تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802910796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه های علمیه در احیای فرهگ دینی و اعتقادی نقش بی بدیلی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حوزه های علمیه در احیای فرهگ دینی و اعتقادی نقش بی بدیلی دارند رشت - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه استان گیلان گفت: حوزه های علمیه در احیای فرهگ دینی و باورهای اعتقادی مردم نقش بی بدیلی دارند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈمحمد لاکانیˈ روز یکشنبه در نشستی خبری با رسانه های گروهی افزود: امروز در شرایط حساسی قرار داریم و شبهات فراوانی به مردم و نسل جوان القاء می شود که باید حوزه های علمیه، نقش آفرینی بیشتری در این زمینه داشته باشند و با فعالیت های پژوهشی و آموزشی وظایف خود را بطور جدی ایفا کنند.
وی در این نشست که با محوریت پذیرش حوزه های علمیه و نقش و جایگاه آنها در فرهنگ سازی و مقابله با آسیب های اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: حوزه های علمیه در فرهنگ سازی جامعه نقش مهمی دارند و از دیرباز این حوزه ها مورد توجه عامه مردم بوده و همواره رهبری دینی و فکری جامعه را برعهده داشته اند.
وی یادآور شد: ایجاد فرهنگ دینی و نهادینه کردن دفاع از حریم حوزه ها به عنوان مهمترین پایگاه در مقابل انحرافات، از گذشته بر عهده روحانیت بوده و آنها نقش بی بدیلی در مقابل شبهات داشته اند.
حجت الاسلام لاکانی فراهم کردن زمینه لازم برای پذیرش ارزش ها، اداره مساجد در طول تاریخ و فرهنگ سازی دینی در جامعه را از وظایف تاریخی حوزه های علمیه برشمرد و گفت: ترویج آموزش های دینی را مدیون علمای تراز اول دینی هستیم و کتب دینی شیعه حاوی معنویت ، سازش و همگرایی و دوری از زشتی ها و پلشتی هاست.
وی خاطرنشان کرد: با پذیرش طلاب بیشتر در سال تحصیلی 93 و 94 در حوزه های علمیه استان گیلان، می توان به کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک کرد.
وی با اشاره به کمبود روحانی در استان گیلان اظهار داشت: تقاضای زیادی برای حضور روحانی و فراگیری احکام اسلامی در استان وجود دارد ولی گیلان با کمبود روحانی مواجه است.
حجت الاسلام لاکانی تصریح کرد: مدت سه سال است که حوزه های علمیه گیلان بصورت متمرکز و یکپارچه فعالیت می شوند و در سال گذشته 300 طلبه جذب حوزه های علمیه این استان شدند و برای سال تحصیلی 93 این تعداد به 800 نفر افزایش می یابند.
مدیر حوزه های علمیه گیلان اظهار داشت: ثبت نام از طلاب داوطلب ادامه تحصیل در حوزه های علمیه استان از اول بهمن ماه آغاز شده و تا 25 اسفندماه جاری ادامه دارد و داوطلبان می توانند بصورت اینترنتی و یا حضوری در حوزه های علمیه سراسر گیلان اقدام به ثبت نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: ثبت نام های حضوری از داوطلبین در حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت، مدرسه علمیه مستوفی رشت، حوزه های علمیه آستارا، انزلی، تالش، فومن ، لاهیجان ، لنگرود و رودسر انجام می شود.
وی ادامه داد: تاکنون 300 نفر برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه ثبت نام کرده اند که آزمون ورودی این داوطلبین در تاریخ 29 فروردین ماه آینده برگزار می شود.
به گفته حجت الاسلام لاکانی؛ گیلان علاوه بر حوزه های علمیه خواهران دارای 15 مدرسه علمیه است.
وی با تقدیر از اقدام ارزنده آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در تاسیس حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت گفت: این حوزه با پذیرش دو هزار طلبه و 400 طلبه خارجی یکی از مجهزترین حوزه های علمیه کشور است.
وی اضافه کرد: حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت در سه فاز طراحی شده که فاز اول آن به بهره برداری رسیده و دو فاز دیگر آن نیز باید ساخته شود تا فضای آموزشی مناسبی در گیلان ایجاد شود.ک/3
619/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن