تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802792694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایوبی:سینمای ایران شریف است/انتقاد از بولتن نویسی علیه سینما


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایوبی:سینمای ایران شریف است/انتقاد از بولتن نویسی علیه سینما تهران- ایرنا- رییس سازمان سینمایی با بیان این که سینمای ایران بسیار شریف است ، گفت که برخی بولتن نگاری ها موجب نگرانی آحاد مختلف جامعه از جمله علما می شود.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الله ایوبی در مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و دومین جشنواره فیلم فجر که شامگاه جمعه 9 اسفندماه در تالار ایوان شمس برگزار شد، افزود: در ایام برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، دانشگاه های متعددی با تهیه بولتن های مختلفی، فیلم های حاضر در جشنواره سی و دوم را نقد کردند.
وی ادامه داد: اساسا ما با موضوع نقد مخالف نیستیم اما نقدی که موجب اضطراب و نگرانی در میان آحاد مختلف جامعه شود چه فایده ای دارد؟
رییس سازمان سینمایی با بیان این که تنها رصد کردن سینما کافی نیست، توضیح داد: در یکی از این بولتن ها که نزد یکی از بزرگان رفته بود دیدم که درج شده در فیلم های جشنواره امسال، 23 مورد مصرف سیگار وجود داشته است. شخصیت های بد داستانی گاه سیگار می کشند و این بدان معنا نیست که فیلم های جشنواره امسال استعمال دخانیات را تبلیغ کرده اند.
ایوبی در ادامه تاکید کرد: سینمای ایران بسیار شریف و افتخار جهان اسلام است. در این سینما هر نوع گفتمانی می گنجد.
وی اظهار کرد: این نگاه انحرافی است که سینما را ویران کرده و در جهت بنای سینمای جدیدی تلاش کنیم و از اساس این امر شدنی نیست.
رییس سازمان سینمایی با تاکید بر حفظ سینمای کشور گفت: در سینما فیلم های بد و تلخ هم وجود دارد و در کنار این آثار ما در تلاشیم بستر لازم برای ساخت آثاری را که خانواده ها به دیدن آن بروند، فراهم کنیم و سلیقه های گروه های مختلف جامعه را درنظر داشته باشیم.
ایوبی با اشاره به جایگاه سینمای انقلاب و دفاع مقدس از دست اندرکاران برگزاری بخش تجلی اراده ملی جشنواره سی و دوم فجر تقدیر و اظهار امیدواری کرد که سازمان های مختلف به کمک سینما بیایند چراکه بدون کمک نهادهای مختلف، مسیر دشواری پیش روی سینما قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه آرزو نمی کنم که هیچ کدام جای من باشید، یادآور شد: برگزاری طرح سینما سلام با استقبال مخاطبان روبه رو شد و ادامه این طرح در دستور کار ما قرار دارد و قطعا تلاش می کنیم آسیب های موجود در این طرح نیز برطرف شود.
وی در ادامه با بیان این که حذف جشنواره فیلم فجر از دهه انقلاب، اظهار نظری ضد انقلاب است، گفت: انقلاب اسلامی یک رنسانس فرهنگی هنری است از این رو حذف جشنواره های فرهنگی هنری از این دهه با ماهیت انقلاب اسلامی در تضاد است.
رییس سازمان سینمایی در ادامه با یادآوری این که به زودی پرونده جشنواره سی و سوم فیلم فجر گشوده خواهد شد، افزود: واقعا نگرانم خنده ای که این روزها بر لبان اهالی سینما نشسته تبدیل به نا امیدی شود و راه دشواری پیش روی ما قرار دارد.
ایوبی اظهار امیدواری کرد که در آینده نه چندان نزدیک فیلمنامه های خوبی با موضوعات مختلف از جمله روایت شمس و مولانا بدستش برسد تا ایران اولین کشوری باشد که درباره این شخصیت های ماندگار تاریخ و ادبیات فارسی، فیلم می سازد.
وی با بیان این که دخل و خرج سینما باهم نمی خواند، گفت: فیلمی که برای تولید آن میلیاردها هزینه می شود در نهایت در گیشه 30 تا 40 میلیون تومان فروش دارد که با کسر هزینه های متفرقه از این رقم از جمله سهم 12 درصدی شهرداری، دیگر چیزی نمی ماند.
رییس سازمان سینمایی در ادامه از دیجیتالی شدن 169 سالن سینمایی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این روند ادامه داشته باشد.
ایوبی با تاکید بر این که رهبر معظم انقلاب پای سینمای ایران ایستاده اند، گفت: در هیچ کشوری، این شرایط وجود ندارد که خانواده ها بتوانند چشم بسته به سینما بروند اما در ایران به دلیل ماهیت شریف هنر هفتم، این امر وجود دارد.
وی گفت: سازمان سینمایی در سال 93 آماده پرداخت هزینه کارشناسان مذهبی و حقوقی برای آثار سینمایی است تا آثار سینمایی با نگاه کارشناسانه تری به مسائل مختلف بپردازند.
فراهنگ(3)**1983**1917
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن