تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819635872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: مردم هنوز آثار مثبت هدفمندی یارانه ها را لمس نکرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: مردم هنوز آثار مثبت هدفمندی یارانه ها را لمس نکرده اند کرمان - ایرنا - نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل عدم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها در سه سال گذشته، موجب شد تا فواید اجرای هدفمندی در نظر مردم خوب نمایایان نشد و بیشتر آثار تلخ آن را بچشند.


ˈمحمدرضا پور ابراهیمیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا موضوع هدفمندی یارانه ها را با نحوه و ساختار لایحه بودجه 93 مرتبط دانست و افزود: مجلس بر اساس تبصره 21 ماده واحده لایحه بودجه سال 93 موضوع بحث هدف مندی یارانه ها را تصویب کرد.
وی اظهار کرد: البته مجلس در شور اول مخالف بود و به شکلی ابهام در اطلاعات ارایه شده از سوی دولت را دلیل رد پیشنهاد دولت می دانست.
وی ادامه داد: بعد از این قضیه دوباره لایحه به شورای نگهبان برگشت و به دلیل ایراداتی که شورای نگهبان بر لایحه داشتند بار دیگر مجلس در خصوص هدفمندی یارانه ها تصمیم به تصویب نظر دولت را اخذ کرد.
پور ابراهیمی تصریح کرد: در این لایحه دولت موظف است سال آینده قیمت حامل های انرژی را به نحوی تعیین کند که 48 هزار میلیارد تومان منابع مربوط به این بخش حاصل شود و بتواند این منابع را در بخش های مختلف که در قانون تعیین شده پرداخت کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ما باید برای مصرف انرژی در کشور اقدامات لازم را انجام دهیم زیرا میانگین سرانه مصرف در کشور ما نسبت به کشورهایی که استاندارد مصرف انرژی را رعایت می کنند سه برابر است.
پور ابراهیمی بیان کرد: این وضعیت نشان دهنده این است که ما بخشی از منابع خود را داریم از بین می بریم و باید نسبت به این موضوع احساس مسوولیت کنیم.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخشی از منابع ما در کشور به صورت قاچاق خارج می شود که این سرمایه های ملی است که از دست مردم خارج می شود.
وی گفت: میزان آمار در سنوات گذشته متفاوت بوده ولی از مجموعه سوخت کشور حدود سه تا پنج درصد که در پیک به پنج درصد می رسد به صورت قاچاق از کشور خارج می شود لذا در این بحث نیازمند این هستیم که تجدید نظر کنیم تا منابع ملی کشور از بین نرود.
این تحلیل گر مسایل اقتصادی گفت: در بخش بعدی هم ما نیازمند این هستیم که بتوانیم عدالت اجتماعی را در کشور پیاده کنیم که البته اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سه سال اخیر به شکلی به دلیل عدم اجرای صحیح قانون دچار اشکالاتی شد و مزایا و فواید اجرای هدفمندی در نظر مردم خوب نمایایان نشد و بیشتر آثار تلخ آن را چشیدند و این نشان از عدم اجرای دقیق این قانون بود.
پور ابراهیمی افزود: در حال حاضر نگرانی مردم از بحث هدفمندی یارانه ها بیشتر از خوشحالی آنها است چرا که می گویند موضوع افزایش قیمت ها در میان است و دولت می خواهد منابع را افزایش دهد و قیمت ها را بالا ببرد.
وی اظهار کرد: اما موضوع این نیست و ما باید فواید آن را در نظر بگیرم.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت جدید با رعایت بند های دقیق قانون به نحوی عمل کند که وقتی موضوع هدفمندی یارانه ها مطرح می شود مردم از آن به عنوان اقدام بسیار خوب و موثری که در زندگی خود هم آثار آن را می بینند، یاد کنند.
پور ابراهیمی با بیان این مطلب که مقرر شد دولت با شیب کم مرحله دوم هدفمندی را عملیاتی کند، تصریح کرد: شیب 30 درصدی که دولت اعمال می کند نسبت به تورم زیاد نیست و برابر با تورم است، چون هر کالایی که می بینید، افزایش قیمت داشته است.
وی گفت: از سوی دیگر به نظر می رسد معادل تورم این حداقل کاری است که دولت برقرار می کند تا کار را مدیریت کند.
وی خاطرنشان کرد: در بحث تولید اگر دولت آن 10 هزار میلیارد تومان حمایت از تولید را اجرا کند می تواند در بخش تولید کمک کند.
نماینده مردم کرمان و راور گفت: یکی از اشکالاتی که به دولت قبلی وارد بود در بخش تولید این حمایت انجام نشد.
پورابراهیم تاکید کرد: برای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شکل اجرای آن در آیین نامه اجرایی دولت است که باید بر اساس آن انجام شود.ک/3
7444/2624
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن