تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802671359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واحدهای دانشگاه آزاد از فعالیت های سطحی در امور فرهنگی پرهیز کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

واحدهای دانشگاه آزاد از فعالیت های سطحی در امور فرهنگی پرهیز کنند شاهرود - ایرنا - رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گفت :واحدهای دانشگاه آزاد از فعالیت های سطحی در امور فرهنگی پرهیز کنند.


ˈفاطمه طباطباییˈ روز شنبه در دانشگاه آزاد شاهرود افزود : امیدواریم با افزایش بودجه فرهنگی به 10 برابر واحدهای دانشگاهی بتوانند فعالیتهایی در خور شان امور فرهنگی را انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد : ما می توانیم همکاری خوبی با این دانشگاه در زمینه عرفان اسلامی و تاسیس رشته در این خصوص ،به ویژه رشته عرفان امام خمینی (ره) داشته باشیم.
وی ادامه داد : سرفصل رشته های ارشد و دکترای این رشته به کوشش صاحب نظران تدوین شده و همکاران ما آمادگی کمک به این واحد دانشگاهی را دارند.
رییس انجمن عرفان اسلامی با انتقاد از فعالیتهای گذشته فرهنگی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی افزود : در بخش فرهنگی به این نتیجه رسیدند که فعالیتهای انجام شده ، خوب و مفید نبوده و یا نادرست انجام شده است.
وی تاکید کرد: در این راستا با افزایش بودجه فرهنگی درصدد هستند تا فعالیتهای مثمر ثمری انجام شود.
عضو شورای سیاستگذاری مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به رسالت سنگین دانشگاهیان خاطرنشان کرد : باید دید ،چقدر توانستیم ارزشها را به دانشجویان از زمان ورود به دانشگاه تا فارغ التحصیلی ،بشناسانیم .
همسر مرحوم سید احمد خمینی با اشاره به جایگاه عرفانی دو عارف بزرگ شهرستان شاهرود ˈ شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامیˈ گفت : باید در مورد طرز فکر و زندگی این دو عارف بزرگ ،بیشتر تحقیق شود.
طباطبایی تاکید کرد : اگر چه تفسیرهای گوناگونی از سوی افراد مختلف در مورد نظریات بایزید شده ،اما بعضی از صحبتهای وی امروزه قابل فهم شده و آنچه که مسلم است این عارف در حالتی قرار می گرفته که از خود رها می شده و می توانسته از محدوده مرزهای عقل فراتر رود و به مناطق ممنوعه دست یابد.
وی ادامه داد : این عارف حقایقی را کشف کرد و به زبان آورد که اگر بعضی از کلمات این عارف پررنگ شود و روی آن بحث شود ، می تواند جاذبه خوبی برای نسل جدید داشته باشد.
وی با اذعان به اینکه جوانان ما زیر بمباران اطلاعات هستند ، بیان کرد : سخن این بزرگان می تواند ،تلنگری باشد به ساحت وجودی ، احساسات و عاطفه انسان و بدین ترتیب به خود بیاید و از هجمه ای که به او وارد شده ،نجات پیدا کند.
طباطبایی در مورد راه اندازی شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گفت : تاسیس این شورا ،پیشنهادی بود که از سوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد.
وی تصریح کرد : مانند تمامی جامعه در دانشگاه آزاد نیز فرصت های برابر بین خانمها و آقایان در تمامی جنبه های موجود ،وجود ندارد.
وی اظهار داشت : این شورا به عنوان مشاوری برای رییس دانشگاه آزاد تشکیل شد ،تا خلاء های موجود را بررسی و تبعیضاتی که وجود دارد ،برطرف شود.
وی با ذکر خاطره ای از امام در دیدار با مسوولان حوزه علمیه قم گفت : ایشان در آن دیدار فرمودند به خانمها به خصوص در قسمتهای علمی در کشور ما خیلی ظلم شده است و هیچ وقت فضای علم آموزی برای آنها وجود نداشته و من از شما می خواهم تا توان و قدرت دارید تلاش کنید ،این تبعیض رفع شود.
وی ادامه داد : بدین ترتیب این مساله در ذهن من بود و دیدم که این موضوع دغدغه آقای میرزاده نیز هست و می خواهند این تبعیض را رفع کنند و تصمیم گرفتم ، در این راه قدم بگذارم.
طباطبایی از مسوولان واحد دانشگاهی شاهرود خواست تا اگر شایستگی را در خانم ها دیدند ،زمینه را برای ارتقای آنها فراهم کنند.
رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی افزود : اساسنامه ای را فراهم کردیم که به زودی در سایت گذاشته می شود و اگر خانمها در زمینه علمی هرگونه فعالیتی داشته باشند ،می توانند معرفی شوند تا از طریق این شورا در جامعه مطرح شوند.
در این دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت : از دو جنبه حضور ˈدکتر طباطباییˈ برای ما عزیز و محترم است یکی به واسطه خود ایشان که بانویی فرهیخته و دانشمند هستند و خانواده ای سرشناس از سلسله جلیله سادات و یکی هم از جنبه اینکه عروس امام راحل و همسر یادگار امام هستند و ما این افتخار را امروز پیدا کردیم که به واسطه مسوولیت جدید ایشان ،در دانشگاه آزاد اسلامی در خدمتشان باشیم.
ˈاحمد دزیانیان ˈ با ارائه گزارشی از دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود افزود : هم اکنون این دانشگاه دارای 280 عضو هیات علمی ، 500 کارمند ، 110 هزار مترمربع فضای آموزشی و پژوهشی ، 140 رشته در واحد دانشگاهی و 18رشته در پردیس علوم و تحقیقات، بیمارستان یکصد تختخوابی ، آزمایشگاهها و کارگاههای متعدد و نیز مجموعه ورزشی است.
وی خاطر نشان کرد :33 عضو هیات علمی خانم و همچنین 200 کارمند زن با این واحد دانشگاهی همکاری دارند ،که باعث افتخار ماست که تقریبا 50 درصد از کارکنان ما را خانمها تشکیل می دهند.ک/2
7265/1496/608
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن