تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815258502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات گاز، استراتژي مشخص صنعت نفت مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۳۶ق.ظ)
صادرات گاز، استراتژي مشخص صنعت نفت مي شود معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروكربوري، از استراتژي مشخص صنعت نفت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، منصور معظمي گفت: هم اكنون وزارت نفت بر پايان فازهاي پارس جنوبي تمركز كرده است و با توجه به برنامه ريزي براي افزايش توليد از اين فازها، انعقاد قراردادهاي گازي در دستور كار قرار دارد.
وي فازهاي 12، 15، 16، 17 و 18 را فازهاي اولويت دار در پارس جنوبي خواند و افزود: بخشي از كار توسعه اي پارس جنوبي در اين فازها طي سال آينده و بقيه در سال 94 به ثمر مي رسد.
معظمي با بيان اين كه وزارت نفت پيش بيني مي كند در سال آينده دست كم 60 ميليون مترمكعب به توليد روزانه گاز كشور اضافه شود، عنوان كرد: در حالت خوش بينانه، اين رقم مي تواند 100 تا 110 ميليون مترمكعب نيز باشد.
وي تصريح كرد: افزايش توليد گاز در سال آينده و استفاده از گاز به جاي سوخت مايع در نيروگاهها، در بهبود وضع محيط زيست نيز موثر خواهد بود.

بهينه سازي مصرف انرژي، اولويت دوم وزارت نفت
معظمي، بهينه سازي مصرف انرژي را به عنوان ديگر استراتژي صنعت نفت مورد اشاره قرار داد و گفت: استفاده از سي ان جي و سهميه بندي بنزين از سياستهاي معقول و مناسبي بود كه در راستاي بهينه سازي مصرف انرژي موثر واقع شد.
وي ادامه داد: در سال 85 كه سهميه بندي بنزين صورت گرفت، متوسط مصرف بنزين در كشور 70 ميليون ليتر بود كه اگر اين روند ادامه پيدا مي كرد، مصرف كنوني به 110 ميليون ليتر در روز افزايش مي يافت در حاليكه هم اكنون متوسط مصرف روزانه 67 ميليون ليتر است.
معظمي با اشاره به وجود بيش از 18 ميليوت خانه در كشور گفت: حدود چهار ميليون از اين خانه ها به صورت آپارتماني است و با ايجاد تغييري اندك در شوفاژخانه اين مجموعه ها، بالغ بر 17 ميليون ليتر در مصرف فراورده ها صرفه جويي مي شود.
وي تصريح كرد: در صورتي كه به يك وفاق ملي براي بهينه سازي مصرف انرژي دست يابيم و از تجارب كشورهاي موفق در اين زمينه استفاده كنيم، نتايج خوبي حاصل مي شود.
معظمي با بيان اين كه با ادامه روند موجود، نفتي براي صادرات در سال 1404 باقي نمي ماند، گفت: به طور نمونه اگر در بخش مصرف برق، تجديدنظرهاي كلي صورت نگيرد، در آينده با خاموشي هاي مكرر مواجه مي شويم و از اين رو تغيير نگرش در نحوه مصرف انرژي ضروري است.

كاهش سرمايه گذاري در نتيجه تثبيت قيمت حاملهاي انرژي
معاون وزير نفت با اشاره به ثابت نگه داشتن قيمت 11 حامل انرژي در سالهاي گذشته و قبل از هدفمندي يارانه ها اظهار داشت: تثبيت قيمتها، آن هم در زماني كه قيمت تمام شده اين حاملها روند رو به افزايشي را طي مي كرد، عملكرد درستي نبوده است و متاسفانه هنوز هم باور و تصميم جدي براي پيشبرد اهداف در حوزه انرژي در سطح كشور به وجود نيامده است.
وي با بيان اين كه ثابت نگه داشتن قيمتها با هدف كمك به مردم از طريق ارزان نگه داشتن قيمتها صورت گرفت، ادامه داد: اين اقدام منجر به كاهش سرمايه گذاري ها در كشور شد.
معظمي در عين حال با بيان اين كه صرفا با افزايش قيمت حاملهاي انرژي، نمي توان مصرف انرژي را در كشور كاهش داد، عنوان كرد: صنايع فعال در ايران، صنايعي هاي تك نيستند و از افزايش جهشي قيمتها تاثير مي پذيرند و اين امر به طور منفي بر عملكرد صنايع تاثير مي گذارد.
برآوردها نشان مي دهد افزايش قيمت حاملهاي انرژي، تورم را بين 2 تا 3 درصد افزايش مي دهد.
معظمي با اشاره به مقام اول ايران در برخورداري از ذخاير گاز و جايگاه چهارم ايران از نظر دارا بودن ذخاير نفت عنوان كرد: اگرچه اين ظرفيت بالقوه فراوان و ظرفيتهاي بي شمار كشور در حوزه انرژي حائز اهميت است، اما هنر اصلي، به فعليت رساندن اين ظرفيتهاي بالقوه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن