تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806853098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مینیاتور چهار فصل و هزار رنگ مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران
مینیاتور چهار فصل و هزار رنگ مازندران
ساری - خبرگزاری مهر: مازندران مینیاتوری از جاذبه ها، دیار اندیشه و شعر، تاریخی با قدمت چندین هزار ساله، فرهنگی کهن، یادمانهای تاریخی بی شمار بازمانده از عصر باستان و اسلام با طبیعتی سبز، مردمانی صبور و مهمان نواز برای استقبال از مسافران نوروزی لحظه شماری می کند.



به گزارش خبرنگار مهر، استانی چهار فصل و هزار رنگ که هر نقط از آن تجلی ذات یکتای بی همتای است، مظهر حضور سرمایه های بی بدیل همگام با فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی آمیخته و مازندران را آماده حضوری تازه در عرصه جهانی ساخته است. مازندران دیاری است که مردمانش با الهام از زیبایی های معنوی و ظاهریش و اتکا به وسعت بی کران دریای نیلگون خزر، خلوص و لطافت سبز جنگل های شمال، گرمای درد را به خنکای عشق و مهربانی تبدیل می کند. اگر از شرق و از گلستان راهی مازندران شوید، در منتهی الیه شرقی استان شهرستان گلوگاه واقع شده که از منظر تاریخی حائز اهمیت است و در حقیقت جانشین شهر تاریخی نامیه است. خانه رسولی در روستای تیله نو، کلبد، گورستان اسلامی امامزادگان، بقه متبرک سید محمد، جاده جنگل یتوسکا چشمه، شبه جزیره میانکاله از جاذبه های بکر و دیدنی منطقه هستند که هر سال مسافران زیادی را به خود می خواند. بهشهر با صنایع دستی، بافت جاجیم و گلمیچه متکازین در روستاهای بخش یانه سر، چشمه عمارت، سفید چاه، غار هوتو، بقایای آتشکده کمال الدین و جمال الدین، پارک جنگلی و تفریحی عباس آباد، مهربان رود، ساحل دریای آرام، سایت موزه گوهر تپه برای مهمانان بهاری مهیا شده است. میانکاله جزیره رویاها نیکا، نیکاح یا نکا از دیگر شهرستانهای دیدنی مازندران است که با سواحل زیبا در نزدیکی شبه جزیره میانکاله قرار دارد و دریاچه استخر پشت، آب معدنی قرمرض، نهالستان چهلمردی، آبشار گاوکشان و جاذبه های زیارتی و علمی و تحقیقاتی خاطرات بیاد ماندنی را در ذهن گردشگران بوجود می آورد.

پرندگان میانکاله میاندورد نیز با دریای سحرانگیز گهرباران و دامنه های آرامش بخش و روح افزای کوههای البرز، جنگل سرسبز و فرح انگیز میاندرود به همراه حدود 27 نقطه ثبت شده گردشگری، از قابلیتهای فراوانی برای نوروز گردی برخوردار است. میاندرود، میانِ دو رود  «تجن»  و «نکارود» قرار گرفته و درحقیقت  و به  لحاظ تقسیمات خداداد جغرافیایی، حّد فاصل آن با دو منطقة مجاورش، نه بیابان  یا کوه یا جنگل، که دو رود مهم و مؤثر  است.

شهرستان ساری نیز دارای اماکن دیدنی و جذبه های مختلف تاریخی و طبیعی است که برای برنامه ریزی و تور نورزگردی بسیار منساب و لذت بخش است و اقامت در هتل جنگلی سالار دره، مجموعه اقامتی سد شهید رجایی، هتل اسرم، هتل بادله، و ... از مهمرین مراکز اقامتی ساری به شمار می رود. مجموعه تاریخی فرح آباد در 28 کیلومتری شهر ساری، خانه قدیمی کلبادی در مرکز شهر، امامزاده عباس در حاشیه شمالی، برج رسکت در 40 کیلومتری جنوب غرب شهر ساری، حمام وزیری، بقعه امامزاده یحیی، پارک جنگلی شهید زارع از دیگر جاذبه های شهرستان است و با برخورداری از جاذبه های متعدد و متنوع، شایستگی رسیدن به قله رفیع گردشگری را دارد. جویبار نیز با سواحل زیبای چپکرود، لاریم، کرفون، تکیه کردکلا، پل جمعه بازار از دیگر مناطق گردشگری مازندران است که سفالگری روستای کلاگر محله آن زبانزد است. گشت و گذار نوروزی در چشمه هزارون، پارک جنگلی تلار و دریاچه برای گردشگران در قائمشهر جالب توجه است و در اطراف شهر جاذبه های تاریخی و قدیمی وجود دارد که محل زندگی اقوام تپوریو بوده است و منبت، سفالگری، معرق و طراحی ستنی از صنایع دستی این شهرستان به شمار می رود. سوادکوه در دل البرز مرکزی برای میزبان از گردشگران بهاری مهیا شده است و قلعه کنگ لو در 20 کیلومتری شهر پل سفید، برج زیبا و تاریخی لاجیم با معماری منحصر بفرد، پارک جنگلی جوارم با محوطه زیا و پهناور همه روزها میزبان گردشگران و طبیعت گردان است و سوادکوه شمالی نیز با جاذبه هایش و شهر زیبا شیرگاه آماده استقبال از بهار شده است. بابل مه میترا بابل که در دوران باستان به مه متیرا، در دوران اسلامی مامیر، بارفروش ده معروف بود با جاذبه های گردشگری شامل گنجینه بابل، بقعه سلطان محمد طاهر، خانه نجفی، مسجد جامع بیک، کاخ سلطنتی دارا یسباقه تاریخی سکونت و تمدن است.

برج دیده بانی بابل بابلسر از جمله شهرستانهای زیبا و توریستی مازندران است که تماما در منطقه جلگه و کنار سالح واقع شده است و دو پل زیبا، بقعه تاریخی امامزاده ابراهیم از جمله جاذبه هایش است و این شهر در گذشته مشهد سر خوانده می شود و در سال 1311 هجری قمری به بابلسر تغییر نام یافت. فریدونکنار نیز از دیگر شهرستانهای ساحلی مازندران است که از مرکز صید ماهی و کشت برنج به شمار می رود و شهرک فرزاد شهر، مسجد جامع بهرامی، زیستگاه محیط زیست و تپه باستانی، سواحی زیبانی فریدونکنار، جنگل جزین و بازار بزرگ ماهی آن همواره مملو از حضور گردشگران است. وجود بام ایران در آمل آمل با جذابیت های طبیعی بی شمار، قله ها، ارتفاعات مختلفف آبشارها و رودهای متعدد، گیاهان دارویی و قله دماوند که بام ایران لقب دارد از دیگر شهرهای گردشگر پذیر مازندران است و آب معدنی لاریجان، آب معدنی آب اسک، قلعه شاهان دشت و امامزاده عبدالله (ع) پذیرای مسافران بهاری است.

دماوند بام ایران محمود آباد نیز با جاذبه های طبیعی اش از جمله سواحل دریا، امزاده فضل خشت سر، مدرسه ندای آزادی، امامزاده هفتاد تن شومیا، جنگل روستای اهلم، بونده، امامزاده قاسم، سقانفار گلپرد، اورطشت، ساحل چاکسر، پارک جنگلی طاهباز و ... از دیگر مناطق دیدنی مازندران است. نیما در یوش تورا می خواند گستردگی شهرستان نور از ساحل دریا تا ارتفاعات البرز میانی، آبشار زیبا و رویایی آب پری، پارک جنگلی نور، ساحل دریا، شهر تاریخی بلده، یوش و زاگاه نیما یوشیج، آبشارهای طبیعی همراه با آثار تاریخی و باستانی اعتبار ویژه ای به این شهرستان بخشیده است و نوروز گردی در آن رونق دارد. کجور نگین البرز نوشهر در گذشته های دور خاچک، حبیب آباد و دهنو خوانده می شد با منطقه مهم باستانی کجور که مرکز رویان و پایتخت رستمدار، بوده و نگین البرز است، مجتمع فرهنگی سیاحتی کندولوس، دیوچشمه، پارک جنگلی سی سنگان، دریاچه خضر نبی، ساحل زییا، غارهای دیدینی و رویایی بهشتی برای نوروز گردی و طبیعت گردی است. شهرستان چالوس نیز با جاذبه های دیدنی اش، تفرجگاه ساحلی نمک آبرود، کاخ چایخوران، آبشارهای زیبای ذوات، کاخ اجابیت، دارای سابقه تاریخی فراوانی است که برای برنامه های تورهای نوروزی از بهترین مناطق شمال به شمار می رود و شهرستان زیبا و تاریخی کلاردشت نیز به بهشت گمشده البرز معروف است و هر ساله به دلیل زیبایی طبیعی و بی نظیر و آب و هوای مطبوع پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

دریاچه ولشت شهرستان عباس آباد با غار دانیال، منطقه جنگلی جیسا، منطقه ییلاقی مازیچال، چشمه عثمان سرای سلماشهر، پارک جنگلی شمشاد، در غرب مازندران واقع شده است و شهرستان تنکابن با زیبایی های طبیعی و رویایی دو هزار و سه هزار، چشم اندازهای خیرکننده ساحلی، قله سبلان، اثر طبیعی خشکه داران، آب گرم معدنی فلک ده، دشت ریا سر، پارک جنگلی چالدره به مرکز جذب گردشگر تبدیل شده است. رامسر عروس شهرهای ایران رامسر با زیبایی وصف ناپذیر در دامنه جنگلی و زیبای البرز و سواحل رویایی خزر آرمیده و با برخورداری از انواع جاذبه های گردشگری و امکانات اقامتی با لقب عروس شهرهای ایران به عنوان قطب گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح است. هتل قدیم رامسر، پارک جنگلی صفارود، آبهای گرم معدنی، طرح دریای رامسر، دهستان جواهرده، قله مارکوه، جنگل دالخانی، موزه تماشگه خزر و ... برای طبیعت گردی مهیا شده است.

شهر رامسر جاذبه های فرهنگی چون غارهای باستانی، قلعه ها، کاخ ها، عمارت ها، مساجد، تکایا به همراه جاذبه های طبیعی همچون غارها، تالاب ها، چشمه های آب معدنی، آبشارهای زیبا، جنگل، کوه دریا با این دیار دیرپا پیوندی جاودانه دارد و سلسه کوههای البرز از یکسو ودریای خزر از سوی دیگر زیباترین مناظر طبیعی را به وجود آورده است. مازندران استانی است که از طریق محورهای هراز، کندوان، فیروزکوه و کیاسر با سایر نقاط کشور مرتبط بوده و سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر ارتباط هوایی آن را برقرار ساخته است و راه آهن سراسری نیز از آن عبور می کند. طبق آمار نوروز 92 بیش از 25 میلیون مسافر به مازندران سفر کرده است و با تدابیر اتخاذ شده، استان برای حضور مهمانان نوروزی 93 مهیا شده است. .............................. علیرضا نوری کجوریان


۱۳۹۲/۱۲/۱۳ - ۰۸:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 549]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن