تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803575909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنجمین جشنواره سراسر تئاتر امید با کاشت یک نهال کار خود را آغاز کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پنجمین جشنواره سراسر تئاتر امید با کاشت یک نهال کار خود را آغاز کرد تهران-ایرنا-پنجمین جشنواره سراسری تئاتر امید با کاشت نهالی به دست رضا کیانیان و امین تارخ از بازیگران پیشکسوت تئاتر و با شعار با امید به هوای پاک، کار خود را آغاز کرد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره سراسری تئاتر امید، شب گذشته (پنجشنبه 15 اسفندماه) با حضور پیام دهکردی رییس این رخداد، افسانه ماهیان دبیر اجرایی آن، حسین طاهری مدیر مرکز هنرهای نمایشی، محمدمهدی تندگویان عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر، فاطمه دانشور عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری شورای شهر، خلیل راحتی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تهران و تنی چند از هنرمندان پیشکسوت وجوانان حاضر در این رویداد در ساختمان مرکز نمایش های آیینی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم نمادین و بعد از کاشته شدن نهالی توسط رضا کیانیان و امین تارخ نهالی در فضای سبز این مجموعه هنری، تارخ متن پلاک نهال امید را خواند:
تو ای سبزینه بامداد صادق
زاده شو دیگر بار
پر از بانگ موذن زاده ای که می خواند: حی علی خیرالعمل...
با امید به هوای پاک
پنجمین دوره ی جشنواره ی سراسری تئاتر امید
پانزدهم اسفند ماه سال یک هزار و سیصد نود و دو خورشیدی.

** توجه به مسائل هنری در راس فعالیت های شورای شهر

در ادامه فاطمه دانشور عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری شورای اسلامی شهر تهران با بیان آنکه در شورای شهر تهران برای هنر کمیته ای نداشتیم اما در دوره جدید اسم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی را به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری تغییر دادیم و قرار شد توجه ویژه ای به مقولات هنری شود گفت: در همین راستا کمیته هنری با ریاست مختاباد تشکیل شده است و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرداری، از فعالیت هایی که در زمینه تئاتر صورت می گیرد حمایت هایی به عمل خواهد آمد.
در ادامه پیام دهکردی رییس جشنواره تئاتر امید با اشاره به این مطلب که این جشنواره با سختی ها و دشواری های بی پایان خود در این سال ها، توانسته است بر روی پای خود بایستد گفت: به جرات و با شجاعت تمام می گویم که این جشنواره صد درصد مستقل و خصوصی به معنای مطلق کلمه است که به پنجیمن دوره خود رسیده اما تمام این جریان های خصوصی، بدون حمایت و همدلی جانانه و فداکارانه نمی توانند به یک درخت تنومند تبدیل شوند.

** لزوم رسانه ای شدن فعالیت های دولتمردان برای تحقق هوای پاک

سپس رضا کیانیان با اشاره به لوگوی جشنواره امید که طرح یک نهال کوچک است، اذعان داشت: این لوگو، بسیار مناسب است. جشنواره امید از ابتدا تا کنون به همت شخص پیام دهکردی برگزار شده است. مثل یک بوته ی کوچک از آن نگهداری کرده و دانشجویان تئاتری هم کمکش کردند.
این بازیگر پیشکسوت افتتاح جشنواره امید با شعار با امید به هوای پاک را اتفاق مبارکی دانست و تصریح کرد دولت جدید هماهنگی هایی برای مبارزه با آلودگی هوا انجام داده است، شهرداری تهران هم همینطور. من از آقای روحانی و آقای قالیباف خواهش می کنم تا اقدامات خود در این راستا را رسانه ای کرده و به گوش همه برسانند چراکه بسیاری از شهروندان از این اتفاقات اطلاعی ندارند.
کیانیان همچنین خطاب به اعضای شورای شهر عنوان کرد: اکنون که چشمم به اعضای محترم شورای شهر افتاد این را بگویم، چرا دیر می آیید؟ چرا سر ساعت نمی آیید؟ تئاتری ها همیشه سروقت ترین آدم های روی زمین هستند چون برای تئاترشان بلیت فروخته اند و تماشاگر سر ساعت در سالن حضور می یابد و ما نمی توانیم به واسطه ی اینکه آدم مهمی هستیم، اجرا را دیرتر شروع کنیم.
کیانیان اظهار امیدواری کرد: امیدوارم موسسات خصوصی هم از جشنواره امید حمایت کنند. این جشنواره مزیت دیگرش این است که پلی میان تئاتر دانشجویی و حرفه ای ایجاد کرده است. دانشجویان تئاتر ما چگونه باید وارد فضای حرفه ای شوند؟ یکی از این مکان ها جشنواره امید است. دانشجویان می توانند در این فضا استعدادهایشان را به نمایش بگذارند. در این صورت این نهال هم به درختی تنومند تبدیل شود.
وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: در جمع ما آقای فرمان آرا هم حضور دارند که بسیاری ایشان را به فعالیت های سینمایی می شناسند اما ایشان تئاتری هستند و سینمایی ها ایشان را از ما دزدیده اند. مدتی است که می خواهند کار تئاتری انجام دهند که مرکزهای هنرهای نمایشی اجازه کار ندادند. امیدوارم که این منع برداشته شود و ایشان بتوانند نمایش ˈمردی برای تمام فصولˈ را به صحنه ببرند.
بهمن فرمان آرا، ناهید مسلمی، امیر اسمی، کوروش سلیمانی، محمد ساربان، الهام رحمانی، شهرام کرمی مدیر تالار هنر و مسوولان سالن و سازه در حال ساخت مرکز نمایش های آیینی ایران از جمله حاضران در این مرامس بودند.
پنجمین جشنواره سراسری تئاترامید تا 15 تا 22 اسفند ماه در تالار هنر تهران برگزار می شود.
فراهنگ(3)**9266**1440
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن