تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834056579
در نشست نقد و بررسی آثار ایرج اسکندری و کاظم چلیپا عنوان شد حسینیراد: عامه فهمی و روایتگری دو ویژگی آثار هنرمندان انقلابی است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشست نقد و بررسی آثار ایرج اسکندری و کاظم چلیپا عنوان شد
حسینیراد: عامه فهمی و روایتگری دو ویژگی آثار هنرمندان انقلابی است
حسینیراد هنرمند نقاش و پژوهشگر در نشست نقد و بررسی آثار ایرج اسکندری و کاظم چلیپا، یکی از ویژگیهای هنر انقلاب را عامه فهمی و روایتگری دانست و گفت: هنرمندان انقلابی از دل انقلاب جوشیدند و آثارشان عامهفهم بود.
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، نشست نقد و بررسی آثار کاظم چلیپا و ایرج اسکندری با حضور 6 پژوهشگر و صاحب نظر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. در بخش اول این نشست، ناهید عبدی با موضوع «اهمیت برپایی این گونه نمایشگاه ها به عنوان سند فرهنگی» ، اسماعیل پناهی دانش آموخته دکتری فلسفه هنر از دانشگاه علامه با عنوان «هویت» و امیر نصری دانشآموخته فلسفه هنر و استادیار گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی با عنوان «بازنمایی شهید» سخنرانی کردند. ناهید عبدی در آغاز این مراسم با اشاره به نمایشگاه «سیری در هنر معاصر ایران» به عنوان منبعی برای پژوهشگران هنری گفت: این نمایشگاه به عنوان منبع مهمی برای پژوهشگران هنر قابلیت مستندنگاری دارد. او به لزوم مستندگاری هنر در کشورمان گفت: اگر ما خودمان تاریخ هنر عصر خود را مستندنگاری نکنیم، در آینده دیگرانی که هیچ درک درستی از آن ندارند دست به این کار خواهند زد. عبدی، نشانهشناسی در هنر را راهی برای بررسی جهان اندیشه یک هنرمند و دریافت رموز آثارش دانست و گفت: در علم نشانهشناسی در واقع با نوع ترکیب موضوع و مضمون و معناهای ثانویه آن ارتباط برقرار میکنیم. او در ادامه با نمایش دادن تعدادی از آثار چلیپا و اسکندری به بررسی نشانهشناسی در آثار این دو هنرمند پرداخت و گفت: برای نشانهشناسی آثار یک هنرمند لزوم توجه به مناسبات سیاسی و اجتماعی دوره زندگی هنرمند اهمیت ویژهای دارد. در ادامه این نشست، اسماعیل پناهی پژوهشگر و عضو گروه نقد پژوهشکده هنر درباره جست وجوی هویت ایرانی در آثار چلیپا و اسکندری به طرح سؤالاتی پرداخت و گفت: آیا یک منتقد هنری امروز، می تواند به درک درستی از آثار آن ها برسد؟ او هنر انقلاب را بخشی از جریان هنر معاصر ایران دانست و با طرح این پرسش که آیا هنر انقلاب توانسته تداوم یابد یا خیر و ویژگی آن چیست گفت: مهم ترین موضوعی که در نقد آثار این دو هنرمند وجود دارد این است که آیا می توان بدون درک تاریخی آثار این دو هنرمند را بررسی کرد و آیا آثارشان در جست و جوی هویت است؟ پناهی مطالعه تاریخ اجتماعی و سیاسی گذشته را برای درک آثار این دو هنرمند لازم دانست و گفت: جریان هنر انقلاب نوعی اعتراض به وضع اجتماعی و سیاسی آن دوره و همچنین جریان مدرنیسم در هنر بودهاند و معتقدم که هنرمندان انقلاب مسیر هنر پیشرفت هنر غرب را در آثارشان نقد میکنند و برخی امروز به منتقدان اصلی هنر انقلاب و هنر خود در دوران گذشته شده اند. علی نصری استادیار رشته فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست با نمایش آثار این دو هنرمند به نقد و بررسی تصویر بدن در آثار آنها پرداخت و گفت: یکی از ویژگی های بدنی که در آثار نقاشان انقلاب به تصویر کشیده شده است نابدنی است و مخاطب با بدنی پوشیده مواجه است. بدنی کفن پوشیده یا بدون سر که اجزاء بدنها تصویر نشده و می توانند متعلق به هر کسی باشند و در واقع این بدن ها تشخص ندارند. او به تقابل در آثار هنرمندان انقلابی اشاره کرد و گفت: هنرمندان انقلاب در آثارشان از تقابل استفاده می کردند. مثلا رنگ سرخ شهادت را در کنار سفیدی رستگاری و دیگر نمادهای مذهبی به کار میبردند. در بخش دوم این مراسم، میز گردی با حضور فرزان سجودی دانشیار گروه نمایش دانشگاه هنر تهران، علی عباسی دانشیار گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشکده ادبیات و علوم انسانی در دانشگاه شهید بهشتی و عبدالمجید حسینی راد دانشیار دانشکده هنرهای تجسمی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران با موضوع «نمایشگاه از منظر زیبایی شناسی و نشانه شناسی» برگزار شد. فرزان سجودی در آغاز این نشست با تأکید بر اهمیت مسائل سیاسی و اجتماعی در نشانه شناسی هنر گفت: در بررسی آثار از منظر اجتماعی در واقع شاهد حرکت از ساختارهای روایتی به سمت ساختارهای مفهومی هستیم. وی با اشاره به روایت تاریخ در آثار این دو هنرمند گفت: در آثار این دو هنرمند شاهد روایتگری جنگ هستیم اما به مرور این دو هنرمند در آثارشان به ساختارهای مفهومی می رسند. وی همچنین اجرای نقاشی دیواری از سوی ایرج اسکندری را به نوعی کنش هنرمند همسو با اتفاقات دوران جنگ دانست و گفت: در آثار این هنرمندان شاهد نوعی نورپردازی از بالا به پایین هستیم که اشاره مستقیمی به میل به رستگاری است. وی ادامه داد: آثار اسکندری به مرور از واقیعت گرایی فاصله می گیرد و به سمت انتزاع میرود،نقاشی که در آثارش آرمان هایش را به تصویر می کشید به مرور به سمت درون گرایی فرهنگی سوق پیدا می کند. همچنین در نقاشی های دوره های نخست اسکندری، انسان حضور جدی دارد، اما به مرور انسان در آثار او حذف می شود. مجید حسینی راد سخنران بعدی، در ادامه این نشست با بیان این که هنرمند انقلاب آن گونه که باید تاکنون شناخته نشده است گفت: نقاشان ایرانی چون پیشینه تصویری از جنگ و انقلاب نداشتند،حلقه اتکاء خود را روی نقاش های رئالیست سوسیالیستی گذاشتند که آثار این دوره با جهت گیری سیاسی همراه بود و از سویی با نقاشی سنتی ایرانی و از سوی دیگر با هنر روز دنیا فاصله داشت. وی افزود: در آن دوران ساختاری وجود نداشت که نقاشان انقلاب بخواهند از آن در آثارشان بهره بگیرند، بیشتر نقاشی های دوره انقلاب و جنگ نیز از جنبه های عامیانه برخوردار بود و برای عامه مردم این آثار قابل فهم بود چرا که هنرمندان انقلاب از دل انقلاب جوشیده بودند و تجربه تجسمی غنی نداشتند. حسینیراد یکی از ویژگیهای هنر انقلاب را عامه فهم بودن و عنصر روایت گری دانست و گفت: هر چه قدر که هنر انقلاب از ابداعات اولیه فاصله می گیرد، پخته تر شده و جنبه های نمادین و مفهومی آن بیشتر می شود. علی عباسی نیز در پایان این نشست به جنبه روایتگری در آثار این دو هنرمند اشاره داشت و افزود: برخی از آثار این دو هنرمند در بیزمانی گیر افتاده و گاه به واقعه عاشورا اشاره دارد اما بیشتر آثار این دو هنرمند ریشه در فرهنگ و ملیت ایرانی دارد. انتهای پیام/
92/12/09 - 12:11
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]
صفحات پیشنهادی
افخمی در نشست نقد و بررسی فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»: فیلم کمدی واقعی نیست
افخمی در نشست نقد و بررسی فیلم آذر شهدخت پرویز و دیگران فیلم کمدی واقعی نیست فرهنگ > سینما - تسنیم نوشت کارگردان «آذر شهدخت پرویز و دیگران» گفت این فیلم براساس رمان مرجان شیرمحمدی بوده و به معنای کمدی واقعی نیست نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی &laدر نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «برف» چه گذشت/ رحمانی: تحت تأثیر سینمای «فرهادی» نیستم/ ت
در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی برف چه گذشت رحمانی تحت تأثیر سینمای فرهادی نیستم تیموریان همیشه بازیگری مستقل بودهام مهدی رحمانیان کارگردان فیلم سینمایی برف در نشست پرسش و پاسخ این فیلم گفت با تمام احترامی که برای اصغر فرهادی قائلم اما فیلمم به هیچ وجه متأثر از سینمای فرهادبیرجشنواره تئاترفجر در نشست رسانهای بررسی جشنواره باید نقدها را از زبان دیگران نیز بشنویم
دبیرجشنواره تئاترفجر در نشست رسانهای بررسی جشنوارهباید نقدها را از زبان دیگران نیز بشنویمدبیر سی و دومین جشنواره تئاتر فجر در نشست رسانهای بررسی و نقد نقاط ضعف و قوت این جشنواره گفت هر مدیری که مسئولیتی میگیرد باید خود را پاسخگوی افکار عمومی بداند ما مدیران باید نقدها را از زنشست نقد و بررسی فیلم کیمیایی برگزار نشد
نشست نقد و بررسی فیلم کیمیایی برگزار نشد چهارمین روز سی و دومین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که نشست نقد و برررسی فیلم متروپل به کارگردانی مسعود کیمیایی برگزار نشد به گزارش نامه نیوز چهارمین روز از سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم متروپل به کارگردانی مسعوسیاوش جمادی در نشست «هایدگر و فلسفه معاصر ایران»: علل گرایش به هایدگر در ایران جای نقد و بررسی دارد
سیاوش جمادی در نشست هایدگر و فلسفه معاصر ایران علل گرایش به هایدگر در ایران جای نقد و بررسی داردمترجم مجموعه آثار هایدگر گفت اینکه چگونه در یک دورههایی گرایش به فیلسوفان خاصی از فلسفه غرب چون نیچه و هایدگر در ایران زیاد شد و افرادی چون فردید پیوندی بین عرفان و عقل ایجاد کردندنقد و بررسی آثار رضا میرکریمی
عکس مرضیه حیدرزاده نقد و بررسی آثار رضا میرکریمی نقد و بررسی آثار رضا میرکریمی با حضور دکتر ژانت سانتوس تحلیلگر سینما ازکشوراسپانیا ظهر امروز چهارشنبه در دانشکده علامه طباطبایی برگزار شد ۱۳۹۲ ۱۱ ۳۰ - ۱۸ ۰۷به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برگزار میشود اکران شیار 143 به همراه نقد، بررسی و تقدیر از عوامل فیلم
به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برگزار میشوداکران شیار 143 به همراه نقد بررسی و تقدیر از عوامل فیلمفیلم شیار 143به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و با حضور نرگس آبیار کارگردان و مریلازارعی بازیگر فیلم در این دانشگاه اکران میشود به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فاردر نشستی در دانشگاه علامه برگزار شد بررسی فیلم های میرکریمی با حضور محقق اسپانیایی
در نشستی در دانشگاه علامه برگزار شدبررسی فیلم های میرکریمی با حضور محقق اسپانیاییژانت سانتوز محقق اسپانیایی و استاد دانشگاه بوکاراماگای کلمبیا در مراسمی با حضور سیدرضا میرکریمی به بررسی سینمای او پرداخت به گزارش خبرنگار سینمایی فارس همایش نقد و بررسی آثار سیدرضا میرکریمی کارگردمعرفی و نقد آثار نویسندگان معاصر در یک کتاب
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸ ۴۴ زهرا جمالی که انصراف خود را از نوشتن برای کودکان به سبب مشکلات نشر اعلام کرده بود از نگارش مجموعه کارهای پژوهشی خبر داد این نویسنده به خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا گفت معرفی نقد و بررسی آثار نویسندگان ادبیات معاصر ایران ش«فرهنگ مديريت» موضوع دومين نشست معرفی آثار هرمز انصاری
فرهنگ و ادب ادیبات ایران فرهنگ مديريت موضوع دومين نشست معرفی آثار هرمز انصاری دومین نشست از سری نشستهای معرفی آثار هرمز انصاری که به مساله فرهنگ مدیریت اختصاص دارد با بحث و گفتگو درباره کتابهای وی همراه خواهد بود به گزارش خبرگزاری مهر دومين نشست از سلسله نشست های معرفی آثنقد و بررسی شعر آیینی در نخستین کارگاه تخصصی شعر در سیریک
نقد و بررسی شعر آیینی در نخستین کارگاه تخصصی شعر در سیریک بندرعباس- ایرنا- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک از برگزاری کارگاه تخصصی شعر در این شهرستان خبر داد و گفت در این کارگاه شعر آیینی در ادبیات فارسی توسط شرکت کنندگان حاضر مورد نقد و بررسی قرار گرفت به گزارش خبرنگارنقد و بررسي كتب اقتصادي در راديو اقتصاد
نقد و بررسي كتب اقتصادي در راديو اقتصاد برنامه برش اقتصادي اين هفته به نقد و بررسي كتاب اصل سوم بازاريابي مي پردازد به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران برنامه برش اقتصادي اين هفته به نقد و بررسي كتاب اصل سوم بازاريابي مي پردازد نقش بازاریابی در دنیای به شدت رقابتحبیب احمدزاده در کتابی آثار «صادق هدایت» را بررسی کرد
حبیب احمدزاده در کتابی آثار صادق هدایت را بررسی کردحبیب احمدزاده از بررسی آثار صادق هدایت در قالب یک کتاب و انتشار آن در آینده نزدیک خبر داد حبیب احمدزاده نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس توانا بیان داشت کاری درباره صادق هدایتجلسه نقد و بررسی جشنواره تئاتر فجر به زودی برگزار می شود
جلسه نقد و بررسی جشنواره تئاتر فجر به زودی برگزار می شود تهران - ایرنا - دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از برگزاری جلسه نقد و بررسی این رخداد در آینده نزدیک خبر داد و گفت برای اجرای عمومی نمایش های حاضر در این جشنواره با مدیرکل اداره هنرهای نمایشی رایزنی داشتم قادگزارش فارس از «نشست تخصصی نقد عروسک دارا و سارا»/۲ «دارا و سارا» هیچگاه شبیه طرح اولیهاش نشد/ تحرک عروسکها ر
گزارش فارس از نشست تخصصی نقد عروسک دارا و سارا ۲ دارا و سارا هیچگاه شبیه طرح اولیهاش نشد تحرک عروسکها را حذف کردیم چون در توان سازنده نبودطراح عروسکهای دارا و سارا با بیان اینکه در گذشته این عروسکها باید بر اساس ناتوانیهای تولیدکنندگان ایرانی طراحی میشد نه تواناییهاینشست نقد و بررسی کتاب «جامعهشناسی ایران؛ جامعه کژمدرن» برگزار می شود
دین و اندیشه نشست نقد و بررسی کتاب جامعهشناسی ایران جامعه کژمدرن برگزار می شود نشست نقد و بررسی کتاب جامعهشناسی ایران جامعه کژمدرن تألیف دکتر حمیدرضا جلائی پور با حضور دکتر محمدامین قانعی راد دکتر محسن گودرزی و مولف این اثر 6 اسفندماه برگزار می شود این نشست سه شنبه 6 اسگزارش فارس از «نشست تخصصی نقد عروسک دارا و سارا»/۳ و پایانی عدم به کارگیری افراد شاخص و هنرمند در پر
گزارش فارس از نشست تخصصی نقد عروسک دارا و سارا ۳ و پایانیعدم به کارگیری افراد شاخص و هنرمند در پروژه دارا و سارا درخواست یک عروسکساز از رهبرانقلابسازنده عروسکهای خانه مادربزرگه و زیزی گولو از عدم به کارگیری افراد شاخص و هنرمند در پروژه دارا و سارا خبر داد و گفت نمایش عروس-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها