تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819152653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش آموزش و پرورش در احیای ارزش های دینی بی بدیل است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کردستان حجت الاسلام مرادي:
نقش آموزش و پرورش در احیای ارزش های دینی بی بدیل است
بیجار - خبرگزاری مهر: امام جمعه بیجار گفت: نقش آموزش و پرورش به دليل دسترسي به بخش زيادي از افراد جامعه به ويژه نوجوانان و جوانان در احیای ارزش های دینی در جامعه بی بدیل و انکار نا پذیر است.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مرادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بيجار که در سالن جلسات  این اداره برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش و مدارس یکی از بهترین مکان‌ها برای بسترسازی فرایض ديني و الهی به ويژه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه هستند. وی با اشاره به جايگاه و رسالن آموزش و پرورش به عنوان يكي از سازمان هاي مهم در جامعه افزود: نقش آموزش و پرورش در تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم به خوبی مشهود است چرا که شاهد پرورش دانشمندان و نخبگان جوان در جای جای کشور هستیم. وی ادامه داد: نظام اسلامی ایران نظامی فرهنگی است و از همان ابتدای انقلاب بیشترین توجه را به آموزش و پرورش داشته است. حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاه رفیعی در جامعه در اختيار دارد، بیان داشت: کار آموزش و پرورش نیروسازی و تربیت نیروی کارآمد برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وی اضافه کرد: ایران اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است چرا که توسط دستگاه آموزش و پرورش نیروهای صالح و انسان‌های مومن تربیت می‌یابند و همین مهم موجب می‌شود امام زمان ظهور کنند. وی افزود: جامعه‌ای که صالح باشد می‌تواند منتظر امام زمان بوده و تا زمانی که این اتفاق نیفتد و دل‌ها علاقه‌مند به ارزش‌ها نباشد، بستر برای ظهور فراهم نخواهد شد. امام جمعه بیجار در پایان تربیت صحیح دینی واخلاقی را بسیار مهم دانست و بیان داشت: کسب مهارت‎های زندگی باید در کنار فضایل اخلاقی و دینی حاصل شود. مدرسه استعدادهای درخشان در بیجار تاسیس می شود مدیر آموزش و پرورش بیجارگفت: با توجه به استعداد های درخشانی که در سطح شهرستان وجود دارد در آینده ای نزدیک مدرسه استعداد های درخشان در این شهرستان تاسیس می شود. محسن لطف‌الهی در ادامه اين جلسه بر لزوم تاسیس مدرسه استعداد های درخشان تاکید کرد و اظهار داشت: شهرستان بیجار دارای استعداد و پتانسیل های قوی است که ضروری است تا از این استعداد ها به نحو مناسب استفاده شود و بستر لازم برای شکوفایی هرچه بیشتر آن مهیا شود. وی افزود: با مطالعه دقیق در این راستا و بهره از توان مدیران و معلمان مجرب می‌توان به انسجام دانش‌آموزان با استعدادهای درخشان و استفاده از توان این دانش‌آموزان استفاده کرد. لطف الهی همچنین با تقدیر از همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز در راستای همکاری با آموزش و پرورش براي توسعه سخت افزارهاي مورد نياز در اين بخش بیان داشت: بهره‌گیری از توان و مساعدت‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز در تسریع در ساخت مدرسه استعدادهای درخشان موثر است. مدیر آموزش و پرورش بیجار در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در بین دانش‌آموزان مقاطع مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: این مسابقات در سه رشته معارف که شامل 9 رشته، فرهنگی شامل 10 رشته و هنری 7 رشته برگزار خواهد شد. وی به اهداف برگزاری این مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: اشاعه، ترویج و تعمیق فرهنگ ناب اسلامی و معارف دینی و مذهبی و فرهنگی در بین دانش‌آموزان، شناسایی و شکوفایی استعدادهای آنان از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات است. لطف الهی در پایان یاد آور شد: ایجاد رقابت سالم، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، مشارکت و کار گروهی، ایجاد روحیه نشاط و خودباوری و ترویج آموزه‌های دینی و معارف اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است. در اين جلسه همچنين ساير اعضا شوراي آموزش و پرورش به بيان ديدگاه هاي خود در مورد موضوعات مرتبط پرداختند.


۱۳۹۲/۱۱/۳۰ - ۱۳:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن