تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805131920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منتقدان چه نظری درباره فیلم «هتل بزرگ بوداپست» دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


منتقدان چه نظری درباره فیلم «هتل بزرگ بوداپست» دارند؟ فرهنگ > سینما - تازه‌ترین ساخته وس اندرسن فیلمساز آمریکایی با استقبال منتقدان سینما روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «هتل بزرگ بوداپست» از این هفته به طور محدود در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده رفته است.

گروهی بازیگر معروف مانند رالف فاینس، تونی رِوولوری، بیل موری، جیسن شوارتزمن، آدرین برودی، اوئن ویلسن، سیرشا رونان، اف. موری آبراهام، ادوارد نورتن، متیو آمالریک، ویلم دافو، لیا سیدو، جف گلدبلام، جود لاو، تیلدا سوئینتن، هاروی کایتل و تام ویلکینسن در فیلم جدید وس اندرسن بازی می‌کنند که از روی رمانی نوشته اشتفان زوئیگ رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس اتریشی ساخته شده است.

داستان «هتل بزرگ بوداپست» بین جنگ‌های جهانی اول و دوم در آلمان روی می‌دهد و بر ماجراهای گوستاو اچ (فاینس)، متصدی خدمات جانبی یک هتل اروپایی معروف و زیرو مصطفی (رِوولوری)، یکی از کارگران هتل متمرکز است که قابل‌اعتمادترین دوست او می‌شود. داستان حول محور سرقت و پیدا کردن یک تابلو نقاشی ارزشمند متعلق به عصر رنسانس و نبرد برای ثروت بی‌اندازه یک خانواده می‌گردد که در پسزمینه وقایع دراماتیک تاریخی روی می‌دهد.

اندرسن، اسکات رادین، استیون ام. ریلز و جرمی داوسن تهیه‌کنندگان این فیلم هستند که که فیلم افتتاحیه جشنواره برلین امسال بود. این اولین فیلم اندرسن است که او فیلمنامه‌اش را به تنهایی نوشته است. «هتل بزرگ بوداپست» تولید مشترک بریتانیا و آلمان است. اندرسن سازنده فیلم‌هایی چون «راشمور»، «خانواده رویال تننبام»، «زندگی در آب با استیو زیسو»، «دارجلینگ لیمیتد»، «آقای فاکس شگفت‌انگیز» و «قلمرو طلوع ماه» است.

آنچه در ادامه می‌آید نظر تعدادی از منتقدان درباره «هتل بزرگ بوداپست» است:

تاد مکارتی منتقد ارشد هالیوود ریپورتر از «هتل بزرگ بوداپست» به عنوان «یک کمدی تاریخی غیرمتعارف» یاد کرد که یک جذابیت خاص دارد. او نوشت: «حساسیت و دغدغه‌های به خوبی یادآور یک دوره به مراتب آراسته و شیک است، به این معنی که عمیق‌ترین نیات فیلم می‌تواند مطلوب بیشتر سینماروهای امروزی باشد.»

مکارتی ادامه داد: «فاکس سرچ‌لایت می‌تواند امیدوار باشد که حس شوخ‌طبعی توام با شور و شوق و گاهی اوقات عجیب و غریب فیلم، آن‌طور که بازیگران درخشان فیلم به نمایش می‌گذارند، آن‌قدر کافی باشد تا تعداد زیادی از تماشاگران را جذب کند، همان تماشاگرانی که باعث شدند «قلمرو طلوع ماه» فیلم قبلی اندرسن دومین فیلم پرفروش کارنامه او شود.»

ای. او. اسکات منتقد نیویورک تایمز هم نه تنها از «هتل بزرگ بوداپست» لذت برد و تحت تاثیر قرار گرفت، بلکه نگاهی بسیار توام با احترام به فیلم دارد. او نوشت: «این فیلم به شکلی شگفت‌آور تاریخ را مورد تمسخر قرار می‌دهد و ترس‌های آن را به مجموعه‌ای از شوخی‌های گیرا و اشارات شیطنت‌آمیز تبدیل می‌کند. می‌توانید اسمش را واقع‌گریزی بگذارید. همچنین می‌توانید به آن به چشم یک انتقام نگاه کنید.»

کنت توران در لس آنجلس تایمز به فیلم چهار ستاره داد و ویژگی‌های سبک‌شناختی آن را تحسین کرد و نوشت: «این فیلم شوخ و در عین حال اندوه‌بار به اتکای نقش‌آفرینی تماشایی رالف فاینس نشان می‌دهد که چگونه یک متصدی خدمات جانبی هتلی معروف با یکی از کارگران هتل همراه شد تا اندازه یک عمر ماجرا داشته باشند.»

جو نومایر منتقد نیویورک دیلی به این نکته اشاره کرد که ایده‌های بزرگ اندرسن در فیلم او تلنبار شده‌اند. در حالی که فیلمنامه آن‌قدر جدی نیست که لحظه‌های مفرح را رقیق کند، اما در نهایت کمی دمدمی است. نتیجه کار فیلمی است که برای حرکت رو به جلو، بیش از حد به بازیگرانش متکی است.»

تیم رابی منتقد نشریه بریتانیایی تلگراف هم نوشت: «کسانی که هوادار نیستند شاید خود را برای پذیرش چنین فیلمی آماده نکرده باشند، اما اگر به تماشای «هتل بزرگ بوداپست» بشینند، احتمالا تحت تاثیر ابعاد آن قرار می‌گیرند. «هتل بزرگ بوداپست» فیلمی شگفت‌انگیز است. می‌توانید از فضای کاملا مفرح فیلم به وجد بیایید و این فضای مفرح در تمام مدت فیلم حاکم است.»

هالیوود ریپورتر / 7 مارس / ترجمه: علی افتخاری

5858



شنبه 17 اسفند 1392 - 14:57:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن