تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804263605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش سراسری طب الرضا (ع) در مشهد برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش سراسری طب الرضا (ع) در مشهد برگزار می شود مشهد - ایرنا - همایش سراسری علمی و پژوهشی طب الرضا (ع) 17 و 18 اردیبهشت ماه سال آینده با موضوع ویژه بهداشت در سیره رضوی در مشهد برگزار می شود.


به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی همایش سراسری علمی و پژوهشی طب الرضا (ع) روز دوشنبه طی نشست خبری مهمترین اهداف برگزاری آن را تبیین طب سنتی و اسلامی و آشنایی آحاد جامعه با دستاوردهای آنها در جامعه ذکر کرد.
دکتر ˈهادی منوریˈ افزود: آشنایی مردم با اصول طب اسلامی و بهداشت در سیره نبوی و ائمه معصومین (ع) و از جمله امام رضا (ع) و از منظر بزرگان و اندیشمندان دیگر اهداف برگزاری همایش فوق است.
وی اظهار کرد: این همایش در محورهای مبانی نظری شامل تاریخچه طب سنتی و اسلامی، طب اسلامی از منظر قرآنی و حدیث و کلیات آنها برگزار خواهد شد.
وی تغذیه در طب سنتی و اسلامی، اعمال یداوی (طب سنتی به وسیله دست شامل درک، لمس و ماساژ) و کاربرد نجوم در طب را از جمله بخشهای این همایش برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: در مدت برگزاری این همایش دو کارگاه آموزش روش های تشخیص احادیث مستند پزشکی در ارتباط با طب سنتی و اسلامی و ماساژ کف پا تشکیل و راهکارهای لازم در خصوص تبیین این مسائل توسط متخصصان ذیربط ارایه می شود.
دکتر منوری، آخرین مهلت ارسال آثار و مقاله به دبیرخانه همایش طب الرضا (ع) را هفدهم فروردین ماه سال 1393 عنوان کرد و از متقاضیان خواست آثار خود را در زمینه محورها و بخشهای این همایش به آدرسwww.mums.ac.ir/teb و پست الکترونیک [email protected] ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای 05118552188 تماس حاصل نمایند.
وی با اشاره به اینکه تنها تعداد جراحی های سالانه قلب در ایران با تعداد آمار مشابه چین با جمعیت بیش از یک میلیارد نفری برابر است، گفت: اگر طب سنتی به نحو مطلوب در جامعه تبیین و نهادینه شود، شاهد کاهش بیماریهای مختلف در کشور خواهیم بود و اصلاح سبک زندگی و توجه به سبک زندگی اسلامی در این مساله بسیار موثر است.
دکتر منوری گفت: بسیاری از افراد غیر متخصص با سوء استفاده از افزایش گرایش مردم به طب سنتی اقدام به باز کردن مراکز غیر بهداشتی و غیر تخصصی طب سنتی در شهر مشهد کردند و این مساله مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد می کند.
وی از مسوولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست با این مراکز برخورد و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کنند.
وی گفت: از مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که ادعای توسعه کمی و کیفی طب سنتی را دارند، می خواهم با عمل به وعده های خود در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را در خصوص سبک زندگی اسلامی از طریق ارتقاء سطح بهداشت و درمان جامعه گام بردارند.
وی اظهار کرد: مشهد به عنوان قطب طب سنتی و اسلامی قابلیت تاسیس بیمارستان تخصصی طب سنتی را دارد و امیدوارم با توجه بیشتر مسوولان شاهد تحقق این امر مهم باشیم.
دبیر علمی همایش سراسری طب الرضا (ع) نیز گفت: طب سنتی و اسلامی از ظرفیتهای بسیاری برای پیشگیری و درمان بیماریها در بخشهای مختلف برخوردار است و طی سنوات اخیر توجه عمومی مردم به قابلیتهای این بخش افزایش یافته است.
دکتر ˈسید احمد ثاقبیˈ گفت: دین اسلام توجه ویژه ای به سلامت جسم و روح انسان دارد و طب اسلامی به عنوان یک طب کل نگر به تمامی ابعاد سلامتی انسان عنایت خاص دارد.
وی گفت: طب سنتی مجموعه ای از اقداماتی است که زمانی که در کنار هم قرار می گیرند، سلامت جسمی انسان را به ارمغان می آورد.
وی خاطر نشان کرد: طب سنتی از ابتدا از تغذیه آغاز می شود یعنی پزشک به تغذیه افراد به عنوان یک مساله مهم در تامین سلامتی عنایت خاص دارد و در مراحل بعدی به پاکسازی جسمی افراد از امراض گوناگون به وسیله داروهای گیاهی و یک سری اقدامات سنتی می پردازد.
دکتر ثاقبی مهمترین روشهای طب سنتی در کشورمان را طب سوزنی، حجامت، ماساژ درمانی، زالو درمانی و فصد (رگ زدن) ذکر کرد.
7490/659/245
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن