تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802721012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لغو تحریم ها گام بسیار مثبت در جهت تغییر وضعیت اقتصادی کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد دانشگاه: لغو تحریم ها گام بسیار مثبت در جهت تغییر وضعیت اقتصادی کشور است تهران-ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه مازندران معتقد است مذاکرات هسته ای و آغاز لغو تحریم ها گام بسیار مثبتی در جهت تغییر وضعیت اقتصادی کشور بوده است.


زهرا کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در فاصله سال های 90-1380 تجارت خارجی ایران از کشورهای صنعتی فاصله گرفت و به نحو فزاینده ای به امارات عربی متحده و چین وابسته شد.
وی ادامه داد: این وابستگی به گران شدن واردات و کاهش کیفیت کالاهای وارداتی انجامید. به علاوه بخش بزرگی از کالاهای وارداتی از کشورهای درحال توسعه (چین ، هند، ترکیه و کره) رقیب تولیدات داخلی بوده و به قیمت کاهش تولید داخلی بازارهای ایران را فتح کرده اند. واردات از این کشورها به قول رئیس جمهوری در عمل صدور فرصت های شغلی جوانان ایرانی به این کشورها بوده است.
کریمی به 10 برابر شدن میزان واردات ایران از امارات عربی متحده در فاصله سالهای 90-1380 و رسیدن آن از 1.6 به 17.5 میلیارد دلار اشاره کرد و گفت: به سخنی دیگر در سال 1390 مبداء بیش از 30 درصد واردات ایران، این کشور کوچک بود، در حالی که این نسبت برای سال 1380 کمتر از 10 درصد بوده است.
استاد اقتصاد دانشگاه مازندران افزود: سهم کشور چین نیز از کل واردات ایران از 5 درصد به حدود 13 درصد در طول دهه مذکور رسیده است. در کل 57 درصد از کل واردات 57.5 میلیارد دلاری ایران در سال 1390 از چهار کشور امارات متحده عربی، چین، کره ی جنوبی و ترکیه بود. در مقابل سهم آلمان از واردات ایران در دهه مذکور از 10 به 6 درصد، سهم فرانسه از 6 به 3 درصد و سهم ایتالیا از 5.6 به 3 درصد کاهش یافت.
کریمی بااشاره به حضور برخی از شرکتهای اروپایی که بتازگی به ایران امدند، گفت: حضور سرمایه گذاران اروپایی در ایران، بیانگر گرایش کشورهای صنعتی برای آغاز مجدد مناسبات اقتصادی با ایران است.
وی با تاکید بر این که لغو تدریجی تحریم ها آثار بسیار مثبتی بر اقتصاد کشور دارد، گفت: روابط تجاری با کشورهای صنعتی راهکار تحول تکنولوژیک در صنایع کشور از جمله صنایع نساجی و لوازم خانگی است. این صنایع با بهره گیری از شیوه های جدید تولید خواهند توانست توان رقابتی خود را افزایش دهند و با تولید محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب به بازارهای صادراتی راه یابند.
به گفته این استاد دانشگاه مذاکرات برای رفع تحریم های بین المللی سبب کاهش نااطمینانی و در نتیجه بهبود فضای کسب و کار شده که این امر مهمترین عامل در افزایش سرمایه گذاری های داخلی و جذب سرمایه های خارجی، گسترش ظرفیت های تولیدی و ایجاد فرصت های شغلی جدید است.
کریمی در پایان تاکید کرد با افزایش مشاغل مولد، اقتصاد ایران قادر خواهد بود از استعداد و دانش جمعیت جوان و تحصیل کرده بهره جوید، سطح رفاه مردم را ارتقاء بخشد و از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.
اقتصام(4) ** 9123 **1561
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن