تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816919465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی بازیگران و خوانندگان هوس نویسندگی به سرشان می‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲




34534.jpg

کم نیستند هنرمندانی که پا در کفش نویسندگان می‌کنند و یا موسیقی‌دانانی که بدشان نمی‌آید نامشان را علاوه‌بر آلبوم‌های موسیقی، روی کتاب‌ها هم ببینند. در گزارش پیش‌ رو به 10 نفر از ماجراجویان فضای میان‌رشته‌ای هنر و ادبیات می‌پردازیم. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وقتی یک هنرمند دست به قلم می‌برد و قدم به دنیای نویسندگی می‌گذارد‌، همه طرفدارنش مشتاقند بدانند کتاب او درباره‌ چیست، چگونه نوشته شده، آیا اثری شبه‌ زندگینامه‌ای است و ... در فهرست ذیل، به این سوالات در مورد کتاب‌های چهره‌های مطرحی چون «هیو لاری»، «جیمز فرانکو»، «سیلوستر استالونه» و... پاسخ داده می‌شود.

کتاب کریگ فرگوسن

«بین پل و رودخانه» نوشته «کریگ فرگوسن» فرگوسن، کمدین‌، کارگردان و بازیگر اسکاتلندی - آمریکایی رمان «بین پل و رودخانه» را سال 2006 به نگارش درآورد. کتاب این مجری برنامه‌های تلویزیونی سرشار از شخصیت‌های داستانی متعدد و تکنیک‌های نه‌چندان قوی است و نمی‌توان آن را تجربه‌ی میان‌حوزه‌ای قوی دانست، اما نکته‌ مثبت رمان فرگوسن، پل زدن میان فرهنگ دو کشور آمریکا و انگلیس است. «استاد واقعیت: بلک سبث» نوشته‌ی «جان دارنی»

کتاب جان دارنی

رمانی که دارنی حول محور موسیقی گروه «بلک سبث» (یکشنبه سیاه) به نگارش درآورده را می‌توان از جمله کارهای موفق هنرمندان عرصه‌ی موسیقی دانست. این موسیقی‌دان آمریکایی که از بنیان‌گذاران و ترانه‌سرایان اصلی گروه «ماونتن گوتز» (بزهای کوهی) شناخته می‌شود‌، تحلیل خود از یکی از آلبوم‌های «بلک سبث» را در قالب اثری ادبی عرضه کرده است. داستان «استاد واقعیت» درباره‌ی نوجوانی است که آرامش را در گوش سپردن به ترانه‌های این گروه معروف موسیقی می‌یابد. دارنی در کتاب خود با روایتی قوی‌، نقص‌های عرصه‌ی موسیقی روز را هدف گرفته و اثری خواندنی آفریده است. «فروشنده اسلحه» نوشته‌ «هیو لاری»

کتاب هیو لاری

هیو لاری از جمله افرادی است که آرام و قرار ندارد، به همین دلیل ردپای او را در عرصه‌های بازیگری‌، موسیقی‌، کارگردانی و همچنین نویسندگی می‌توان دید. اولین تجربه‌ لاری در حوزه‌ نویسندگی‌، رمانی کمیک است که داستانی یک جاسوس را روایت می‌کند. او که در دنیای بازیگری‌ چهره‌ای توانمند به حساب می‌آید‌، استعداد خود را در حوزه‌ی کتاب هم به اثبات رسانده است. «اسب آبی» نوشته‌ی «استفن فرای» هیو لاری و استفن فرای در پروژه‌های بسیای همکاری داشته‌اند، اما کتاب‌هایشان را به تنهایی به نگارش درآورده‌اند. فرای که بیشتر به عنوان بازیگر و نمایشنامه‌نویس شهرت دارد،‌ تاکنون چندین رمان کمیک منتشر کرده و در این زمینه موفق بوده است. «اسب آبی» داستان پیرمرد خسیسی را روایت می‌کند و با بذله گویی‌های هوشمندانه‌ی فرای‌، اثری جذاب و خواندنی از آب درآمده است.

کتاب استفن فرای

«اتکا به پیت» نوشته‌ «ویلی ولاتین» ویلی ولاتین، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است که با کتاب «اتکا به پیت» کمک شایانی به موسیقی و ادبیات منطقه‌ شمال‌غربی پاسیفیک کرده است. مسابقات اسب‌دوانی، فقر و بزرگسالی از جمله مفاهیمی هستند که ولاتین در رمان خود به آن‌ها پرداخته است.

کتاب ویلی ولاتین

«NNNNN: یک رمان» نوشته‌ی «کارل رینر» رمان این هنرپیشه‌، کارگردان و تهیه‌کننده‌ آمریکایی جدا از نام غیرمتعارفش‌، ملغمه‌ای از شخصیت‌های گوناگون است؛ یک روانشناس، کودکی فراموش‌شده و شخصیتی به نام «دکتر گرترود ترمیپلزر» از جمله شخصیت‌هایی هستند که در این رمان به آن‌ها پرداخته شده است. با همه این اوصاف، «NNNNN» یک برهم‌ریختگی جذاب است که کاملا با شخصیتی که از رینر سراغ داریم‌، تطابق دارد.

کتاب کارل رینر

«پیلو آلتو» نوشته‌ «جیمز فرانکو» سال‌ها از گذار جیمز فرانکو از دوره‌ی درخشش به دوره‌ پر زرق و برق ستاره شدن در‌ هالیوود می‌گذرد و در مرز بین این دو فرانکو، کمرنگ و کمرنگ‌تر شده است. مجموعه داستان «پیو و آلتو»‌ از این هنرپیشه‌ سرشناس، داستان‌هایی را از زبان نوجوانان حومه‌ کالیفرنیا روایت می‌کند. فرانکو بعدها چند کتاب دیگر از جمله مجموعه شعری به نام «خطاب به هربرت وایت» را هم به چاپ رساند. علاوه‌بر این، این بازیگر نامزد جایزه‌ اسکار رمانی را با عنوان «بازیگران ناشناس» به چاپ رساند و در آن زندگی خود در سینمای هالیوود را توصیف کرد.

کتاب جیمز فرانکو

«کوچه بهشت» نوشته‌ «سیلوستر استالونه» سیلوستر استالونه که او را با نقش «راکی رمبو» می‌شناسند، ‌از نبوغ ادبی بالایی برخوردار نیست، اما موفقیت کتابش نشان از توانایی وی در جذب مخاطب عام آمریکا دارد. «کوچه بهشت» به عنوان نخستین تجربه‌ نویسندگی استالونه در سال 1978 منتشر شد‌، همان سالی که نام وی برای اولین‌بار به عنوان یک کارگردان شنیده شد. این اثر علی‌رغم‌ روایت ضعیفش‌، منظره‌ای دلربا از ذهن مردی را نمایان می‌کند که در قرن بیستم به شهرتی ناگهانی دست پیدا می‌کند.

کتاب سیلوستر استالونه

«دختر فروشنده» نوشته‌ «استیو مارتین» استیو مارتین که توانمندی‌اش را در عرصه‌های بازیگری‌، موسیقی و تهیه‌کنندگی به اثبات رسانده بود، در سال 2001 با نگارش «دختر فروشنده»، استعداد خود را در دنیای کاغذ و قلم به همگان نشان داد. این رمان کوتاه به موضوعی خیلی نابی پرداخته، اما مورد توجه مخاطبان آمریکایی قرار نگرفت.

کالین ملوی

«جنگل وحشی» نوشته‌ «کالین ملوی» برای کالین ملوی که ترانه‌سرا و خواننده‌ی اصلی گروه «دیسمبریست‌ها» (The Decembrists) است‌، دست به قلم بردن و خلق یک اثر ادبی‌، اقدامی چندان دور از ذهن نبود. ملوی با قرض گرفتن ایده‌هایی از رمان‌های معروف «تاریخ‌نگار نارنیا»، قصه‌ شگفت‌انگیزی را در جنگل‌های خارج پورتلند اورگان روایت می‌کند. در «جنگل وحشی»، باربی‌ها دزدیده می‌شوند‌، حیوانات ارتش نظامی تشکیل می‌دهند و ده‌ها اتفاق خارق‌العاده روبروی چشم خوانندگان رخ می‌دهد. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن