تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802745364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنگری اساسی در مدیریت اقتصاد کشور در جهت قطع وابستگی بودجه به نفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس موسسه کار و تأمین اجتماعی مطرح کرد؛ بازنگری اساسی در مدیریت اقتصاد کشور در جهت قطع وابستگی بودجه به نفت تهران-ایرنا-رییس موسسه کار و تأمین اجتماعی گفت: تعامل سازنده با اقتصاد بین الملل، تاب آوری اقتصاد را افزایش داده و تحریم فروش نفت در شرایط فعلی را می توان به عنوان یک فرصت طلایی برای توسعه کشور ارزیابی کرد و با بازنگری اساسی در مدیریت اقتصاد کشور، در جهت قطع وابستگی بودجه به نفت گام برداشت.


به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا سپهری با اشاره به ضرورت تاب آوری اقتصاد ایران در مقابل هجمه ها و مخالفت های درونی و بیرونی گفت: تحریم فروش نفت فرصتی طلایی برای توسعه کشور به وجود آورده است.
رییس موسسه کار و تامین اجتماعی با اشاره به اینکه کشورهایی که با هجمه های خارجی روبه رو می شوند باید بتوانند با اتکا به تشکل ها، خود را بازسازی کرده و به تعادل برگردند گفت: اقتصاد ایران روی گسل های متعددی قرار دارد که باید شناسایی و مقاوم سازی شود و تشکل ها برای مواجه با این ضربه ها آموزش ببینند.
وی تصریح کرد: وابستگی مخرب اقتصاد به نفت، نمونه ای از تاب آوری ضعیف اقتصادی ملی ایران است و اینکه بیش از 40 درصد بودجه به نفت متکی است نشان می دهد که اقتصاد ما در مقابل فشارها تاب آور نیست.
وی عدم گسترش اقتصاد دانش بنیان، وابستگی تولید ملی به واردات، مداخله گسترده دولت در اقتصاد ملی، عدم شکل گیری بازارهای رقابتی و گسترش اقتصاد غیررسمی را از نشانه های تاب آوری پایین اقتصاد ایران عنوان کرد.
به گفته سپهری،مقاوم سازی بودجه دولت، مقاوم سازی تراز و پرداخت ها، مقاوم سازی درآمد و رفاه مردم و مقاوم سازی رشد اقتصادی با اقتصاد دانش بنیان، مستلزم مشارکت حداکثری مردم و تشکل های کارگری و کارفرمایی است.
وی با اشاره به 7 راهکار افزایش تاب آوری اقتصاد ملی گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان، توانمندسازی سرمایه انسانی، تکمیل زنجیره های تولید، اجرای کامل سیاست های اصل 44، گسترش تجارت خارجی، ثبات اقتصاد کلان و اصلاح ساختار بودجه از جمله این راهکارها محسوب می شود.
رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی اضافه کرد: ورشکستگی مالی، بحران تأمین آب، عدم تعادل های مزمن مالی، اشاعه سلاح های کشتارجمعی و عدم موفقیت در سازگارسازی در رابطه با تغییرات اقلیمی،پنج مخاطره با بالاترین تأثیر در دهه آینده است که جامعه جهانی را تهدید می کند.
وی با بیان این که نمی توان کشور را با استراتژی های گذشته اداره کرد، گفت: اقتصاد تاب آور می تواند در مقابل شوک های درونی و بیرونی به دور از تخریب و کاهش تولید به فعالیت خود ادامه دهد و توانایی بیرون آمدن از شرایط بحرانی و بازگشت به تعادل را دارد.
اقتصام(1) ** 9123 **1561
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن