تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803605882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجربه فیلم دیدن در دانشگاه امیرکبیر / عوامل «همه چیز برای فروش» در بین دانشجویان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


تجربه فیلم دیدن در دانشگاه امیرکبیر / عوامل «همه چیز برای فروش» در بین دانشجویان فرهنگ > سینما - سعید قطبی زاده منتقد سینما معتقد است فیلمبرداری این فیلم یکی از نقاط قوت فیلم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،روز یکشنبه ۱۱ اسفند نشست نقد و بررسی  فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش»به کارگردانی امیرثقفی با حضور علی اکبر ثقفی تهیه کننده، محسن دارسنج طراح چهره‌پردازی و سعید قطبی‌زاده منتقد در سالن آمفی تئا‌تر دانشگده پلی تکنیک دانشگاه امیر کبیر برگزار شد. علی اکبر ثقفی در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه این جلسه نخستین اکران دانشگاهی فیلم «همه چیز برای فروش» است گفت: «به نظرمن بهترین تماشاچیان فیلم دانشجو‌ها و نسل جوان هستند.» محسن دارسنج طراح چهره‌پردازی فیلم هم در صحبت‌های ابتدایی خود در پاسخ به این پرسش که کار کردن با امیر ثقفی چطور بود؟ گفت: «این فیلم دومین تجربه همکاری من با امیر ثقفی است. وقتی با این گروه کار می‌کنی انگار پیش خانواده‌ات هستی و از دل و جان برای کاروقت می‌گذاری. آقای علی اکبر ثقفی مثل یک پدر و بزرگ‌تر همیشه همراه گروه است و با پشتوانه قوی تری به کار ادامه می‌دهی.» دارسنج که برای طراحی گریم این فیلم سینمایی دیپلم افتخار جشنواره سی و دوم فیلم فجر را کسب کرد، ادامه داد: «من و امیر ثقفی در مورد گریم تک تک کاراکتر‌ها با هم صحبت می‌کردیم وامیر فهم درست و دقیقی از گریم دارد و این کار را برای من راحت‌تر می‌کرد.» سعید قطبی‌زاده منتقد برنامه نیز درباره دومین تجربه سینمایی امیر ثقفی گفت: «پشت این فیلم یک ذوق و شور سینمایی است و تصور می‌کنم این فیلم جنم سینما دارد. شخصیت‌پردازی و نوع انتخاب کاراکتر‌ها یک جور پیوند با سینما است. شخصیت‌های فیلم با منطق سینمای رئالیستی سازگاری ندارند و امیر ثقفی سینما را از سینما یاد گرفته است و سینما را از اجتماع، جنگ یا تئا‌تر یاد نگرفته و او فرزند خلف سینما است و فکر می‌کنم در سالهای اینده فیلم‌های کم نقصی از این کارگردان خواهیم دید و بین فیلم سازان نسل جوان می‌توان به آینده ایمر ثقفی امیدوار بود.» او ادامه داد: «فیلمنامه طراحی درستی دارد و فیلم در مسیر خودش پیش می‌رود اما به نظر من انتخاب صابرابر برای بازی در این فیلم انتخاب اشتباهی بود بیان و نوع فیزیک او شبیه آدم‌های حاشیه شهر نیست. از طرفی یکی از نقاط قوت فیلم بی‌زمان و مکان بودن فیلم است که یکی از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.» قطبی‌زاده در باره نوع فیلمبرداری این فیلم سینمایی نیز گفت: «نوع انتخاب صحنه‌ها، استفاده از لنز و حرکت دوربین انطباق زیادی با فضای فیلم دارد و روحیه شخصیت‌ها با وجود صحنه‌های خشن ریتم آرامی دارد و با حرکات دوربین منطبق است و همه این‌ها با هم به یک پیوند می‌رسد.» او ادامه داد: «در این فیلم تصاویر کلوزآپ یا کرین خیلی اتفاق مهمی نیست و اگر به چشم می‌آید به این دلیل است که فیلمسازان ما به استاندارهای جهانی فیلمسازی توجه نمی‌کنند و متاسفانه در سالهای اخیر اکثر فیلم‌های ما فضای محدود آپارتمانی دارند و فیلمبرداردر یک فضای بسته قصه را مصور می‌کند. کار آقای علی محمد قاسمی در فیلم «همه چیز برای فروش» یکی از ویژگی‌های ممتاز فیلم است.» علی اکبر ثقفی در ادامه این بحث در مورد نوع کارگردانی امیر ثففی گفت: «امیر سینما را از سینما آموخته و مطالعات زیادی در این زمینه دارد. به نظرمن هنرمند مثل یک معدن است که اگر کشف نشود تخریب می‌شود. من استعداد امیر را در فیلمسازی دیدم و چون از کودکی در فضای فیلمسازی بزرگ شد و فیلم بازی کرد و علاقه او را به این عرصه دیدم کمکش کردم تا به هدفش برسد.» قطبی‌زاده در پاسخ به این پرسش که بسیاری معتقدند که برخی از سکانس‌های «همه چیز برای فروش» تشابه زیادی با فیلم‌های خارجی و فیلم‌های کارگردان‌های صاحب نام دنیا دارد، گفت: «به‌‌ همان اندازه که فیلم مزخرف وجود دارد، حرف مزخرف هم وجود دارد. دو فیلم سینمایی «ملبورن» و «ارسال یک آگهی تسلیت به روزنامه» با یک تفاوت‌هایی کپی یک فیلم اسپانیایی بودند که هنوز لو نرفته اما متاسفانه ما تا می‌بینیم یک کارگردان با استعداد بروز می‌کند می‌خواهیم جلوی پایش سنگ بیندازیم.» او ادامه داد: «این فیلم مقلد نیست بلکه ادای دین کرده است مثلا صحنه کتک خوردن صابر ابر در دستشویی ما را به یاد فیلم «کندو» می‌اندازد که بهروز وثوقی در چنین لوکیشنی کتک می‌خورد و به نظر من امیر ثقفی به این فیلم ادای دین کرده است.» این منتقد سینما در ادامه گفت: «در سینمای محافظه کار و ترسوی ایران فیلمی مثل «همه چیز برای فروش» وجود دارد که شبیه هیچ کدام از فیلم‌های ۱۰ سال اخیر ایرانی نیست.» او در این نشست در پاسخ به این نقد که فیلم بسیار تلخ است و نشانه‌ای از امید ندارد گفت: «بسیاری تصور می‌کنند سینما جایی است که باید دلقک بازی کرد کسانی که «اخراجی‌ها» می‌سازند هم مدعی امیدند. واقعیت این است که امید از دل نا‌امیدی‌زاده می‌شود. کافی است که یک لحظه خودت را جای شخصیت اصلی فیلم بگذاری تا متوجه عمق احساس شخصیت شوی و به نظر من این فیلم پایان بسیار امیدوار کننده‌ای دارد.» علی اکبر ثقفی نیز در همین رابطه گفت: «مردم ما زیاد خندیدند الان جای کمی تفکر است. فیلم کمدی ساختن سخت است البته کمدی به معنای واقعی و جامعه به این دسته فیلم‌ها عهم نیاز دارد اما از طرفی سینمای ما به ساخت فیلم‌هایی از جنس «همه چیز برای فروش» هم نیاز دارد.» ثقفی در پایان این نشست گفت: «ای کاش که در چنین نشست‌هایی به جز توجه به بازیگری یا فیلمنامه و یاحتی کارگردانی به وجوه دیگر فیلم مثل موسیقی، طراحی صحنه، گریم، نور‌پردازی و... هم توجه شود و پرسش‌هایی از این جنس هم مطرح شود.» 57247



دوشنبه 12 اسفند 1392 - 11:26:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن