تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803348175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلانشهر مشهد باید به الگوی یک شهر زیارتی -اسلامی برای جهان تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کلانشهر مشهد باید به الگوی یک شهر زیارتی -اسلامی برای جهان تبدیل شود مشهد-ایرنا-دبیر شورای نشر و رسانه طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) گفت:کلانشهر مشهد باید به الگوی یک شهر زیارتی -اسلامی برای جهان تبدیل شود.


مهدی احمدیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود:مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران باید الگویی برای تمام شهرهای جهان باشد.
وی اظهارداشت: مشهد مقدس به جهت وجود مضجع شریف و مطهر رضوی به عنوان بزرگترین کلانشهر گردشگری مذهبی در کشور و دومین کلانشهر مذهبی جهان بعد از شهر مکه، جایگاه والایی را در شهر های کشور و در سطح جهان اسلام داراست.
وی گفت: به دلیل همین پتانسیل بالا مشهد می تواند با استفاده از ظرفیت وجودی حرم مطهر امام رضا(ع) فرصت مناسبی را در اختیار زائران مشتاق سراسر ایران و جهان جهت کسب تجربه ناب دینی قرار دهد.
دبیر شورای نشر و رسانه طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: طرح مفهوم مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران نیز موید توجه به موقعیت و اهمیت این شهر در کشور و به تبع آن در سطح جهان از سوی مدیران و برنامه ریزان ارشد کشور است.
احمدیان با اشاره به دستاورد مهم هفتمین اجلاس آیسسکو در الجزایر و کسب میزبانی ایران برای برگزاری اجلاس دهم آیسسکو در سال 2017، گفت:انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، فرصتی ناب برای ترویج فرهنگ رضوی و زیارت است.
وی افزود: صاحبنظران بر این عقیده اند که مشهد شهری ملی و فراملی و متولی یکی از امور فرهنگی اولویت دار در نظام جمهوری اسلامی یعنی ˈزیارتˈ است و انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند نقش عمده ای در بسط و گسترش فعالیت های فرهنگی در کشورمان داشته باشد.
دبیر شورای نشر و رسانه طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در حالی قرار است تا پنج سال آینده مشهد عهده دار این ماموریت شود که بررسی های انجام شده نشان می دهد که زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی این شهر ،در شان و رسالت دومین کلانشهر جهان اسلام توسعه نیافته است.
احمدیان با بیان اینکه در طرح مطالعات توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) در شهر مشهد به دو مفهوم توسعه کمی و کیفی زیارت اشاره شده است، اظهار داشت: توسعه کمی به معنای افزایش فرصت زیارت و به فعلیت رساندن آن برای تعداد بیشتری از زائران(داخلی و خارجی) بالقوه امام رضا(ع) به صورت پایدار است.
وی ادامه داد: توسعه کیفی در معنای افزایش تجارب معنوی زائران حرم رضوی و اثر بخشی بیشتر این تجربه در زندگی آنان است و البته بدیهی است که تحقق این دو مفهوم مستلزم تمهید بسترهای لازم در شهر زیارتی مشهد و تبدیل آن به یک نمونه مطلوب از شهر زیارتی است.
احمدیان با اشاره به ضرورت توجه به بررسی تمام ابعاد و بسترهای کالبدی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی شهر زیارتی مشهد، خاطرنشان کرد: آموزه های فرهنگی و هنری مشهد باید به جایگاهی برسد که تمدن ساز بلاد اسلامی باشد و الگویی برای اماکن مقدس کشورهای اسلامی و چه بسا برای کلیساها و مکان های مذهبی و زیارتی دیگر کشورها باشد.
وی اسلامی بودن شهر را ناظر بر میزان تطابق قالب های ذهنی و عینی شهر با آموزه های اسلامی شهر دانست و گفت: از سوی دیگر شهر پایدار در بردارنده ویژگی ها و مولفه های گوناگونی از وجوه طبیعی و اجتماعی گرفته تا عوامل فیزیکی و معنوی است که در آن دستاوردهای حاصل از پیشرفت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تداوم می یابند.
وی افزود: بر این اساس شهر زیارتی- اسلامی پایدار، شهری است که با توجه نظری و عملی به آموزه های دین اسلام، مجموعه ای از تعاملات پیچیده ای بین ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جمعیتی، منابع، محیطی، علم و فناوری و آموزشی و ... را با فرآیندهای توسعه ای سیستمی،کل گرایانه و پویا مد نظر قرار داده است .
وی گفت : اهداف اصلی این شهر تعالی معنوی،اصلاح کیفیت جامعه میزبان،تامین تجارب کیفی زائران و حفظ محیط زیست به عنوان میراث الهی می باشد.
احمدیان افزود: می توان نتیجه گرفت که شهر زیارتی- اسلامی پایدار، الگویی جامع است که می تواند در طراحی سیاستها و اهداف کمی و نهایتا تدوین برنامه های راهبرد تبدیل شهر مشهد به الگوی شهر زیارتی،مورد نظر قرار گیرد.ک/3
7496/659
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن