تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803308289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گشايش نمايشگاه فعاليت هاي 40 ساله دانشگاه کاشان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۵:۵۳ب.ظ)
گشايش نمايشگاه فعاليت هاي 40 ساله دانشگاه کاشان مراسم نکوداشت چهلمين سال تاسيس دانشگاه کاشان همراه با حضوردبير ستاد نانو رياست جمهوري، نماينده مردم کاشان و آران و بيدگل درمجلس شوراي اسلامي، معاون استاندار و فرماندار ويژه کاشان و روساي پيشين و پيشکسوتان اين دانشگاه طي مراسمي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس کتابي رييس دانشگاه کاشان در اين مراسم با تقدير و تشکر از زحمات کليه کساني که در طول تاريخ 40 ساله اين دانشگاه نقش داشته و خدمات ارزنده اي را ارائه کردند گفت: توسعه علمي، آموزشي و فضاهاي کالبدي اين دانشگاه، مرهون زحمات و تلاش و کوشش کليه کارکنان اين دانشگاه در طول اين 40 سال بوده است.
وي گزارشي از فعاليت هاي علمي، پژوهشي وآموزشي اين دانشگاه ارائه کرد و افزود: درحال حاضر در اين دانشگاه 275 عضو هيئت علمي و 7396 دانشجو مشغول به فعاليت مي باشند.
كتابي گفت: از زمان تاسيس اين دانشگاه تاکنون 14 هزار و 856 نفر از اين دانشگاه دانش آموخته شده اند.
وي تعداد رشته هاي تحصيلي اين دانشگاه را درمقطع کارشناسي 61 رشته، کارشناسي ارشد 64 و دکترا 36 رشته برشمرد و افزود: اين دانشگاه در زمينه توسعه رشته هاي دوره تحصيلات تکميلي رشد خوبي داشته است.
كتابي به 12 دانشکده، دو پرديس دانشگاهي و 14 مرکز پژوهشي و فناوري در اين دانشگاه اشاره کرد و گفت: در اين دانشگاه 5 شرکت دانش بنيان نيز مستقر مي باشد.
رييس دانشگاه کاشان ميزان حجم قراردهاي بيروني اين دانشگاه را 15 ميليارد ريال ذکر کرد و افزود: اين دانشگاه دو طرح کلان ملي نيز در دست اجرا دارد.
کتابي به 57 هزار مترمربع فضاي کالبدي و فضاهاي آموزشي و کمک آموزشي اين دانشگاه اشاره کرد و گفت: دراين دانشگاه 16 هزار مترمربع طرح ملي و 19 هزار و 500 متر مربع نيز فضاي کالبدي با مشارکت خيرين در حال ساخت است.
وي درادامه افزود: تشکيل هيئت مميزه و هيئت امنا مستقل، از ديگر افتخارات اين دانشگاه است.
رئيس دانشگاه کاشان به جايگاه اين دانشگاه در نظام هاي بين المللي اشاره کرد و گفت: بر اساس نظام رتبه بندي آي اس سي، دانشگاه کاشان از رتبه 22 در سال 89 به رتبه 17 در سال 91ارتقاء يافته است.
وي خاطر نشان کرد: براساس نظام رتبه بندي وبومتريک نيز دانشگاه کاشان توانسته از رتبه 20 در سال 89 به رتبه 11 در سال 91 دست يابد.
رييس دانشگاه کاشان، تمام اين پيشرفت هاي علمي، آموزشي و فرهنگي اين دانشگاه را مديون زحمات کارکنان، اساتيد و دانشجويان دانست و گفت: سرمايه اصلي ما درکشور به خصوص در دانشگاه ها نيروي انساني است.
سپس سعيد سرکار دبير ستاد نانو رياست جمهوري در مراسم نکوداشت چهلمين سال تاسيس دانشگاه کاشان گفت: اقتدار تکنولوژيک، رمز اقتدار ايران در عرصه هاي مختلف است.
وي افزود: آن چيزي که مي تواند رفاه و استقلال کشورمان را تامين کند و اقتدار اقتصادي، فرهنگي، نظامي و سياسي را به همراه داشته باشد، اقتدار تکنولوژيک است.
سركار گفت: اگرمي خواهيم کشور پويا و دربين کشورهاي دنيا اعتباري داشته باشيم و مردم بتوانند رفاه خود را حفظ کنند بايد خود را به سلاح علم و تکنولوژي مسلح کنيم.
وي به رشد علمي کشور اشاره کرد و افزود: ايران رتبه نخست توليد علم، در بين کشورهاي منطقه و جهان اسلام دارد.
سركار با بيان اينکه فعاليت در عرصه تکنولوژيک بدون بنيه علمي ممکن نيست افزود: تا زماني که بر تکنولوژيک تسلط پيدا نکنيم نمي توانيم وارد عرصه فناوري شويم.
دبير ستاد نانو رياست جمهوري خاطر نشان کرد: اگر بخواهيم در عرصه تکنولوژيک موفق شويم بايستي به سوي پنت هاي بين المللي حرکت کنيم.
وي تاسيس شرکت هاي دانش بنيان را در راستاي توسعه علمي حايز اهميت دانست و گفت: حلقه واسط بين دانشگاه و صنعت، شرکت هاي دانش بنيان است که بايستي اين شرکت ها ارتقا يابد.
سركار، بها دادن به تحقيقات کاربردي را لازم دانست و افزود: بايد به شرکت هاي دانش بنيان به خلق ثروت و ايجاد اقتصاد دانش بنيان توسط دانشگاه ها بها داده شود.
وي درادامه افزود: تحقيق در دانشگاه ها بايستي آموزش داده شود و براي دانشجويان کارگاههاي کسب و کار گذاشته شود.
سركار ارتباط دانشگاه و صنعت را رمز پوياي و توسعه کشور دانست و گفت: بايستي تحقيقاتمان را متناسب و مبتني بر نياز بازار تقويت کنيم.
در ادامه نماينده مردم شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي گفت: يکي از مهمترين پايه هاي اقتدار و پيشرفت نظام جمهوري اسلامي، پيشرفت هاي علمي است.
عباسعلي منصوري نماينده مردم کاشان در مراسم نکوداشت چهلمين سال تاسيس دانشگاه کاشان، يکي از نقاط قوت و عطف تاريخ ايران را انقلاب اسلامي بيان کرد و گفت: اگرامروز در پاي ميز مذاکرات مي نشينيم و حرفي براي گفتن داريم، اقتدار و توان علمي ايران را مي رساند.
وي با اشاره به سخنان رئيس جمهور آمريكا که اگر قدرت داشتم تمام سانتريفيوژهاي ايران را بر مي داشتم خاطرنشان کرد: اين سخنان در حقيقت نشان از اقتدار علمي ايران است.
منصوري به نقش آفريني و سيرتحولات دانشگاه کاشان درتمامي عرصه ها اشاره کرد و افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت، منشاء تحولات اقتصادي و علمي است.
وي به وجود بيش از دو هزار شرکت و واحد صنعتي در منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: هر چه دانشگاه بيشتر بتواند با صنعت ارتباط برقرار کند اعتبارات دانشگاه تامين و رشد و شکوفايي اين منطقه را در تمامي عرصه ها شاهد خواهيم بود.
منصوري تحقيقات و پژوهش را لازمه توسعه علمي دانست و گفت: در کشورهاي توسعه يافته چهار درصد از بودجه را به تحقيقات اختصاص مي دهند و در کشور ما چهاردهم از بودجه به امر تحقيقات و پژوهش اختصاص مي يابد.
نماينده مردم کاشان با بيان اينکه علم ودانش دراختيار کشور ماست، گفت: بدون شک در مذاکرات سياسي خداوند، رهبر معظم انقلاب و مردم و علم دانشمندان نقش بي بديلي ايفا مي کنند.
در ادامه اين مراسم مهدي محمد زاده مدير روابط عمومي دانشگاه کاشان گفت: در اين نمايشگاه دستاوردهاي علمي، پژوهشي، فرهنگي، آموزشي اين دانشگاه ارائه شده است.
وي افزود: ارائه فعاليت ها و دستاوردهاي پژوهشي شرکت هاي مستقر درمرکز رشد دانشگاه، مرکز کارآفريني، پژوهشکده اسانس و پژوهشکده فرش از جمله آثار ارايه شده در اين نمايشگاه است.
محمدزاده در ادامه گفت: فعاليت هاي علمي و آموزشي و سير و تحولات دانشگاه نيز در قالب عکس، پوستر و کتاب در اين نمايشگاه ارايه شده است.
براساس گزارش روابط عمومي وزارت علوم، وي هدف از برگزاري اين نمايشگاه را آشنايي و آگاهي يافتن دانشجويان و اساتيد با خدمات 40 ساله دانشگاه و معرفي و ارائه خلاقيت ها و دستاوردهاي علمي و پژوهشي اين دانشگاه به دانشجويان ذکر کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن