تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818954024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم بکارگيري پدافند غير عامل در تأسيسات هسته اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۰ب.ظ)
وزير اطلاعات تأکيد کرد: لزوم بکارگيري پدافند غير عامل در تأسيسات هسته اي سيد محمود علوي گفت: حساسيت دشمن نسبت به تأسيسات هسته اي فردو به دليل وجود پدافند غيرعامل در اين تأسيسات است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام و المسلمين «سيد محمود علوي» روز شنبه در نشست کميته هاي پدافند غيرعامل دستگاه هاي اجرايي که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: اين حساسيت نسبت به تأسيسات نطنز وجود ندارد؛ چرا که در اين تاسيسات پدافند عامل مستقر است.
وي ادامه داد: پدافند غير عامل و پدافند عامل مکمل يکديگر هستند و بايد توجه ويژه اي به موضوع پدافند غيرعامل شود.
وزير اطلاعات با بيان اين که در عرصه هاي مختلف مي توانيم از پدافند غيرعامل استفاده کنيم، گفت: در بحث هاي اقتصادي و ساير موضوعات نيز مي توان از مباحث پدافند غيرعامل بهره گرفت.
علوي تصريح کرد: هر زمان بايد انديشمندان و کارشناسان ما در حوزه ي پدافند غيرعامل طراحي هاي لازم را انجام دهند و در شرايط دفاع و صلح به پدافند غيرعامل اهتمام داشت.
وي ادامه داد: بايد از پدافند غيرعامل در راستاي اهداف و شرايط کشور استفاده کرد و در همه ي بخش ها اعم از سياسي، اقتصادي و فرهنگي براي مقابله با دشمن بهره گرفت.
وزير اطلاعات همچنين گفت: اگر در حراست از تأسيسات هسته اي فقط به پدافند عامل توجه کنيم و رويکرد حراستي منحصر به پدافند عامل باشد، دشمن به راحتي مي تواند از لايه هاي آن عبور کند.
علوي افزود: اگر پدافند غيرعامل را نيز در اين تأسيسات در نظر بگيريم، دشمن هيچگاه احساس دسترسي پيدا نمي کند و نمي تواند از اين عامل پدافندي عبور کند.
وي با تأکيد بر سياست هاي نظام در بخش هاي مختلف اظهار داشت: ما در زمينه ها و بخش هاي گوناگون مي توانيم در زمينه ي پدافند غيرعامل کار کنيم و از آن بهره بگيريم که به عنوان نمونه سرمايه گذاري خارجي در بخش اقتصاد نوعي پدافند غيرعامل است.
وي يادآور شد: در دوران جنگ هشت ساله شاهد بوديم دشمن زماني که مي خواست در ادامه ي بمباران هاي پالايشگاه ها تأسيسات پتروشيمي ماهشهر را هدف قرار دهد، ژاپن که در آن هنگام شريک خارجي ايران بود به دشمن اخطار داد.
وزير اطلاعات خاطرنشان کرد: اين شراکت و سرمايه گذاري خارجي نشان دهنده ي نوعي پدافند غيرعامل و حفاظت از تأسيسات کشور بود.
علوي تصريح کرد: اگر برنامه ريزي، تراکنش صحيح جغرافيايي در سطح کشور و تراکنش با لحاظ مليت سرمايه گذاران خارجي را دخيل کنيم به معناي آن است که علاقه مندان به امنيت داخلي کشور را در وراي مرزها بالا برده ايم. وي ادامه داد: بدين سبب دشمن حاضر نيست امنيت ما را به مخاطره اندازد و اين خود نوعي پدافند غيرعامل است.
وزير اطلاعات با بيان اين که در عرصه ي اطلاعات هم بايد براساس پدافند عامل و غيرعامل حرکت کرد، گفت: در عرصه ي اطلاعات داخلي بايد از پدافند غيرعامل و در عرصه ي اطلاعات خارجي بايد از پدافند عامل استفاده کنيم و اين به معناي آن است که اگر دشمن بخواهد جاسوس يا گروه هاي تروريستي را تجهيز کند پدافند عامل به صورت آفندي جلوي دشمن را مي گيرد.
علوي در ادامه به رويکرد اسلام در قبال پدافند عامل و غيرعامل اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث نبرد فيزيکي اسلام پدافند عامل و غير عامل را مطرح مي کند مگر آن که دشمن آمادگي حمله را داشته باشد که اسلام بر پيش دستي تأکيد مي کند.
وي تصريح کرد: اگر امروز ايران مرزهاي آفندي را به مرزهاي دور دست مي برد به دليل همان رويکرد اسلام است و به آن توجه مي شود.
وزير اطلاعات با يادآوري اين که يکي از دغدغه ها و نگراني هاي رهبر معظم انقلاب مسايل فرهنگي است، يادآور شد: دين مبين اسلام نيز در مورد مسائل فرهنگي رويکرد آفندي را مدنظر قرارداده و بر حمله به باورهاي نادرست تأکيد مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن