تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803231812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا آثار دولت‌آبادی در دولت نهم و دهم مجوز انتشار نگرفت؟/ نظر احمدی‌نژاد در مورد ممیزی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و ادب > ادیبات ایران در شماره نوروزی «پنجره» مطرح شد:
چرا آثار دولت‌آبادی در دولت نهم و دهم مجوز انتشار نگرفت؟/ نظر احمدی‌نژاد در مورد ممیزی
شماره نوروزی هفته‌نامه پنجره به همراه گفتگویی مفصل با مدیرکل سابق اداره کتاب وزارت ارشاد در مورد چرایی معرفی نشدن اعضاء هیئت نظارت بر نشر بزرگسالان در دولت دهم و نیز صادر نشدن مجوز نشر دو رمان جدید محمود دولت‌آبادی منتشر شد.



به گزارش خبرنگار مهر، شماره 189 هفته نامه خبری ـ تحلیلی «پنجره» ویژه ایام نوروز در 200 صفحه و با بهای 10000 تومان روی پیشخوان کیوسک‌های روزنامه‌‌فروشی قرار گرفت. مجله خبری این ویژه نامه به موضوعات مختلفی مانند بازسازی مانکن‎‎های فرهنگی، انتخابات مهندسی شده، مذاکرات هدايت شده!، دنيای  مجازی ايران و ... می‌پردازد. همچنین یادداشت‌هایی از آیت الله جوادی آملی و علیرضا زاکانی در ابتدای مجله آمده است. بهاران با فاطميه (يادی از مرحوم استاد آيت‎الله حاج شيخ مجتبی تهرانی ذاکر مصيبت حضرت زهرا «س») به قلم محسن اسماعيلی، رجال آيه نور (نوشته منتشرنشده‌ای از مرحوم آيت‎الله سيدمحمدحسين حسينی طهرانی در وصف حضرت فاطمه«س») از سيدمحمدحسين حسينی طهرانی، بهار اعتدالی و اعتدال پاييزی (فرمانروايی عقل در برابر حس) نوشته غلامحسين ابراهيمی دينانی، عصر ما عصر بی‌اخلاقی است (بحثی در مورد اخلاق مهندسی) از رضا داوری اردکانی، به همراه مطالب و یادداشتهایی از کریم مجتهدی، شریف لکزایی، محمدحسین جعفریان، جواد محدثی و ... مطالب منتشر شده در بخش باشگاه اهل قلم این شماره از مجله پنجره هستند.

شماره نوروزی پنجره همچنین پرونده‌های ویژه‌ای با موضوع بررسی پديده انتخابات 92 ، «چرا «ميراث آلبرتا» مستند مهمی است؟»، «ميراث يک تمدن» (بازخوانی اندوخته انديشه سياسی در تمدن اسلامی)، «نسبت اعتدال و اصلاحات»، «بازگشت به صفحه شطرنج جنگ سرد»(بررسی تحولات کشور اوکراين)، «بودن يا نبودن!» در مورد فاز جدید هدفمندی يارانه‎‌ها را در خود درج کرده است گفتگو با محمدجواد ظریف و  سيدعباس عراقچی و نیز مسعود خدابنده مسئول سابق حفاظت از مسعود رجوی نیز گفتگوهای ویژه‌یا هستند که در این شماره از پنجره درج شده است. پرونده ادبیات شماره نوروزی پنجره نیز در کنار نظرسنجی انجام گرفته در خود برای معرفی برترین رمان‌ و مجموعه شعر سال 92 گفتگوی مفصلی با محمد الهیاری فومنی رئیس سابق اداه کتاب وزارت ارشاد انجام داده است. الهیاری در این گفتگوی در کنار شرح چگونگی ورود به وزارت ارشاد و همکاری با چهار معاون فرهنگی در سه دولت، اظهارات قابل توجهی در مورد برخورد هر یک از معاونین فرهنگی وزارت ارشاد در هشت سال گذشته با موضوع ممیزی اظهار داشته است. در بخشی از این گفتگو  درباره علت معرفی نشدن اعضاء هیئت نظارت بر نشر بزرگسالان در دولت قبل اظهار داشته است: دو قرائت در این زمینه وجود داشت که همه بر اساس شنیده‌های ماست و نه اطلاع دقیق. یک شنیده می‌گفت در جلسه شورای عالی یکی دو نفر غیر از اعضاء مد نظر ما به هیئت نظارت افزوده شدند و این مانع از تصویب و ابلاغ شد. یک قرائت دیگر هم این بود که رئیس جمهور درباره اصل فرآیند نظارت و ممیزی نکاتی مد نظر داشته و می‌خواسته روال کار شکل دیگری داشته باشد. وی همچنین در مورد علت صادر نشدن مجوز انتشار آثار جدید محمود دولت‌آبادی نیز اظهار داشته است: دو رمان «زوال کلنل» و «طریق بسمل شدن» در دو سه مرحله کارشناسی شد. هم در دوره من و هم در دو دوره قبل از من مورد کارشناسی قرار گرفت و در هر سه مورد نظر این بود که اصلاحات حداکثری لازم دارد و این یعنی این اصلاح منجر به خروجی خواهد شد که اصلا صلاح نویسنده در چاپ آن نیست. شماره نوروزی هفته‌نامه پنجره به انضمام لوح‌فشرده مستند «میراث ‌آلبرتا2» با قیمت 10 هزار تومان منتشر شده است.


۱۳۹۲/۱۲/۱۷ - ۱۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن