تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی کلید توسعه صادرات غیر نفتی کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتصاد مقاومتی کلید توسعه صادرات غیر نفتی کشور است زنجان- ایرنا- یک کارشناس ارشد مسایل اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی کلید توسعه صادرات غیر نفتی کشور است.


فاطمه مهربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درآمدهای عمده کشور به فروش حاصل از نفت متکی بود و روند افزایشی داشت.
وی یادآورشد: ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اقدامی حساب شده، هوشمندانه و منطبق با شرایط کنونی کشور است.
مهربانی افزود: گسترش صادرات غیرنفتی و حضور در عرصه بین الملل توانمندی و اقتدار نظام اسلامی را به اثبات می رساند و این مهم موجب عدم تشدید تحریم ها می شود.
وی اظهار کرد: صدور تولیدات داخلی به دیگر کشورها زمینه و تعامل بهتری با کشورهای هدف را فراهم می کند و این اقدام مهم نوعی بازدارندگی درمقایل تهدید های احتمالی دشمنان است.
این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر گفت: هم اکنون کشور ظرفیت های بی شماری در حوزه های گوناگون به ویژه نفتی و غیر نقتی دارد.
وی اظهارکرد: برخلاف تصور عموم مردم، اقتصاد مقاومتی ریاضت نیست و در حقیقت تلاش اقتصادی مبتنی بر توانمندیهای داخلی است.
مهربانی افزود: افزایش و ارتقا تولیدات داخلی از ارکان توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود و موفقیت این کشورها در گرو توجه، برنامه ریزی و اجرای سیاست های مدون در این بخش است.
وی یادآورشد: کشور چین به لحاظ به کارگیری نیروی ارزان قیمت وبا اتکا به توانمندی های داخلی خود توانسته بخش بزرگی از بازار جهانی را به انحصار خود در آورد.
این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز متمرکز شدن بر ظرفیت ها، توانایی ها و فتح قله های موفقیت اشاره دارد.
وی اظهار کرد: با نگاهی گذرا به وقایع گوناگون در جهان می توان نمونه های از کشورها مانند آلمان و ژاپن را یافت که پس از جنگ جهانی دوم عملا ناکار آمد شدند اما بااجرای اقتصاد مقاومتی به پیشرفت های عظیم دست یافتند.
مهربانی افزود: اقتصاد مقاومتی معنای منفی ندارد و اجرای دقیق آن از سوی متولیان و مسوولان امر زمینه رشد بیشتر کشور را فراهم می کند.
596/7320
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن