تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819263740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مساجد کانون های اصلی جامعه برای ترویج اقتصاد مقاومتی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مساجد کانون های اصلی جامعه برای ترویج اقتصاد مقاومتی هستند مشهد – ایرنا – معاون آموزش ستاد عالی کانونهای فرهنگی – هنری مساجد کشور گفت: مساجد کانون های اصلی مردمی برای ترویج اقتصاد مقاومتی هستند که در این زمینه کانونهای فرهنگی – هنری مساجد مهمترین نقش را ایفا می کنند.


به گزارش ایرنا،ˈمحمد جعفریˈ روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی – هنری مساجد در حسینیه هراتی های مشهد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از متن جامعه و مردم شروع می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مساجد از دیرباز یکی از مراکز مهم مردمی بوده است لذا کانون های فرهنگی – هنری مساجد باید مولفه های اقتصاد مقاومتی و تبیین آن را براساس فرامین و فرمایشات رهبر معظم انقلاب دنبال کنند.
وی خاطرنشان کرد: پرهیز از اسراف، توجه نکردن به تجمل گرایی، استقبال نکردن از کالاهای خارجی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است و مسئله مهم در این زمینه قناعت است.
وی افزود: کانون های فرهنگی – هنری مساجد در اجتناب از اسراف و پیشه کردن قناعت در بین مردم می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.
معاون آموزش ستاد عالی کانونهای فرهنگی – هنری مساجد کشور گفت: مهمترین، ماندگارترین و کم هزینه ترین برنامه فرهنگی در مساجد، طرح تلاوت نور است که در 29 هزار مسجد کشور در حال برگزاری است.
جعفری افزود: با اجرای این طرح زمینه انس و الفت با قرآن کریم بیش از پیش فراهم شده و با همین طرح قاریان متعدد تربیت شدند.
وی با بیان اینکه بیش از 17 هزار کانون فرهنگی- هنری مساجد در کشور فعالیت دارند، افزود: در سطح کشور بیشترین تعداد کتابخانه مربوط به این کانون هاست که توسط خود مردم ایجاد شده است.
وی فعالیت های اردویی، آموزشی و هنری را از دیگر فعالیت های کانون های فرهنگی- هنری مساجد برشمرد و گفت: فلسفه وجودی این کانون ها تبدیل شدن مساجد به ارگان معنوی جامعه است لذا این کانون ها منجر به پویایی مساجد می شوند.
او اظهار داشت: مسجد پایگاه و نقطه ثقل فعالیت های فرهنگی و معنوی است و همه جنبش ها باید از مساجد آغاز شود زیرا مسجد مکانی است که در تمام زمینه ها تئوری دارد و در این راستا، کانون های فرهنگی هنری مساجد رسالت عظیم بر عهده دارند.
وی بیان کرد: انتظار جامعه از کانون های مساجد این است که در حوزه اندیشه دینی فعالیت گسترده ای داشته باشند./2
7489 /664
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن