تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819606679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابوالحسن داودی: اکران نوروزی پاشنه آشیل سینمای ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابوالحسن داودی: اکران نوروزی پاشنه آشیل سینمای ایران است تهران - ایرنا - رییس شورای صنفی نمایش گفت: یکی از منتقدان شیوه اکران های نوروزی هستیم و معتقدیم این مساله پاشئه آشیل سینمای ایران است.


ابوالحسن داودی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در باره اکران فیلم های پرفروش درعید نوروز و گلایه اهالی سینما از این مساله گفت: این مشکل در آیین نامه جدید شورای صنفی دیده شده و از اکران بعد نظارت دقیقی خواهیم داشت.
داودی در باره اکران های عید نوروز افزود: همیشه اتفاقات در دقیقه 90 رخ می دهد و تغییرات در شورای صنفی نیز دقیقا به همین شکل رخ داد. اکران های عید نوروز مشخص شده و اگر قصد اعمال تغییرات داشتیم با مشکل مواجه می شدیم بنابراین ناچاریم براساس آیین نامه قبل در اکران نوروز عمل کنیم.
وی تاکید کرد: شخصا در این ارتباط انتقادهای زیادی دارم و مطمئن باشید از اکران بعد مشکلات را برطرف خواهیم کرد تا دیگر شاهد بعضی مسایل نباشیم. متاسفانه بعضی دوستان با زرنگی دست ما در پوست گردو گذاشتند.
رییس شورای صنفی نمایش، گفت: قصد داریم از این پس فیلم های پرفروش به صورت اصولی تقسیم شود. تلاش من این است که از اکران بعدی مشکلات حل شود و می خواهیم جریانی را که به سود تولید کننده و سینما است را رقم بزنیم تا شاهد کم شدن حاشیه های بیرونی باشیم.
در پاسخ به این پرسش که آیا با حضور او در راس شورای صنفی سینما شاهد کارکرد حقیقی این شورا خواهیم بود؟ گفت: قطعا به دنبال این مساله هستیم تا در شورای صنفی کارکرد حقیقی داشته باشیم. دلیل اصلی من برای حضور در شورا ایجاد همدلی و دوری از فضای تفرقه است.
وی ادامه داد: فضای تفرقه در بخشی از تهیه کنندگان دیده می شود و باید در شورای صنفی این فضا را اصلاح کرد. تمام تلاشم را خواهم کرد تا این فضا در شورای صنفی اصلاح و فاصله ها جبران شود و گروهی در خارج از سینما نتوانند از این مساله سواستفاده کنند.
رییس شورای صنفی سینما گفت: از دوستانی هم که گاهی اوقات از حقوق خود بیشتر مطالبه می کنند می خواهم برای حفظ تمامیت و کیان سینما از برخی برخورد ها دوری کنند تا دشمنان سینما در بیرون افزایش پیدا نکنند. از برخی افراد نیز تقاضا دارم از کارهای خود دست بردارند و بگذارند شورای صنفی کار خود را به درستی دنبال کند. به هیچ عنوان دوست نداریم گروهی که منافع خود را درخطر می بینند از این شرایط سواستفاده کنند.

** آیین نامه جدید شورای صنفی نمایش
وی در مورد آیین نامه جدید شورای صنفی نمایش و تفاوت های آن با آیین نامه قبل، تصریح کرد: این آیین نامه بسیار قوی تر است و در بند های آن، مشکلات آیین نامه قبل به صورت کامل برطرف شده است ، امیدوارم شورای صنفی نمایش با تکیه بر این آیین نامه شرایط بهتری را رقم بزند.
داودی در ادامه تاکید کرد: امکان دارد این آیین نامه نیز کمبود هایی داشته باشد اما مطمئن باشید سعی خواهیم کرد در طول سال به شکل اصولی مشکلات را برطرف می کنیم.
وی اظهار داشت: همیشه در سینما ایران دو مناسبت عید نوروز و عید فطر برای اکران فیلم ها وجود دارد و سینما همیشه در این زمان دچار مشکلاتی می شود. امیدوارم در آیین نامه جدید بتوانیم تعادل بهتری را رقم بزنیم و عادلانه تر کار کنیم.
فراهنگ (4) **9118**
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن