تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801553851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح شهرداری برای توانمندسازی بانوان الگویی مناسب برای تمام کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرح شهرداری برای توانمندسازی بانوان الگویی مناسب برای تمام کشور است تهران بزرگ-ایرنا - مشاور وزیر کشور درامور زنان و خانواده گفت: طرح شهرداری تهران در زمینه توانمند سازی بانوان، الگوی مناسبی برای همه کشورها است.


ˈفهیمه فرهمندپورˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:
در کنار توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید موضوع حضور آنها در خانواده و اهمیت این حضور نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه طرح شهرداری به عنوان نمونه و الگوی مناسب برای بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار دارای اهمیت است اظهار کرد:با مطرح کردن این طرح در کارگروه های استانی در زمینه بومی سازی آن و اجرایی شدن این طرح در سراسر کشور تلاش کنیم .
وی افزود:ارتقای سطح رفاه و کیفیت زندگی زنان نیز جزیی لاینفک از این فرآیند تعریف شده است.
به گفته وی با توجه به آنکه در سال های اخیر با روند رو به رشد شمار زنان سرپرست خانوار مواجه بوده ایم، انتظار براین است که تمامی افراد جامعه به ویژه زنان، از سطح زندگی و رفاه مناسب تری برخوردار شوند.
فرهمندپور بابیان اینکه باید نگاه ویژه ای به زنان سرپرست خانوار داشته باشیم گفت:اگر مسایل و مشکلات این زنان را با شاخص های رفاه مقایسه کنیم، شکاف گسترده ای مشاهده خواهیم کرد.
وی افزود:همواره مشکل فقر در خانوارهای زن سرپرست خانوار، بیشتر از خانوارهای با سرپرست مرد بوده است.
مشاور وزیر کشور درامور زنان و خانواده گفت: عامل فقر اقتصادی، تأثیر مستقیم و غیرمستقیم خود را بر وضعیت فرهنگی، اجتماعی بر جای می گذارد.
وی افزود:بسیاری از این زنان، از فقدان یک چتر حمایتی و تأمین مالی و اجتماعی رنج می برند و این افراد از اقشار آسیب پذیرترین افراد جامعه محسوب می شوند.
فرهمند پور گفت:صرف زمان زیادی از سوی زنان سرپرست خانوار برای تامین معاش باعث می شود که این افراد کمتر به مسائل آموزشی ،تربیتی و فرهنگی توجه کنند.
مشاور وزیر گفت:نیازهای عاطفی و روانی زنان خانوار کمتر دیده می شود.
این استاد دانشگاه گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، نگرانی، اضطراب و ناامنی، بیشترین دغدغه زنان سرپرست خانوار نسبت به آینده خود و فرزندانشان است.
وی یکی از راه های مهم در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را سوق دادن کمک ها به آنها از سازمان های حمایتی به خدمات بیمه ای و اجتماعی بیان کرد و گفت: این مهمترین موضوعی است که در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به آن توجه شده است.
فرهنمند پور گفت:آنچه باید در کمک به زنان سرپرست خانوار مورد توجه قرار بگیرد آن است که هرگونه برنامه ای که زنان سرپرست خانوار در متن آن قرار می گیرند، باید توانمندسازی آنان و نه فقط کمک های محدود مالی به آنها باشد.
وی افزود:تاکنون اقدامات مهمی در زمینه زنان سرپرست خانوار انجام شده هرچند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم .
مشاور وزیر کشور درامور زنان و خانواده اقدامات انجام شده برای توانمندسازی زنان در شهرداری را مناسب و قابل تقدیر دانست و پیشنهاد داد: مهمترین مشکل زنان سرپرست خانوار فقر زمانی است که این خانواده ها با آن درگیر هستند.
وی ادامه داد:باید الگوی اختصاصی برای بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار داشته باشیم.
فرهمند پور گفت:کارگروه های زنان و خانواده در 31 استان کشور فعال شده است و قابل طرح و پیگیری است .
وی درباره نذر فرهنگی هم گفت:مردم باید یاد بگیرند که صدقه، انفاق و نذر تنها جنبه اقتصادی که از اموال خود هزینه کنیم، ندارد.
این استاد دانشگاه گفت:اجرایی شدن این طرح تصحیح نگرش و فرهنگ را به همراه دارد.
تهرام/ 9136 /1600/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن