تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803074088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی و جامعه اقتصادی واحد آ.سه.آن - داود مهرابی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتصاد مقاومتی و جامعه اقتصادی واحد آ.سه.آن - داود مهرابی کوالالامپور – ایرنا – بند 12سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب دربرگیرنده «افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور» با تاکید بر «استفاده از ظرفیت های سازمان های بین المللی و منطقه ای» است.


برای اجرای این بند می توان از تجربه ها و ظرفیت های اقتصادی آ.سه.آن که قرن 21 را با شروع خوبی آغاز کرد و در یک دهه گذشته نیز اثبات کرده می تواند در آینده اقتصادی جهان نقش مهمی ایفا کند، بهره گرفت.
شبکه زنجیره ای تولید که در آن هر یک از اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) بخشی از فرایند تولید یک کالا را در اختیار دارند ضمن مقاوم سازی این اتحادیه در مقابل بحران های خارجی می تواند در افزایش حجم صادرات درون منطقه ای آ.سه.آن در قالب یک اتحادیه نقش موثری ایفا کنند.
با در نظرگرفتن شبکه زنجیره ای تولید در این منطقه، سرمایه گذاری های انجام شده در کشورهای کمتر توسعه یافته تر در نهایت به نفع تمامی کشورهای منطقه است، زیرا از یک سو فراینده تولید را تسریع می کند و از سوی دیگر حجم تجارت داخلی آ.سه.آن با اعضای این اتحادیه را افزایش می دهد که این امر نیز به نوبه خود می تواند آ.سه.آن را در مقابل بحران های اقتصادی خارج از این اتحادیه مصونیت بخشد.
طبق آخرین آمار ارائه شده در سال 2012 حدود 25 درصد حجم کل تجارت آ.سه.آن با سایر کشورهای عضو این اتحادیه انجام شده است. به این معنی که آ.سه.آن تکیه گاه محکمی برای خود این اتحادیه است. چین با 11 ممیز هفت درصد، ژاین با 11 ممیز چهار درصد، اتحادیه اروپا با 9 ممیز هشت درصد و آمریکا با هشت ممیز سه درصد به ترتیب بزرگترین شرکای اقتصادی آ.سه.آن هستند.
کشورهای این منطقه از آسیا هم اکنون به عنوان زنجیره ای به هم پیوسته، تولید برخی از صنایع مهم را در دست گرفته اند و در تلاش هستند رقبایی همچون چین را از گردونه رقابت ها خارج کنند. شبکه یکپارچه منطقه ای که این کشورها برای تولید صنایع مختلف انتخاب کرده اند، شبکه تولید عمودی برای رقابت کمتر و تولید هماهنگ است که اجازه می دهد هر کشور بر روی قطعه خاصی از یک کالا تمرکز و زنجیره تامین ایجاد کند.
موتور پیشرفت کشورهای منطقه که یکی پس از دیگری حرکت خود را آغاز کرده اند و وجود فرصت های سرمایه گذاری در بخش هایی از قبیل کشاورزی و انرژی (از جمله نفت و گاز)، نداشتن نیروی کار ماهر، توان محدود تولید محصولات غذایی و کشاورزی به دلیل شرایط آب و هوایی، تفاوت زیاد بین ارزش واحد پول این کشورها در مقایسه با کشورهای آمریکایی و اروپایی فرصت بی نظیری فراهم کرد تا بتوان میزان همکاری های اقتصادی و تجاری را افزایش داد.
توجه به این ویژگی ها می تواند دستیابی به بخشی از اهداف بند دوم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را که در آن به ˈافزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بینانˈ تاکید شده است، فراهم کند.
جامعه اقتصادی واحد اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن که در کمتر از 24 ماه آینده محقق خواهد شد دارای تاثیرات و پیامدهای فرامنطقه ای است که تامین منافع اقتصادی کشورهای خارج از این اتحادیه در گرو توجه فعلی به نقش این اتحادیه در آینده اقتصادی جهان است. موضوعی که بند دوم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با عنوان ˈاستفاده از ظرفیت های سازمان های بین المللی و منطقه ایˈ بر آن تاکید کرده است.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن