تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802454835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلمسازان حوزه هنری بیشترین جوایز جشنواره مالزی را از آن خود کردند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران
فیلمسازان حوزه هنری بیشترین جوایز جشنواره مالزی را از آن خود کردند
مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره از اینکه فیلم های حوزه هنری توانسته بیشترین تعداد جوایز اول تا سوم بخش های مختلف جشنواره جهان اسلام در مالزی را به خود اختصاص دهد سخن گفت و در مراسمی از این فیلمسازان تقدیر کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، سهیل جهان بیگلری در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره جهان اسلام که امروز دوشنبه 12 اسفند در سازمان سینمایی حوزه هنری برگزار شد با اشاره به تلاش های حوزه هنری در زمینه فیلمسازی بیان کرد: حوزه هنری کمپانی ای است که در این 30 سال فعالیت های خود را در حوزه آموزش، تولید، توزیع، پخش و سالن داری در داخل و خارج از کشور انجام می دهد. وی ادامه داد: حوزه هنری باید در بخش بین الملل هم برای دیده شدن تولیدات این مرکز و هم تولید آثار ایرانی اسلامی تلاش کند و سهمی را برای دیده شدن و شنیده شدن آثار ایرانی اسلامی را در جهان جستجو کند و بتواند این امکان را ایجاد کند که این فیلم ها در عرصه های بین المللی دیده شوند. مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره با اشاره به حضور خود در حوزه هنری در این سه سال بیان کرد: سعی ما هم در این 3 سال این بود که سهم خود را در این زمینه ادا کنیم و من فکر می کنم این تلاش ها با تولید فیلم های بلند سینمایی، مستند، انیمیشن، کوتاه و داستانی که در این 3 سال اتفاق افتاده، مشخص و مشهود باشد. جهان بیگلری با اشاره به تقدیر از فیلمسازان برگزیده و بهانه برگزای این جشنواره در مالزی بیان کرد: جشنواره جهان اسلام به دلیل سی امین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در مالزی برگزار شد در این جشنواره حدود پنجاه و اندی عنوان فیلم از کشورهای اسلامی حضور داشت. این جشنواره 17 جایزه داشت که 8 بخش از این جوایز توسط فیلم های حوزه هنری در بخش های فیلم بلند، انیمیشن، داستانی و ... بوده است.

وی اضافه کرد: این فیلم ها برنده بهترین های جشنواره در تمام بخش ها بوده اند و می توان گفت جایزه اول تا سوم اکثر بخش ها به فیلم های حوزه هنری اختصاص داشته است که به نوعی باعث شد این جلسه برای تقدیر از این فیلمسازان انجام بگیرد. مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حوزه بین الملل در جشنواره های سینمایی عنوان کرد: بخش بین الملل اهمیت بسزایی در دنیا دارد اما در کشور ما این بخش به خوبی جانیفتاده است و بعضی از سیاستگذاری ها مانع حضور در بازارها و جشنواره ها بوده است. ما باید بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که آثار ایرانی اسلامی در جهان شنیده و دیده شوند و در کنار دیگر اثار مورد اررزیابی قرار گیرند. وی افزود: در دهه 60 و 70 بسیاری از جشنواره های دنیا به دنبال این بودند که جشنواره هایشان را با فیلم های ایرانی تزیین کنند اما در 10 سال گذشته این حضور کمرنگ تر شده است و به این بخش کم توجهی شده باید دقت کنیم و ببینیم که چگونه می توان این حضور را موثر کرد. سینمای ما به عنوان سینمایی انسانی، و زیبا و با تاثیرگذاری بالا معروف بوده و هست و من امیدوارم تلاش کنیم تا این فضا را پر رونق ترداشته باشیم. برای اینکه ما بتوانیم ایران اسلامی را خوب معرفی کنیم باید این امکان را برای ارزیابی آثار خود در کنار دیگر آثار قرار دهیم.

جهان بیگلری در این جلسه در پاسخ به یکی از فیلمسازان درباره کمرنگ شدن فعالیت های حوزه هنری برای فیلمسازی گفت: این فعالیت ها کمتر نشده بلکه موثرتر شده است و هزینه بیشتر بر روی فیلم هایی می شود که به نظر می رسد این فیلم ها به نتیجه بهتری می رسند در واقع فعالیت ها بیشتر گزینشی شده است البته اقتصاد هم این میان بی تاثیر نبود. وی ادامه داد: ما امسال جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش را هم داشتیم این جشنواره هم بسیار مهم است و به نظر می رسد که تاثیر آن سینمای هنری هم دیده می شود و من فکر می کنم جشنوره ای برای فیلم های دینی که از این وسعت و گستردگی برخوردار باشد، نداریم. وی با اشاره به فیلم های حاضر در بخش بیداری اسلامی جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش عنوان کرد: کسی فکر نمی کرد که با این تعداد بالا فیلم به این بخش ارسال شود و حتی به دلیل این استقبال ما تصمیم داشتیم که جشنواره را به جشنواره جهان اسلام تبدیل کنیم البته از بحث تا تصمیم گیری فاصلا زیادی است که به سیاستگذاری ها مربوط می شود. مریم نقیبی مدیر امور بین الملل سازمان سینمایی سوره در ادامه بیان کرد: سال گذشته ما به لحاظ حضور بین المللی و دریافت جایزه و حتی به لحاظ تعداد و کیفیت بیشترین آمار را داشتیم و من امیدوارم این آمار بیشتر شود.

جهان بیگلری در پایان با اشاره به برگزاری ورک‌شاپ ها در حوزه هنری عنوان کرد: حضور فیلمسازان در این ورک‌شاپ ها برای ما اهمیت بسیاری دارد و از طرفی جمع کردن همه آنها مشکل است با این حال جشنواره ها فضایی ایجاد می کنند که ورک‌شاپ ها می توانند در کنار آنها شکل بگیرند. در پایان این مراسم از برگزیدگان به شرح زیر تقدیر شد: تندیس نقره ای، دیپلم افتخار و هدیه نقدی سازمان سینمایی به امیر محمدزاده و سلمان خورشیدی برای کارگردانی انیمیشن «سکو»  تندیس طلایی، 400 دلار، دیپلم افتخار و هدیه نقدی سازمان سینمایی به محمد حدادی پور برای انیمیشن «مرمت» تندیس نقره ای، دیپلم افتخار و هدیه نقدی سازمان سینمایی به حمید بهمنی برای حمید بهمنی برای فیلم «سیب و سلما» تندیس نقره ای، دیپلم افتخار و هدیه نقدی سازمان سینمایی محمودرضا رحمانی برای مستند «مادرم بلوط» تندیس برنز ، دیپلم افتخار و هدیه نقدی سازمان سینمایی برای تیمور قادری برای فیلم «می خورد بر بام خانه» تندیس نقره ای، دیپلم افتخار و هدیه نقدی سازمان سینمایی برای مهدی جعفری برای فیلم «خروج اضطراری»


۱۳۹۲/۱۲/۱۲ - ۱۸:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن