تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815376084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه صنايع تكميلي پتروشيمي محور اقتصاد مقاومتي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۴۹ق.ظ)
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي: توسعه صنايع تكميلي پتروشيمي محور اقتصاد مقاومتي است مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي گفت: توسعه صنايع تكميلي پتروشيمي همگام با اجراي اقتصاد مقاومتي مي تواند يك راهبرد ارزشمند باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون وزير نفت در امور پتروشيمي اظهار كرد: اقتصاد مقاومتي منحصر به يك بخش نيست و همه صنايع در آن سهيم هستند و صنعت پتروشيمي نيز به دليل قابليتهاي موجود يكي از بخشهاي تاثيرگذار در اجراي اقتصاد مقاومتي به شمار مي رود.
عباس شعري مقدم افزود: شركت ملي صنايع پتروشيمي آماده حمايت و همكاري براي توسعه صنايع تكميلي از سوي بخش خصوصي است و بايد از اين بخش حمايت كنيم.
وي افزود: بخش خصوصي هنوز توانايي ارائه تضمينهاي لازم را به بانكها ندارد و بايد از اين بخش حمايت ويژه شود.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي ادامه داد: يكي ديگر از راههاي اجراي اقتصاد مقاومتي، تحقيق و توسعه و بهره گيري از ظرفيتهاي پژوهش و فناوري است و در بخشهاي شيميايي و توليد كاتاليست و اطلاعات تخصصي مورد نياز مي توان از صنايع پايين دستي حمايت كرد.

شعري مقدم با بيان اين كه صنعت پتروشيمي داراي نيروي انساني كارآمد و با تجربه است گفت: بهره گيري از نيروي انساني متخصص از اركان اجراي اقتصاد مقاومتي در توسعه صنايع تكميلي به شمار مي رود و ما بايد بخش خصوصي را طوري هدايت كنيم كه به سوي توسعه صنايع تكميلي هدايت شود و پيامد آن توسعه اشتغال زايي و سودآوري خواهد بود.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي در مورد تكميل زنجيره ارزش در صنعت پتروشيمي گفت: بايد صنايع تكميلي را بهتر معرفي كنيم و انگيزه هاي لازم را براي بخش خصوصي فراهم كنيم تا اين صنعت به دليل سودآور بودن در نقاط مختلف كشور در مسير توسعه قرار بگيرد.
وي ادامه داد: شركت ملي صنايع پتروشيمي از اين پس به شركتهاي بالادستي كه به محيط زيست آسيب مي زنند و موجب تغيير اكوسيستمها مي شوند مجوز نخواهد داد و حفظ محيط زيست از سرلوحه هاي كاري شركت ملي صنايع پتروشيمي خواهد بود.

شعري مقدم در مورد افزايش نرخ خوراك گاز مجتمعهاي پتروشيمي گفت: اين برداشت اشتباه كه سودآور بودن پتروشيمي هاي گازي به دليل نرخ خوراك بوده درست نيست بلكه نوسان و تغيير نرخ ارز كه در مقطعي نرخ ارز را از ١٠٠٠ تومان به ٣٥٠٠ تومان رساند تاثيرگذار بوده است و سود اين پتروشيمي ها را به حدود ٣,٥ برابر افزايش داد و نرخ جديد خوراك نرخي معقول و مناسب است.
وي تصريح كرد: قيمت جديد گاز براي خوراك مجتمع هاي پتروشيمي گازي در حال حاضر رقمي معقول است و هيچ كجاي دنيا سوخت را چنين ارزان نمي فروشند.
شعري مقدم ادامه داد: در بخش ديپلماسي انرژي شركت ملي صنايع پتروشيمي در نظر دارد همايش آي.پي.اف را كه هر دو سال يكبار برگزار مي شد سال آينده نيز همانند امسال برگزار كند و تا كنون علاقمندان بسياري براي شركت در اين رويداد بين المللي ابراز تمايل كرده اند.

وي ادامه داد: جلب سرمايه گذاران بخش خصوصي و فراهم كردن شرايط براي حضور آنها در طرحهاي توسعه اي از اقدامهاي ديگر شركت ملي صنايع پتروشيمي براي تقويت ديپلماسي انرژي است.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي در مورد توقف توليد بنزين در پتروشيمي ها گفت: توليد اين فراورده هنوز متوقف نشده است.
وي با بيان اين كه با به بهره برداري از چند طرح در سال آينده حدود ٥ ميليون تن به ظرفيت توليد صنعت پتروشيمي افزوده خواهد شد، گفت: اميدواريم در سال آينده شاهد جهش خوبي در توليد محصولات پتروشيمي باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن