تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802524278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: آمار نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان باور کردنی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار سیستان و بلوچستان: استاندار: آمار نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان باور کردنی نیست زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چگونه می توان نرخ 12 یا 13 درصدی بیکاری را آن هم در این استان با جمعیت جوان و بیکار آن باور کرد.


به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی پنجشنبه شب در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه شغل باید پایدار باشد، اظهار داشت: بدیهی ترین نوع نگاه و تعریف عامیانه از شغل ˈداشتن یک آب باریکه برای امرار معاشˈ است.
وی با رد تعریف اشتغال از نگاه برنامه ریزان تصریح کرد: یک ساعت کار در هفته هیچگاه نمی تواند شغل محسوب شود.
وی ادامه داد: کشوری که نرخ بیکاری آن دو رقمی و تورمش نیز دو رقمی در حد 38 درصد است وقتی این آمار را به هر اقتصاددان بدهیم در مقابلش می نویسد ˈفلاکتˈ.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وقتی با تورم 42 درصدی که اکنون به 38 درصد رسیده و رشد هفت برابری نقدینگی رو به رو هستیم و تولید و مشارکت بخش خصوصی در تولید 32 درصد افت کرده چگونه می توان نرخ رشد بیکاری آن هم در سیستان و بلوچستان را 12 تا 13 درصد باور کرد.
وی افزود: وقتی این اعداد و ارقام را در کنار هم می گذاریم یعنی فلاکت.
هاشمی با بیان اینکه عادت کرده ایم با عدد و رقم بازی و تولید آمار کنیم، اظهار داشت: برای دفاع از حق مردم باید واقعیات را بر دولتی که سیاستگذاریها و پاسخگویی به مطالبات مردم را بر عهده دارد، بازگو و روشن کنیم.
وی ادامه داد: با عدد و رقم برای خود دلخوشی درست نکنیم بلکه برای خوب مدیریت کردن لازم است واقعیات استان را روشن و آنها را اسکن کنیم همانگونه که پزشک در دوره کنونی با وجود تجهیزات پیشرفته تنها به معاینه بالینی اکتفا نمی کند و بیمار را به ام آر آی و اسکن می فرستد ما نیز نقد درست و حسابی از واقعیات انجام دهیم.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وقتی از خودمان و یا هر فرد عادی در مورد نرخ بیکاری استان سووال کنیم به بیش از 30 درصد می رسیم چرا نباید واقعیت را نگوییم.
وی با اشاره به راستی آزمایی انجام شده از پنج درصد طرحهای استفاده کننده از تسهیلات، افزود: سهمیه اشتغال امسال استان حدود 28 هزار شغل اعلام و اشتغال ایجاد شده بیش از 14 هزار مورد است که اگر 30 درصد انحراف راستی آزمایی را نیز در این آمار لحاظ کنیم آیا نرخ 12 درصدی بیکاری واقعی است.
وی بیان کرد: امروز روز واقع گرایی، راست گویی و صداقت با مردم است، ضمن اینکه نباید از دولت توقع داشته باشیم که شغل ایجاد کند بلکه وطیفه دولت آماده کردن زیرساختها و تهیه زمینه های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و عمومی است.
وی تاکید کرد: تلاش کنید نرخ واقعی بیکاری استان را در آورید تا براساس این واقعیات یک گزارش واقعی و قابل دفاع به دولت و رییس جمهور ارائه دهم.
هاشمی گفت: سیستان و بلوچستان متفاوت از سایر استانهاست به همین سبب دولت را باید مجاب کنیم که خود سهم آورده ای نیز برای ایجاد اشتغال تامین کند.
وی اضافه کرد: تصحیح آمار، نقد صحیح و تلاش برای افزایش ردیف های اعتباری استان باید از سوی مدیران انجام شود.
استاندار بیان کرد: بخش زیادی از مردم این استان از وامهای مشارکتی استقبال نمی کنند که با برخی بانکها صحبت کرده ام و آمادگی دارند که مطابق با فقه حنفی و همسو با خواست و رای مردم وام بدهند به همین سبب لازم است مدیران و کارشناسان دستگاههای دست اندکار و بانکها و شورای افتا اهل سنت در نشستی مشترک مسائل منطبق با فقه حنفی را استخراج کنند تا فعالیت ها و سرمایه گذاریهای بخش خصوصی در این استان افزایش یابد.
وی بر فراهم کردن زمینه های لازم برای سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: هر یک از دستگاههای اجرایی استان باید 10 تا 15 مسیر و زمینه برای سرمایه گذاری آماده کنند تا هر سرمایه گذار هنگام مراجعه برای سرمایه گذاری با مشکل روبه رو نشود.
وی نجات کشور از وضعیت کنونی را در گرو روان سازی و واقع شدن در مدار کسب و کار دانست و تصریح کرد: باید درب ادارات به روی صاحبان سرمایه باز باشد از تعصبات خشک اداری خارج شده، گلوگاههای حساس دستگاه را به اهلش بسپارید و ناخالصی را از مجموعه کنار بگذارید تا روان سازی شود.
وی افزود: رقم پول موجود در استان قابل توجه است و اگر درست و صحیح برنامه ریزی و کار شود می توان این سرمایه ها را برای تولید و اشتغال و توسعه بکار گرفت.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: لیست تمامی واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل شده صنعتی و تولیدی تهیه و راهکارهای فعال سازی آنها نیز بررسی تا از 52 میلیارد تومان یارانه صنعتی در نظر گرفته شده بنحو شایسته ای استفاده و واحدهای واجد شرایط فعال شوند.
وی بر بهره گیری از تسهیلات صندوق توسعه ملی که برای این استان در بخش صنعت 12 درصد و کشاورزی 9 درصد سود در نظر گرفته شده، تاکید کرد و گفت: تهیه لیست از معادن، روان سازی فعالیت بازارچه های مرزی و بازاریابی و بر آورد نیازهای کشورهای همسایه باید هر چه سریعتر انجام شود.
در این نشست شهنوازی مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از تسهیلات ارائه شده به طرحهای مختلف ارائه داد و از همکاری نکردن برخی بانکها و دستگاهها در پرداخت تسهیلات گلایه کرد. ک/2
653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن