60 دستگاه در کشور ما فعالیت فرهنگی می کنند، تصریح کرد: با این اوصاف، باز هم دغدغه داریم و باید به دنبال رفع این دغدغه ها باشیم.
دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه مسایل فرهنگی کشور مربوط به دو سه ماه اخیر نیست و ریشه 35 ساله دارد، گفت: باید با این مسایل برخورد نقادانه، صحیح و علمی صورت گیرد.
کواکبیان در این زمینه بر تقویت زیرساخت های حوزه فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید آزادی های مشروع قانونی را پاس بداریم و آن را حتما نگه داریم و اگر عده ای خواستند این آزادی ها را مخدوش سازند با آنان برخورد کنیم.
وی بر لزوم برخورد با دو طیف ساختارشکنان و افرادی که می خواهند آزادی های مشروع و قانونی مصرح در قانون اساسی را مخدوش کنند تاکید کرد و افزود: با افراد هر دو طیف باید برخورد شود.
وی افزود: افرادی که در چارچوب نظام فعالیت می کنند باید اجازه برگزاری همایش و سخنرانی داشته باشند.
دبیرکل حزب مردم سالاری یادآور شد: ما در قالب و چارچوب نظام جمهوری اسلامی می خواهیم نابسامانی ها را برطرف کنیم و هدف اصلاح طلبان نیز سامان بخشیدن به وضعیت فعلی کشور است.ک/3
7346/533 ** شبس 1551
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن