تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803373740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرش سیستان و بلوچستان در منازل اروپایی ها خودنمایی می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرش سیستان و بلوچستان در منازل اروپایی ها خودنمایی می کند زاهدان- ایرنا- رییس سازمان صعنت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فراسه و ایتالیا متقاضیان اصلی فرش استان بویژه فرش سیستان هستند.


ˈنادر میرشکارˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هنر فرش بافی سابقه طولانی در سیستان و بلوچستان دارد اما به علت اینکه سبک بافت و طراحی نقشه آنها مطابق سلیقه بازار نبود در سالیان گذشته به فراموشی سپرده شده بود.
وی ادامه داد: برای جبران این نقیصه مرکز ملی فرش و شرکت سهامی فرش ایران زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، نقش ها و نقشه های روز و مورد پسند بازار جهانی را در اختیار فرشبافان سیستان و بلوچستان قرار داد و اکنون تولیدات فرش دستبافت منطقه بر اساس سفارش بازار بافته می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: فرش دستبافت این استان بویژه فرش سیستان (شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) با توجه به طرح های جذاب و نوع بافت مرغوب و استقبال بازارهای داخلی و جهانی از سوی شرکت های فرش داخل و خارج از کشور پیش خرید می شود.
میرشکار افزود: هم اینک شاهد استقبال بسیار خوب کشورهای اروپایی از فرش تولیدی بافندگان سیستانی و بلوچستانی هستیم که باعث ایجاد اشتغال قابل توجهی در این زمینه شده است.
وی اظهار داشت: این سازمان آمادگی دارد مواد اولیه و امکانات لازم از جمله دار قالی را برای افراد بافنده و متقاضی کار فراهم و علاوه بر این، با توجه به پیش بینی های صورت گرفته با همکاری فرمانداران کارگاه های متمرکزی را در بخش ها و شهرستان های کوچک با هدف تامین معیشت خانوارها از طریق هنر فرش بافی ایجاد کند.
وی گفت: از آنجایی که فرش های بافته شده در سیستان و بلوچستان سفارشی، در خواستی و صادراتی است و بازار خوبی نیز دارد، بافندگان از منافع و دستمزدهای خوبی نیز برخوردار می شوند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: تا کنون 139 دوره آموزشی برای پنج هزار و 400 نفر از بافندگان، طراحان و نقشه کشان و دانشجویان مرتبط با حوزه فرش دستبافت در استان برگزار شده است.
میرشکار اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و 465 بافنده در سیستان و بلوچستان شناسایی که حدود چهار هزار و 300 نفر آنان برای پوشش بیمه ای به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده اند.
وی گفت: چهارمین جشنواره فروش فرش دستبافت سیستان و بلوچستان از 22 بهمن در هشت محل در زاهدان و یک مکان در زابل آغاز شده و تا 22 اسفندماه جاری برای بازدید علاقه مندان به این هنر اصیل دایر است.
وی گفت: معرفی فرش دستبافت به مردم سیستان و بلوچستان، ایجاد انگیزه برای مردم استان در زمینه فعالیت در این رشته که تا حدودی به دست فراموشی سپرده شده است و جلب اعتماد مصرف کنندگان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون استقبال خیلی خوبی از این جشنواره شده است، افزود: تمام فرش های به نمایش گذاشته شده در این جشنواره کار بافندگان سیستان و بلوچستان است که با پنج تا 15 درصد تخفیف به فروش می رسد. ک/3
7307 / 653
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن